Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Råd: Lånomlægning 6% lån
Fra : [7400] René

Dato : 05-07-03 14:45

Hej
Jeg overvejer grundet den lave rente at omlægge mit huslån, hvad kunne jeg
rådes til
mit lån ser idag således ud:
(Jeg er ikke stiv i den slags, og vil gerne høre en "uvildig" mening)

Huslån - Unikredit xxx 6,0000% Restgæld pr.: 01-07-2003 -512.500,00 kr.
Hovedstol: 542.000,00kr.
Restløbetid: 26 år
Næste ydelse: 01-10-2003
Ydelse: 10.436,13kr.
Afdrag: 2.076,09kr.
Bidrag: 670,38kr.
Rente: 7.689,66kr.
Antal terminer pr. år: 4
Bidragsmetode: Restgæld pantebrev
Bidragssats pr. år: 0,5252%
Lånetype: Obligationslån
Afviklingsprofil: Annuitet

Da 4% lånet ikke pt. er aktuel / interessant grundet kursen har jeg taget
udgangspkt i 5%

Beregnet pr. 05-07-2003 Nuværende lån
Nyt lån Ændring
Kendenavn Nordea Kredit
Nordea Kredit
Lånetype Obligationslån
Obligationslån
Rente 6,0000%
5,0000%
Kurs 100,0000 97,7300
Kurs pr. 04-07-2003
Bidragssats pr. år 0,5252%
0,5250% -0,0002%

Løbetid 26 år
30 år 4 år
Restgæld 512.500,00kr.
539.000,00kr. 26.355,79kr.

Nutidsværdi af ydelse efter skat 541.500,00kr.
526.765,80kr. -14.496,42kr.
Diskonteringssats nutidsværdi 3,8950%

Første års ydelse før skat 41.738,89kr.
37.598,00kr. -4.140,89kr.
Første års ydelse efter skat (33,76%) 30.515,10kr.
27.599,61kr. -2.915,49kr.

Kan det betale sig, eller der gevinsten for lille, (ca 3000,- efter skat /
år) og hvad er mine fremtidige muligheder ?

--
På forhånd tak
Mvh

proforma@pc.dkxxx (fjern xxx ved svar på mail)

Fra : [7400] René

Dato : 05-07-03 17:22

Hej

Jeg overvejrer grundet den lave rente at omlægge mit huslån, hvad kunne jeg
rådes til mit lån ser idag således ud:

Huslån - Unikredit xxx 6,0000% Restgæld pr.: 01-07-2003 -512.500,00 kr.

Kurs 100,0000

[...]

Nyt lån Nordea Kredit
Obligationslån
Rente 5,0000%
Kurs pr. 04-07-2003 97,7300
Bidragssats pr. år 0,5250%
Nyløbetid 30 år
Restgæld 539.000,00kr. ( + 26.355,79kr. pålagt i omlægningsgebyrer, kurtage
mv.)

Fra : [7400] René

Dato : 05-07-03 17:27

Hej

[...]

Første års ydelse før skat /før/diff 41.738,89kr./ 37.598,00kr.
/-4.140,89kr.
Første års ydelse efter skat (33,76%) /før/diff 30.515,10kr. /27.599,61kr.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 05-07-03 17:39

"[7400] René" wrote:

Prøv da at læse i gruppen, evt. via goggle/news.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : [7400] René

Dato : 05-07-03 18:03

"Erik G. Christensen" > wrote
Prøv da at læse i gruppen, evt. via goggle/news.

Øhhh ikke forstået.. i denne gruppe..?
Der er ikke andre spørgsmål
lignende mit... !?

--
\\\\ ////
-( óò )-

MVH
Rene

Fra : Karsten Madsen

Dato : 06-07-03 08:10

> Prøv da at læse i gruppen, evt. via goggle/news.

Her er adressen til google/news - den går ofte længere tilbage i tiden, end
de normale news servere.
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=lang_da&ie=UTF-8&group=dk.penge.inv
estering

Hilsen Karsten

Fra : [7400] René

Dato : 06-07-03 14:26

Hej Karsten...
Har kigget indlæggene igennem ... syns ikke lige at der er nogle lign mit
spørgsmål.. helt tilbage til midt April.

Så ... Anyone... ? Plz....

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 06-07-03 16:16

"[7400] René" wrote:

> Hej Karsten...
> Har kigget indlæggene igennem ... syns ikke lige at der er nogle lign mit
> spørgsmål.. helt tilbage til midt April.

Så se tråden tillægslån, 27.6
og ret så evt. spørgsmålet til.

Jeg er på F1.

Fra : [7400] René

Dato : 07-07-03 09:18

Hej
Det bliver jeg ikke klogere af.. sorry...

Non ikke nogen forbarmer sig og svarer på mit indlæg iden at
referere til tidligere indlæg.... ? ;-0

Mvh
Rene

Fra : [7400] René

Dato : 07-07-03 09:21

Ingen relevant hjælp at hente her.. !?

Fra : Martin

Dato : 07-07-03 18:44

Hej

Det er op til din egen mavefølelse at konvertere 1% ned i rente. Rent
økonomisk er de ca. 3.000 kr. sparet hurtigt spist op af omkostninger og
kurstab.

Håber du i stedet på snarlige, massive, rentestigninger med dertil faldende
kurser kan det nok betale sig. I så fald vil du kunne skære x% (måske 15%)
af din restgæld ved at konvertere op i rente til 8% (for igen senere at
konvertere ned i rente...).

En ren konvertering fra 6% til 5% kan altså ikke anbefales medmindre man
spekulerer i snarlige rentestigninger. Vil du spare noget skal du vælge et
rentetilpasningslån som det ser ud pt.

Mvh. Martin

Fra : [7400] René

Dato : 07-07-03 21:53

Kanon... Tak..
Det er sådan nogle meningstilkendegivelser jeg var ude efter....

Mvh
Rene

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-07-03 07:38

"Martin" <pasgaardFJERNDETTE@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> spekulerer i snarlige rentestigninger. Vil du spare noget skal du vælge et

Med de historisk lave renter vi har nu er det min holdning at man skal gå
langt uden om rentetilpasningslån nu. Jeg tror (og det er bare éns tro ud af
mange tusinder) at renter komme ikke ret meget længere ned, måske kun 0,25
%.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 08-07-03 10:10

> [...]
> skal gå langt uden om rentetilpasningslån nu. Jeg tror (og det er
> bare éns tro ud af mange tusinder) at renter komme ikke ret meget

Rentetilpasningslån er pt billigst og det kommer vel helt an på
hvorlænge det nuværende niveau holder hvorvidt det på lang sigt vil være
billigst at financere med dem ....

Så selv om man som du tror at renten har noget bunden at det stadig
gambler genet der bestemmrt fast/variabel - Holder noveauet i f.eks 5år
og man bruger den lavere rente til at høvle noget mere af restgælden
giver det alligevel nogen forskel.

/A - med 6% 2022 i Totalkredit og ikke aktuelle planer om at labe om på
det.