Hvordan debugger I?
Fra : Kasper Garnæs

Dato : 05-07-03 13:35

Jeg er efterhånden blevet træt at af debugge ved hjælp af var_dump()'s. I
jagten på en bedre måde, synes jeg det kunne være interessant at høre, hvad
I her i gruppen gør og bruger for at debugge jeres scripts og hvorfor?

Mange hilsner,
Kasper Garnæs

Fra : Flemming Joensson

Dato : 06-07-03 12:25

"Kasper Garnæs" <demos@mailme.dk> wrote in

> [...]
> var_dump()'s. I jagten på en bedre måde, synes jeg det kunne være
> interessant at høre, hvad I her i gruppen gør og bruger for at debugge

PHPEdit fra phpedit.com har en indbygget debugger. Jeg bruger
developerudgaven, og kvaliteten er meget svingende for de forskellige
developerreleases, men debuggeren plejer at virke nogenlunde.

Det vil nok være hensigtsmæssigt at læse lidt i deres forum og tilmelde sig
mailinglisten hvis du får brug for hjælp.

Zend har også en debugger, men den er så vidt jeg husker ikke gratis - det
er phpedit.com.

Flemming

Fra : Kasper Garnæs

Dato : 06-07-03 16:47

Flemming Joensson wrote:
> PHPEdit fra phpedit.com har en indbygget debugger. Jeg bruger
> developerudgaven, og kvaliteten er meget svingende for de forskellige
> developerreleases, men debuggeren plejer at virke nogenlunde.

Tak for forslaget - det vil jeg se nærmere på.

Nu kan jeg se at der er en del forskellige developer releases, der kan
downloades fra deres side. Er der nogle bestemte du kan anbefale?

Mvh.
Kasper Garnæs