Opsigelse - firma kræver speciel opsigelse~
Fra : Anders Christensen

Dato : 04-07-03 00:29

Hejsa NG
Jeg har et par webhoteller hos azero.dk som jeg har været ganske tilfredse
med, lige indtil jeg skal flytte mine domæner over på egen server.
Da jeg opsiger domænerne i februar via fax får jeg en mail der fortæller mig
"dit domæne og webhotel betragtes hermed som opsagt"
Så går jeg ud fra at den hellige grav er velforvaret indtil jeg modtager
endnu en regning fra dem

Da jeg så ringer til dem for at høre hvorfor det er sådan er det fordi de "i
henhold til vores retningslinier og betingelser kræver at opsigelse skal ske
på et specielt papir" så min opsigelse fra dengang er åbenbart ikke godkendt
alligevel...

<citat http://azero.dk/?/salg/betingelser/>
Abonnementet vil automatisk blive fornyet ved udløb, medmindre opsigelse er
modtaget, senest en måned før udløb. Opsigelse kan kun ske skriftligt på et
papir der tilsendes af Azero.dk via postvæsenet efter modtagelse af korrekt
brugernavn og kodeord.
<citat slut>

Så er det jeg tænker:
Kan det være rigtigt at de kan kræve af mig at jeg skal opsige via
postvæsenet, eller er jeg mon i min gode ret til at sende dem en fax med de
krævede oplysninger?
-Jeg har selvfølgelig skrevet under på de betingelser dengang jeg fik
oprettet mine ting hos dem, men mindes at have hørt noget om at man ikke kan
forlange at opsigelse skal ske på nogen speciel måde, så længe den bare er
skriftlig.

Tak fordi du tog dig den tid at læse dette til ende.

Mvh Anders Christensen

Fra : Carsten Holck

Dato : 04-07-03 00:33

Anders Christensen wrote:
> [...]
> oprettet mine ting hos dem, men mindes at have hørt noget om at man
> ikke kan forlange at opsigelse skal ske på nogen speciel måde, så

Hvis de har bekræftet at dit domæne er opsagt, har de vel accepteret at
fravige deres papirkrav?
Har du fået fremsende den ønskede blanket?

/carsten

Fra : Anders Christensen

Dato : 04-07-03 06:53

"Carsten Holck" <cholck@malling.com> wrote in message
> [...]

<snip>

> Hvis de har bekræftet at dit domæne er opsagt, har de vel accepteret at
> fravige deres papirkrav?
> Har du fået fremsende den ønskede blanket?
>
> /carsten
Ja, det troede jeg jo også de havde, men eftersom jeg har modtaget en
regning fra dem går jeg ikke udfra at dette er tilfældet
Nej, de har sagt at de sender den... men den er efter 5 dage endnu ikke
ankommet her.

Mvh Anders Christensen

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 04-07-03 10:30

"Anders Christensen" <vladimirr@NOSPAMvladimirr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> regning fra dem går jeg ikke udfra at dette er tilfældet
> Nej, de har sagt at de sender den... men den er efter 5 dage endnu ikke

Mon ikke du bare skal sende dem et skriftligt brev med en kopi af det brev
du har fået hvori der står at dit abbonnement er opsagt og så skrive et par
ord om at du ikke betaler regningen, da du er blevet oplyst om at abb. er
opsagt?

Du kan jo altid bevise at abb. er opsagt, går jeg udfra. Det skal du bare
holde fast i, vil jeg mene. At de så laver fejl, det kan du da ikke tage dig
af...

mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : Anders Christensen

Dato : 04-07-03 13:28

"Martin Jorgensen" <megafedt@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> holde fast i, vil jeg mene. At de så laver fejl, det kan du da ikke tage

Tak, det vil jeg så gøre

Mvh Anders Christensen