Er det ikke for dyrt?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 04-07-03 10:22

Telmores priser for gprs fra 1. oktober bliver en månedsafgift på 40 kr og
18,75 kr/MB. Er det ikke lige lovligt dyrt for os prisbevidste
Telmore-kunder?

Vi er jo vant til ikke at betale abonnementsafgifter hos Telmore.

Jeg mener at Telmore burde også/kun burde tilbyde gprs med ren
forbrugsafgift. Eventuelt kunne de også tilbyde frit gprs-forbrug for en
fast månedsafgift, som så godt kunne være forholdsvis høj. Dette kunne så
måske konkurrere med ADSL-forbindelser, og skal derfor alligevel ligge en
del under disse, pga. den lavere hastighed.

Claus

Fra : Nic

Dato : 04-07-03 10:26

> Telmores priser for gprs fra 1. oktober bliver en månedsafgift på 40 kr og
> 18,75 kr/MB. Er det ikke lige lovligt dyrt for os prisbevidste
> Telmore-kunder?
Jo. Det ved de også godt. Følg lidt mere med herinde og i Medierne - Frank arbejder på sagen :)

> Vi er jo vant til ikke at betale abonnementsafgifter hos Telmore.
Nej, jeg mener også det bryder med deres koncept - de byrde tage 0,- i abb og så den trafikafgift det så kræver...

Fra : Ivar Madsen

Dato : 04-07-03 21:28

Nic skrev Fredag den 4. juli 2003 11:25 i dk.teknik.telefoni.mobil:

> Nej, jeg mener også det bryder med deres koncept - de byrde tage 0,-
> i abb og så den trafikafgift det så kræver...

Se Sonofon det har de gjort, med 60 DKK for 1 MB, det er også for dyrt.

Ivar Madsen

Fra : Max[DK]

Dato : 04-07-03 10:32

> [...]
> måske konkurrere med ADSL-forbindelser, og skal derfor alligevel ligge en
> del under disse, pga. den lavere hastighed.

Umiddelbart tror jeg ikke nettet ville kunne klare det, masterne(læs:
nettet) er vidst ikke stærkt nok til en sådan belastning som dette ville
kunne medføre...

/Max

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-03 11:42

Puha jo, jeg sidder faktisk og surfer på deres GRPS pt. og jeg kan da godt
se med de MB der bliver sendt (lige nu står den på 8MB, for ren surf og så
lidt news) så er det da næppe noget jeg har råd til at forsætte med ud over
deres prøve periode.

Mvh
Morten