TDC er nogle luskebukse...
Fra : Karina[6000]

Dato : 03-07-03 18:13

Fra : tyi

Dato : 03-07-03 18:25

"Karina[6000]" <FJERNkwh@foxylady.dk> wrote in message
news:be1o64$njn$1@sunsite.dk...
> http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=19709

Har du først fundet ud af det nu??

Fra : Karina[6000]

Dato : 03-07-03 21:55

"tyi" <fsdhg@dgth.gu> skrev i en meddelelse
news:0GZMa.1513$oc4.1252@news.get2net.dk...
> "Karina[6000]" <FJERNkwh@foxylady.dk> wrote in message
> news:be1o64$njn$1@sunsite.dk...
> > http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=19709
> >
> Har du først fundet ud af det nu??

Nej nej.. det har jeg skam vidst i lang tid.
Men jeg synes at det er positivt at telmore-frank kæmper for nogle mere fair
priser :)
Held og lykke.. tror vi er mange der støtter dig, hehe

mvh

Karina

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 03-07-03 22:04

"Karina[6000]" <FJERNkwh@foxylady.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
fair
> priser :)
> Held og lykke.. tror vi er mange der støtter dig, hehe

.... det er næsten et udsagn, der ville være en politiker værdig...

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Karina[6000]

Dato : 03-07-03 22:08

> ... det er næsten et udsagn, der ville være en politiker værdig...
>
> --
> Venlig hilsen
> Hr. Bjørn

Ja ok,. det kan jeg godt se nu her bagefter... sidder og smågriner lidt over
det, hehe..
Men er vi ikke det?

mvh

Karina

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 03-07-03 22:13

"Karina[6000]" <FJERNkwh@foxylady.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men er vi ikke det?

Måske ... det sælger i hvert fald gevaldig .... på kort sigt .... )

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 03-07-03 18:30

> http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=19709

Vi syntes prissætningen for GPRS, og iøvrigt også MMS, er alt for høj, og
iøvrigt også ganske uklog.
Forudsætningen for at det bliver en succes er volume, og det er problemet.
Det kommer der næppe
med den nuværende prissætning, men vi kan for nuværende ikke gøre ret meget,
idet vores avance
er ganske minimal.

Nu tager vi (Telmore) en fornuftig snak med vores leverandør, kan vi ikke
opnå enighed her, er næste
skridt at gå til Telestyrelsen. Umiddelbart er vores største anke abb.
afgiften, der ikke rigtig er belæg for
at opkræve (udover almindelige avance hensyn), men selve trafikafgiften
mener vi også bør nedsættes.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-07-03 19:22

"Telmore - Frank Rasmussen" <fr@telmore.dk> wrote in

> [...]
> at opkræve (udover almindelige avance hensyn), men selve
> trafikafgiften mener vi også bør nedsættes.

Hvis i kan få abonnementsafgiften væk er det okay hvis forbrugsprisen
ikke falder helt vildt.

"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)

Fra : Ivar Madsen

Dato : 03-07-03 20:18

Telmore - Frank Rasmussen skrev Torsdag den 3. juli 2003 19:30 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Vi syntes prissætningen for GPRS, og iøvrigt også MMS, er alt for
> høj, og iøvrigt også ganske uklog.

Enig.

> Forudsætningen for at det bliver en succes er volume, og det er
> problemet. Det kommer der næppe
> med den nuværende prissætning,

Der skal en fornuftig prissætning, og så skal der noget fornuftigt at
bruge det til, her har jeg udmilbart fundet følgende intersant

1. wap.krak.dk til at finde tlf.nr og finde vej.
2. wap.jp.dk med nogle fornufigt uddybende nyheder delt op i flere
grupper.
3. TDCMobil's samling indeholder også nogle intersante link.
4. WAPmail til dem der ikke har en tlf. med mailklient.

> men vi kan for nuværende ikke gøre ret
> meget, idet vores avance
> er ganske minimal.

ja i øjeblikket er den jo negativ

> Nu tager vi (Telmore) en fornuftig snak med vores leverandør, kan vi
> ikke opnå enighed her, er næste
> skridt at gå til Telestyrelsen.

Synes jeg lyder fornuftigt.

> Umiddelbart er vores største anke
> abb. afgiften, der ikke rigtig er belæg for
> at opkræve (udover almindelige avance hensyn),

Den er en stor hemsko for at få gang i trafikken.

> men selve
> trafikafgiften mener vi også bør nedsættes.

Den har thivertifald også noget at sige, mht hvor flittigt GPRS vil
blive brugt. TV2's sommernyheder (MMS) (er det ikke i virkeligheden en
testperiode for TV2, for at se om der er et markede for en
forretning?) koster 10 kroner, hvis man så også skal give 5 kroner for
at hente den, så bliver det pluskeligt meget dyrt,,,

Ivar Madsen

Fra : Peter

Dato : 03-07-03 20:38

"Telmore - Frank Rasmussen" <fr@telmore.dk> skrev i

> [...]
> for at det bliver en succes er volume, og det er problemet.
> Det kommer der næppe med den nuværende prissætning

Jeg husker det ikke selv, men en gang har det åbenbart kostet
80 kr. i ekstra-abonnement pr. måned for at kunne sende SMS,
og en stykpris på 2,80 kr. hører vist også med til historien.
Der var sikkert heller ikke særlig stor SMS-omsætning med
de priser...

Kilder, eksempelvis:
http://groups.google.com/groups?selm=37AC886F.10A9FCB2%40groenjord.dk
http://groups.google.com/groups?selm=3743a7a1.4186152%40news.image.dk

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 03-07-03 20:37

On Thu, 3 Jul 2003 19:12:37 +0200, "Karina[6000]" <FJERNkwh@foxylady.dk>
wrote:

>http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=19709

[Klippet fra artiklen]
GPRS kommer til at koste 40 kroner om måneden i abonnement, mens der
skal betales 18,75 kroner for hver megabyte data, der hentes over
mobiltelefonen.
Det lægger Telmore på niveau med selskaber som TDC, Orange og Sonofon,
og priserne kan derfor næppe kaldes "yderst konkurrencedygtige", som
Frank Rasmussen ellers lovede for nogle måneder siden.
[/Klip]]

Telmore er faktisk dyrere end Orange på det punkt. Hos Orange kan jeg få
GRPS for 28 Kr om måneden samt 18 kr pr MB. Så helt på samme prisniveau
vil jeg nu ikke sige at de er.
Flemming Jacobsen
(Mulig mangel på mellemrum skyldes defekt tastatur)

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 03-07-03 20:45

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev i en
meddelelse news:fd19gv8ak2hv7d8rgn92qv3vkjr54r8drb@4ax.com...

KLIP

> Telmore er faktisk dyrere end Orange på det punkt. Hos Orange kan jeg få
> GRPS for 28 Kr om måneden samt 18 kr pr MB. Så helt på samme prisniveau
> vil jeg nu ikke sige at de er.

Orange fører også i manglen på penge ... med godt 900 mill. kr. ...

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Ivar Madsen

Dato : 03-07-03 21:05

Bjørn Jørvad skrev Torsdag den 3. juli 2003 21:44 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Orange fører også i manglen på penge ... med godt 900 mill. kr. ...

Så du mener at de har støre overskudskapsitet i nettet, som kan
udnyttes til GPRS?

Ivar Madsen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 03-07-03 21:09

"Ivar Madsen" <news-@milli.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så du mener at de har støre overskudskapsitet i nettet, som kan
> udnyttes til GPRS?

Er det ikke den (herskende og) indlysende logik...

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Ivar Madsen

Dato : 03-07-03 21:51

Bjørn Jørvad skrev Torsdag den 3. juli 2003 22:09 i

Det var min logik thivertifald,,,

Ivar Madsen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 03-07-03 22:09

"Ivar Madsen" <news-@milli.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det var min logik thivertifald,,,

Alt i alt er den herskende logik ganske interessant...

Tjener du penge på din vare/ydelse og samtidig er i stand til at lægge penge
til side for fremtidige investeringer .... er du en ågervirksomhed og burde
underlægges administration (gerne offentlig). Desuden skulle de sælge deres
varer/ydelser til ren kostpris.

Laver du kanon underskud, er du en elendig ledet virksomhed og fortjener at
gå rabundus (hvis du da ikke lige kan rede dig nogle statskroner). De er da
også for latterlige at sælge "under indkøbspris"...

Godt at ikke alle virksomheder falder for den logik, men ganske stille og
roligt passer biksen....

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn