Nokia 6610
Fra : Steffen Hansen

Dato : 03-07-03 17:48

Hej,

Jeg har lige her i dag købt mig en nokia 6610. Jeg synes den flimrer lidt i
displayet, og da jeg ikke har haft en med farve før ved jeg ikke om det er
normalt nok? Er det der?

Hilsen Steffen

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-03 17:55

Det er ganske normalt.. Det gør den type skærm bare..
Min gør det også, men det iriterrer mig ikke..

MVH

Kasper

Fra : Brian

Dato : 03-07-03 18:29

Hejsa

Kasper wrote:
> Det er ganske normalt.. Det gør den type skærm bare..
> Min gør det også, men det iriterrer mig ikke..

Hvis du med "den type skærm" mener farve display, må jeg skuffe dig. Min
T68i står fint klart...

/Brian

Fra : Steffen Hansen

Dato : 03-07-03 19:04

> Hvis du med "den type skærm" mener farve display, må jeg skuffe dig. Min
> T68i står fint klart...

Din T68i har også en betydelig ringere skærm end en 6610, så det er jo slet
ikke samme type.

/Steffen

Fra : Brian

Dato : 03-07-03 19:08

Hejsa

Steffen Hansen wrote:
> Din T68i har også en betydelig ringere skærm end en 6610, så det er
> jo slet ikke samme type.

Det er muligt, det var bare for at ikke alle farve displays blev skåret over
en kam.

Desuden er det vel en smagssag hvad der er ringest: En skærm der er grafisk
dårlig(ere), eller en skærm der kan virke som et irritationsmoment ved at
flimre...

/Brian

Fra : Steffen Hansen

Dato : 03-07-03 19:23

> Desuden er det vel en smagssag hvad der er ringest: En skærm der er
grafisk
> dårlig(ere), eller en skærm der kan virke som et irritationsmoment ved at
> flimre...

Tja jeg synes nu ikke det virker som et irritationsmoment.... jeg var bare
bekymret. Man kan jo alligevel ikke se det med mindre man sidder med snotten
helt nede i skærmen.

En smagssag? jah jeg tror nu de flestes smag falder på 4096 farver istedet
for 256 :)

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-03 19:32

nemlig.. det der gjorde jeg tog nokia'en var pga. af farverne.. meget bedre
og skarp særm..

Fra : Brian

Dato : 03-07-03 19:47

Kasper wrote:
> nemlig.. det der gjorde jeg tog nokia'en var pga. af >farverne.. meget
> bedre og skarp særm..

Jeg tog så T68i'eren fordi at den virker mere fejlfri/færdigudviklet, end
nye Nokia telefoner.... men lad os nu ikke starte en relegionskrig :)

/Brian

Fra : Brian

Dato : 03-07-03 19:45

Steffen Hansen wrote:
> Tja jeg synes nu ikke det virker som et irritationsmoment....

Nææ, men det er vel ligesom 100Hz TV, enten kan man se fejlene ved det,
eller også synes man det er perfekt ;)

>jeg var bare bekymret. Man kan jo alligevel ikke se det med mindre man
sidder
> med snotten helt nede i skærmen.

Som sagt, nogen har den "fejl" at hvis man først fokuserer på en ting, er
det umuligt at holde op

> En smagssag? jah jeg tror nu de flestes smag falder på 4096 farver
> istedet for 256 :)

Njaa... kommer vel også an på hvad man vil med telefonen.
Men jo, som hovedregel har du nok ret

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-03 19:07

jaja.. ved jeg skam godt.. Men den typr skærm nokia bruger gør det.. både
6610 og 7210 gør det.. ved ikke med de andre fra nokia, men tror det da..

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 03-07-03 20:36

"Steffen Hansen" wrote in message
> Jeg har lige her i dag købt mig en nokia 6610. Jeg synes den flimrer lidt
> displayet, og da jeg ikke har haft en med farve før ved jeg ikke om det er
> normalt nok? Er det der?

Min 6610 flimrer ikke! Nogle meget få gange har den gjort det i nogle
minutter ad gangen, men ellers står den knivskarpt....! Jeg har hørt et sted
(måske her?) at det var noget med batteriet el.lign der går ind og
forstyrrer..... men efter hvad jeg har set, så er der nogle af modellerne
der flimrer oftere/mere end andre....

Hygge...
Daniel

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-03 20:57

det er kun ved nogle få farver den gør det ved mig...
Og ellers står den også skarpt..

Fra : Le freak

Dato : 03-07-03 22:28

> [...]
> (måske her?) at det var noget med batteriet el.lign der går ind og
> forstyrrer..... men efter hvad jeg har set, så er der nogle af modellerne

Hvad kan jeg sige...... Nokia tester sine telefoner ved forbrugeren for at
få den på markedet så hurtigt som muligt...

Hilsen Thomas

Fra : Kasper Christensen

Dato : 03-07-03 23:14

Mobiltelefoner flimrer altid pga. den langsomme opdateringshastighed. det ses
især ved mørke farver. F.eks. en mørkeblå.

Mvh

Kasper

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 04-07-03 07:03

"Kasper Christensen" wrote in message
Mobiltelefoner flimrer altid pga. den langsomme opdateringshastighed. det
ses
især ved mørke farver. F.eks. en mørkeblå.

He, sjovt. Min er helt flimmerfri ved netop blå, men ved orange og grå især
kommer nogle sjove lodrette streger (svagt)....

Fra : Brian

Dato : 04-07-03 16:23

Hejsa

Kasper Christensen wrote:
> Mobiltelefoner flimrer altid pga. den langsomme opdateringshastighed.

Hvad er normalvis opdaterings frekvensen på f.eks en Nokia telefon da ?

Tror næppe det er pga. opdateringsfrekevens de flimrer, men man kan da tage
den hen under et lysstofrør. Sæt en lys baggrund op med f.eks mørke
bogstaver, så burde en for langsom opdateringsfrekvens af displayet blive
synliggjort....

/Brian