Skotland
Fra : Nyhedsgrupper

Dato : 03-07-03 16:26

Hej derude!

Jeg tager næste lørdag til Cullen i Skotland.
Tanken er at spille golf om formiddagen og "studere" destillerier
om eftermiddagen. Er der nogen, der har erfaringer fra området??
Gode destillerier at besøge eller det modsatte??
Jeg har samlet på whisky i mange år og har en pæn samling.

God ferie til alle.

JOS

Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 03-07-03 17:17

Nyhedsgrupper wrote:

> Jeg tager næste lørdag til Cullen i Skotland.

God idé. Jeg går ud fra, at vi taler om Cullen på nordkysten
øst for Inverness.

> Tanken er at spille golf om formiddagen og "studere" destillerier
> om eftermiddagen. Er der nogen, der har erfaringer fra området??
> Gode destillerier at besøge eller det modsatte??

Der er ikke langt til Speyside, som er det største whiskyområde
i Skotland. Der er en meget fint afmærket rute gennem området.
7 distillerier er åbne for publikum: Glenfiddich, Glenlivet,
Cardhu, Glenfarclas og 3, som jeg har glemt. Glenfiddich er
det største med eget tapperi. Det ligger lidt udenfor Dufftown,
og er et godt valg.

Du kan også besøge Speyside Cooperage, hvor der laves tønder
til whisky.

En hurtig søgning på google gav dette link, som ser interessant
ud: http://www.maltwhiskytrail.com/

> God ferie til alle.

I lige måde.

Mvh.
Henrik

Fra : Nyhedsgrupper

Dato : 08-07-03 10:09

"Henrik S. Pedersen" <aaa_nospam@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til whisky.
>
> En hurtig søgning på google gav dette link, som ser interessant

Det er Cullen på nordkysten Øst for Inverness det drejer sig om.
Tak for linket, det var lige det der var brug for.

Det er dejligt, at der nogen der gider hjælpe os, der ikke er så meget inde
i det her
"internetvæsen"

MVH
JOS