Telefonselskabers rettigheder.
Fra : Morten Jørgensen

Dato : 03-07-03 09:35

Da jeg sidste måned ikke ville indbetale samme beløb to gange til mit
mobilselskab, så resulterede det i at den første regning på det skyldende
beløb blev betalt et par dage for sent. Dette resulterede i at selskabet
lukkede telefonen, hvilket for mig var ganske ok. Den blev også åbnet igen
nogle dage senere da de havde registreret det indbetalte beløb. Nu har jeg
så fået telefonregningen, og kan se at de har taget 100 kroner for hvert af
de to numre vi har på abonemmentet, altså 200 kroner i alt i
genåbningsgebyr. Mit spørgsmål ligger i hvorvidt de overhovedet må tage
dette gebyr, da jeg på intet tidspunkt har bedt om at få genåbnet
telefonerne!

Håber på snarligt svar

Morten Jørgensen

P.S. Nu vil jeg ikke sige nogle navne hvad angår teleselskab, men de er ret
glade for dukker, og de behandler deres kunder på samme vis.

Fra : Lars Helmer Andersen

Dato : 03-07-03 12:09

I den aftale du underskrev står der sikkert at den vil blive åbnet
automatisk, i tilfælde af lukning pga. manglende betaling, når regningen er
betalt.

MVH.
Lars Helmer Andersen

Fra : Max[DK]

Dato : 03-07-03 12:19

> I den aftale du underskrev står der sikkert at den vil blive åbnet
> automatisk, i tilfælde af lukning pga. manglende betaling, når regningen
er
> betalt.

Ja højeste sandsynligt, men så burde de vel bare tage en gebyr for at lukke
den, og ikke for at åbne den....(i enden kommer det ud på et, men at den
bliver lukket er selvforskyldt...)

/Max

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 03-07-03 12:46

"Max[DK]" <maxses@hotmail.comFJERN> writes:

>Ja højeste sandsynligt, men så burde de vel bare tage en gebyr for at lukke
>den, og ikke for at åbne den....(i enden kommer det ud på et, men at den
>bliver lukket er selvforskyldt...)

Den er ikke så heldig, for det betyder, at kunden, der ikke har
råd til at betale, også skal betale et gebyr oveni. Hvis man
derimod lukker telefonen gratis og sender kunden til inkasso,
"sparer" kunden 100 kr, og firmaet slipper for at afskrive dem.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Max[DK]

Dato : 03-07-03 12:57

> [...]
> derimod lukker telefonen gratis og sender kunden til inkasso,
> "sparer" kunden 100 kr, og firmaet slipper for at afskrive dem.

Ahh...okay den havde jeg ikke lige tænkt på

/Max