Charlie Angels - Helikopter *SPOILER*
Fra : christian

Dato : 01-07-03 22:55

Den helikopter som falder ned fra broén, hvilken model er det lige helt
præcis ?

mvh.

chr

Fra : Anders Jensen

Dato : 03-07-03 08:23

Det ligner en Russisk. Kan bare ikke lige huske modelnavn og nr.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 03-07-03 08:47

"Anders Jensen" <lillejensenhund@mail.tele.dk> writes:

> Det ligner en Russisk. Kan bare ikke lige huske modelnavn og nr.

Bemærkede i i øvrigt at denne scene var noget så sjældent som trofast
overfor Galileo's lille eksperiment?

Det var faktisk et reelt problem her, at to objekter falder lige
hurtigt, uanset massen. At resten af scenen så næppe var
fysiker-realistisk er en anden sag.

--
Peter B. Juul, o.-.o "En stærkt medvirkende Aarsag til Sprogets Forfald har
The RockBear. ((^)) vi her i Landet i en national Særegenhed, som jeg ikke

Fra : Mads TJ

Dato : 03-07-03 11:13

> Bemærkede I i øvrigt at denne scene var noget så sjældent som trofast
> overfor Galileo's lille eksperiment?
> Det var faktisk et reelt problem her, at to objekter falder lige
> hurtigt, uanset massen.

Er det ikke kun i et lufttomt rum...?

I en situation som denne, må man jo tage hensyn til luftmodstanden, hvilket
jo også er derfor, at pigerne - som faldskærmsudspringere - "tracker"
(trækker armene ind til siden) for at mindske luftmodstanden, så de kan
indhente helikopteren.

Med hensyn til helikoptermærket: Jeg er enig i, at det i hvert fald ikke er
en amerikansk, men snarere en russisk model... men hvilken?? øhhmm....

Mvh.

Mads TJ
---
Times Flies, When You're Having Flies -

Fra : -V-

Dato : 03-07-03 12:02

Peter B. Juul wrote:
> Bemærkede i i øvrigt at denne scene var noget så sjældent som trofast
> overfor Galileo's lille eksperiment?

That's deep, man...

> Det var faktisk et reelt problem her, at to objekter falder lige
> hurtigt, uanset massen. At resten af scenen så næppe var
> fysiker-realistisk er en anden sag.

Det er også klart den første tanke jeg får, når jeg ser amerikanske action
film.
Dét, og så om det ender lykkeligt.

-V-

Fra : John Hinge

Dato : 03-07-03 11:11

On 03 jul 2003 Anders Jensen was heard to say:

> Det ligner en Russisk. Kan bare ikke lige huske modelnavn og nr.

Med forbehold for at jeg faktisk kun har set traileren, så mener
jeg at erindre at det lignede en Havoc.. Af de store russiske
helikoptere er der næsten kun Hind, Hokum og Havoc som kan komme
på tale, og Hind er vist for buttet til hvad jeg husker fra
traileren.. Hokum har dog en dobbelt rotor (2 rotorer oven på
hinanden) og det synes jeg ikke jeg husker fra Traileren ?
http://www.globalaircraft.org/planes/mi-24_hind.pl
http://www.globalaircraft.org/planes/mi-28_havoc.pl
http://www.globalaircraft.org/planes/ka-50_hokum.pl

--
John Hinge - shayera / .sPOOn. http://www.spoon.dvd-klub.dk
"You're basing your Pixie Farie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 03-07-03 13:42

Fra : Don G.

Dato : 03-07-03 13:46

"Magnus Dreyer" <dinsdale@diku.dk> skrev...

> Du lader til at vide en del om heli'er. Er der noget om at man
> kan finde ud af hvor mange rotorer den har, ud fra antallet af
> stavelser i dens navn.

Du mener nok rotor-blade, eller?
Jeg kender ikke noget til den "regel", men den holder ihvertfald ikke på en
Blackhawk

Mvh. Don G.

<signature>
nerdiac . ['ner:diak] . n . übernerd; extreme nerd; nerd of nerds.
http://www.nerdiac.com
</signature>

Fra : John Hinge

Dato : 04-07-03 09:29

On 03 jul 2003 Magnus Dreyer was heard to say:

> Du lader til at vide en del om heli'er. Er der noget om at man kan
> finde ud af hvor mange rotorer den har, ud fra antallet af
> stavelser i dens navn.

Ahh om jeg ved meget om heli'er er nu så meget sagt, jeg går faktisk
mere op i Jagerfly, og så ting som kan pille fly ned fra himlen...

Men dit snedige bud på en metode til genkendelse af rotorantallet
falder desværre.. Havoc er 2 stavelser, men 1 rotor.. Jeg tror
ikke der er noget enkelt, andet end at slå fætteren op og kigge
på de pæne billder af den :)

Fra : Anders Jensen

Dato : 04-07-03 16:35

> Jeg syntes at hørt så noget til flykending, men det er jo snart
> noget tid siden.

Ja det var også derfra jeg gættede

KAR for 18 år siden

MVH Anders