Sacramento, Californien - billeder/beskriv~
Fra : Jesper Christiansen

Dato : 01-07-03 20:54

Hejsa

Jeg har prøvet at søge lidt på Google, men uden held.. Er der nogen herinde
der ved hvor jeg kan finde billeder af Sacramento eller beskrivelser af
byen?!

Med venlig hilsen
Jesper Christiansen

Fra : Henrik Hansen

Dato : 01-07-03 21:20

Hej,

Jesper Christiansen skriver:

> Jeg har prøvet at søge lidt på Google, men uden held.. Er der nogen herinde
> der ved hvor jeg kan finde billeder af Sacramento eller beskrivelser af
> byen?!

Jeg har været i Sacramento engang sidst i 90'erne - og det er en
spændende by.

Specielt området kaldet 'Old Sacramento' er interresant, området består
af gamle bygninger fra sidste halvdel af 1800 tallet, hvor Sacramento
blev til en by i forb. med guldgraver eventyret i de nærliggende Sierra
Nevada bjerge.

Hvis man er det mindste interreseret i gamle tog, så er et besøg på
'California State Railroad Museum' et must - et meget flot opbygget
museum.

Mere om Old Sacramento kan ses her: http://www.oldsacramento.com

Hvis man bliver grebet af 'guldgraver-stemmingen' så kan det anbefales
at fortsætte østpå mod Sierra Nevada bjergene, hvor guld-eventuret som
nævnt begyndte i 1849 - Route 49 går igennem mange af disse gamle
guldgraver byer.

Hilsen

Henrik

Fra : Jesper Christiansen

Dato : 01-07-03 21:37

Hejsa,

Jeg siger tusind mange gange tak for det fine svar! :) Lyder spændende, det
er lige mig sådan noget guldgraver noget.. :)

For lige at introducere mig til gruppen, da i sikkert får en masse at "se
til mig" i det kommende års tid. Det er fordi min kæreste tager til
Sacramento den 19. august.. Hun skal bo derovre i 11 måneder hos sin
grankusine i selve Sacramento.. Derfor er jeg interesseret i noget
information til os begge, både til hende så hun kan se lidt om hvad det er
hun skal over til - men også til mig selv, så jeg kan se hvor det er - og
hvad jeg evt. skal se når jeg skal over for at besøge hende.. For et besøg
er jeg nødt til, bliver svært nok i forvejen - og hvordan det ville være
uden, tør jeg ikke tænke på.. :/ :)

Ligeledes kommer jeg nok med alle mulige spørgsmål om hvordan det er
billigst at rejse derover, specielle dage det måske er billigst at tage
afsted m.m. Jeg er selv studerende, så prisen spiller bestemt en væsentlig
rolle.. Min ide er at tage til San Fransisco - så bliver jeg vidst hentet i
bil derfra.. og kan så overnatte hos dem, så er egentlig kun flybilletten
der spiller en rolle - og evt. ventetid er underordnet, så meget luxus
menneske er jeg heller ikke :)

Med venlig hilsen
Jesper Christiansen