så er den gal igen igen , arveret 3
Fra : johnni andersen

Dato : 01-07-03 18:27

min mor, som sidder i skiftet bo, er i øjeblikket ved at formøble sin
samlede formue. Hun har øget sit privat forbrug fra ca 80000 pr år til ca
300000 pr år, da hun er faldeti kløerne på en mand der lænser hende for
penge . kan vi arvinger bede om at få vores tvangsarv på nuværende tidspunkt
, da vi kan påvise at hun forvalter den uhensigtsmæssigt ?? . Hun har ikke
købt hverken bil båd eller andet materielt og kun rejst meget begrænset , så
det eneste sted pengene kan være gået hen, er i hans lommer

hilsen J

Fra : Ole Andersen

Dato : 01-07-03 18:34

johnni andersen wrote:
> [...]
> penge . kan vi arvinger bede om at få vores tvangsarv på nuværende tidspunkt
> , da vi kan påvise at hun forvalter den uhensigtsmæssigt ??

Hvis ikke hun skal umyndiggøres, er det vist ikke jeres opgave at tage
stilling til hvad der er hensigtsmæssigt for hende.
Bortset fra det, så afhænger størrelsen af arven jo af hvad hun har, når
hun engang dør.

--
Ole Andersen, Copenhagen, Denmark * http://palnatoke.net
Thesis #23: Companies attempting to "position" themselves need to take

Fra : Carsten H

Dato : 01-07-03 18:42

"johnni andersen" <johnni@winther-andersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> købt hverken bil båd eller andet materielt og kun rejst meget begrænset ,

> det eneste sted pengene kan være gået hen, er i hans lommer

Hvad din Mor bruger sine penge på er vel hendes problem ikke dit!
Så hvis hun vil klatte sine penge væk, så skal hun da have lov til det.
Så må du få hvad der er tilbage den dag hun er borte.

Jeg håber sgu at mine forældre fester og drikker alle deres penge op og
lever livet frem for at der er penge tilbage den dag de går bort.

Jeg har mødt flere som nærmest sider og forvalter deres gamle forældres
penge og blander sig i alt, så der er noget de kan arve, hvor grisk kan man
være!!

Carsten

Fra : Klaus G.

Dato : 01-07-03 18:55

> Jeg har mødt flere som nærmest sider og forvalter deres gamle forældres
> penge og blander sig i alt, så der er noget de kan arve, hvor grisk kan
man
> være!!

Mon ikke problemet i denne sag, er at Johnni føler at hans mor bliver ført
bag lyset? Og han derfor gerne vil hjælpe. Som om du dømmer ham på forhånd,
og siger han ikke vil tillade hans mor at bruge penge. Det har han jo ikke
sagt noget om. Tvært imod. Hvis hun bliver rippet, så har hun ingen penge
til sig selv jo.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

The only thing necessary for the triumph of Evil, is for good men to do
nothing - Edmund Burke(1729-97)

Fra : johnni andersen

Dato : 01-07-03 21:17

uden at kende mig er det her lykkedes dig at beskrive min personlighed ,
hvilket jeg finder enestående flot. Nu er der i dette tilfælde ikke tale om
nogen form for griskhed , blot et spørgsmål om hvorvidt vi kan forhindre at
hun bliver lænset , således at hun netop ikke har nogle penge at feste eller
drikke op. Men ellers tak for dit meget oplysende og dygtgående svar , der
vist viser mere om dig end mig

hilsen johnni

Fra : Else Holm

Dato : 01-07-03 18:53

> [...]
> uhensigtsmæssigt ?? . Hun har ikke købt hverken bil båd eller andet
> materielt og kun rejst meget begrænset , så det eneste sted pengene

Hvis du mener, at hun sidder i _U_skiftet bo - altså din far er afgået
ved døden, og din mor overtog hele boet, så I ikke fik jeres fædrene
arv, ja - så er der en mulighed for at kræve, at hun skifter med jer
nu.

Du kan læse mere om det her

http://www.familieadvokaten.dk/Emner/844.html

--
Else

Fra : Peter G C

Dato : 01-07-03 18:54

In news:3f01c488$0$5181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
johnni andersen <johnni@winther-andersen.dk> typed:
> [...]
> hende for penge . kan vi arvinger bede om at få vores tvangsarv på
> nuværende tidspunkt , da vi kan påvise at hun forvalter den

Måske. I skal have fat i Arvelovens § 20 (se neden for) og så skal I se at
komme til advokat inden alle pengene er væk.

§ 20. Såfremt en arving godtgør, at ægtefællen ved misbrug af sin
rådighed over boet væsentligt har formindsket dette eller har fremkaldt
nærliggende fare for en sådan formindskelse, eller at ægtefællen har forsømt
sin forsørgelsespligt over for arvingen, er ægtefællen pligtig at skifte med
denne.
Stk. 2. Som misbrug af rådighed over boet betragtes navnlig urimeligt
forbrug, tegning af en uforholdsmæssig høj livrente samt ydelse af gaver
eller andre begunstigelser, der står i misforhold til det uskiftede bos
formue.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-03 20:27

> [...]
> forbrug, tegning af en uforholdsmæssig høj livrente samt ydelse af gaver
> eller andre begunstigelser, der står i misforhold til det uskiftede bos

Er det ikke kun, hvis længstlevende sidder i uskiftet bo? Her skrives der,
at der siddes i skiftet bo.

Fra : Casper

Dato : 02-07-03 15:41

Enig i at det er Al § 20. Hvad mener du med at "det kun er hvis
længstlevende der sidder i uskiftet bo"=????? det kan jo kun være
længstlevende. Svært for den afdøde at gøre det!!!

Vær lige opmærksom på at der skal MEGET til før man vil statuere det som
misbrug når det er forbrug man snakker om. Anderledes hvis der bliver givet
usansyndligt store gaver til f. eks Røde Kors eller den nye elsker.

Hvis du kommer igennem med at der har fundet et misbrug sted, giver det
anledning til et vederlags krav, hvilket vil sige at du skal stilles som om
misbruget ikke havde fundet sted. Tror nok det er AL § 21. Har ikke lige min
lovsamling her.

Casper
Stud.jur

Fra : Peter G C

Dato : 02-07-03 16:50

In news:3f02ef7d$0$12989$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
Casper <@.> typed:
> Enig i at det er Al § 20. Hvad mener du med at "det kun er hvis
> længstlevende der sidder i uskiftet bo"=????? det kan jo kun være
> længstlevende. Svært for den afdøde at gøre det!!!

LOL - jeg tænkte det samme.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Jesper Brock

Dato : 02-07-03 17:11

> LOL - jeg tænkte det samme.

Hmmm... har I aldrig hørt om reinkarnation? Kunne man ikke tænke sig en
særlig variant, som samtidig med reinkarnationen genetablerer ens
rettigheder over boet ))

--
/Jesper Brock
Journalist, www.budstikken.com (Fredericia-udgaven)

(NB! Indlæg på usenet udtrykker min personlige holdning, og deles ikke
nødvendigvis af "Budstikken"-koncernen.

Fra : Jon Larsen

Dato : 02-07-03 19:58

> Hmmm... har I aldrig hørt om reinkarnation? Kunne man ikke tænke sig en
> særlig variant, som samtidig med reinkarnationen genetablerer ens
> rettigheder over boet ))

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hmmm.. inden man fare i paragrafferne, burde man så ikke forelægge det evt.
problem for den person man nu mener det gælder ???
Jeg ville i hvert fald blive knottem hvis mine forældre mente at jeg klatter
min peneg væk, og uden at have sagt noget til mig, straks forsøgte at
u-myndiggøre mig...

--
MVH.
Jon Larsen ( som har sagt til sine forældre at de skal bruge deres penge på

Fra : Henning Makholm

Dato : 02-07-03 21:32

Scripsit "Jesper Brock" <jesper.brock@[KILLSPAM]mail.dk>

> Hmmm... har I aldrig hørt om reinkarnation? Kunne man ikke tænke sig en
> særlig variant, som samtidig med reinkarnationen genetablerer ens
> rettigheder over boet ))

Muligvis, men det vil nok være svært for den reinkarnerede at føre
tilstrækkeligt bevis for sin identitet til at en domstol vil lægge
reinkarnationen til grund.

(Personligt mener jeg ikke at reinkarnation finder sted i nogen
meningsfuld forstand, men det er jo ikke juridisk relevant...)

--
Henning Makholm "What has it got in its pocketses?"

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-03 17:47

"Casper" <@.> wrote in message

> Enig i at det er Al § 20. Hvad mener du med at "det kun er hvis
> længstlevende der sidder i uskiftet bo"=????? det kan jo kun være
> længstlevende. Svært for den afdøde at gøre det!!!

Ha ha
Pointen var, at der ikke er tale om uskiftet bo!!! Johnni skriver, at hans
mor sidder i skiftet bo.

Mvh Lisbeth

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 02-07-03 17:49

johnni andersen wrote:

> min mor, som sidder i skiftet bo,

>er i øjeblikket ved at formøble sin samlede formue. Hun har øget sit
>privat forbrug fra ca 80000 pr år til ca 300000 pr år,

Hvordan ved du egentlig det ?
Har du en kopi af et regnskab eller hvad ?

> kan vi arvinger bede om at få vores tvangsarv på nuværende tidspunkt

Hm, din tvangsarv er nul kr,
da arv først opstår efter at man er død.

> , da vi kan påvise at hun forvalter den uhensigtsmæssigt ??

For hvem ?

> . Hun har ikke
> købt hverken bil båd eller andet materielt og kun rejst meget begrænset , så
> det eneste sted pengene kan være gået hen, er i hans lommer

Men du kan da overveje, om din mor er tjenlig til at blive erklæret ude af
stand til at administrere sig selv,
men det kræver nogle meget gode læger, og mere til.

Men er du skuffet over, at din mors penge bruges af din mor ?

Jeg har møj bøvl med ældre mennesker, der ikke kan finde ud af at bruge
deres egen indtjening til dem selv, bare en uges ferie,
som pensionist med 10 mill i formue.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : johnni andersen

Dato : 03-07-03 21:36

havde det så bare været fordi hun brugte pengene så ville jeg såmænd være
lykkelig , men da hun jo ikke rejser og ej heller køber noget for dem , og
jeg er ret sikker på at hun ikke spiser dem , tja så er der kun et sted de
kan havne og jeg er ret sikker på at når alle hendes penge er væk , så er
han det osse , hvorefter hun skal til at afbetale en større gæld , hvilket
hun ikke kan og derfor bliver nødt til at sælge sit hus og flytte fra det
sted, hvor hun har boet hele sit liv. Jeg er ret overbevist om at det vil
afkorte hendes liv væsentligt og det er det jeg gerne vil undgå sker . Ikke
andet såmænd og om hun efterlader 1 eller 500 millioner eller ikke en krone
rager mig faktisk en høstblomst.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 04-07-03 13:48

johnni andersen wrote:
> hvorefter hun skal til at afbetale en større gæld , hvilket
> hun ikke kan og derfor bliver nødt til at sælge sit hus og flytte fra det
> sted, hvor hun har boet hele sit liv.

Du behøver ikke at poste min mail, når jeg har tid og vil, skriver jeg igen.

Men din eneste mulighed er skrap advokat i arveret,
(Selvom karina nu brokker sig igen
for det er næsten umuligt at gøre noget der,

Men kan du få hende selv i tale, kan vi vist fremkomme med de tilpas
afpassede forslag til hvordan hun skal realisere sin nedsparing,
men det er stadig hendes vilje.

Og det kræver tillid til den, du eller andre foreslår..

Det seneste jeg husker var et krumspring omkring pensionsopsparing,
men det må du søge råd om.