Tvist om firmalogo
Fra : xXx 1902.dk xXx

Dato : 01-07-03 15:18

Hej NG

En af mine venner blev i dag kontaktet af Sony, som påstår at hans firmalogo
ligner deres for meget. De to logoer kan ses her http://www.1902.dk/logoer

Mit spørgsmål er: Er der så stor lighed at Sony kan tvinge ham til at ændre
hans logo?

Mit umiddelbare svar til ham var at de kunne de ikke.

Med Venlig Hilsen
Martin Callsen c,")

Http://www.1902.dk
- hardware til sommerpriser

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-07-03 15:26

xXx 1902.dk xXx wrote:

> [...]
>
> Mit spørgsmål er: Er der så stor lighed at Sony kan tvinge ham til at ændre

Lighed? Hvorhenne, fristes jeg til at spørge. Jeg kan ikke se, at de har
noget at komme efter, med mindre logoet står i stedet for et W i
firmanavnet. Og selv da vil jeg tvivle på, at Sony har en sag.

--
Mvh. Kim ludvigsen

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 01-07-03 15:42

In article <3F019A15.7809@kimludvigsen.dk>, Kim Ludvigsen wrote:

> Lighed? Hvorhenne, fristes jeg til at spørge. Jeg kan ikke se, at de har
> noget at komme efter, med mindre logoet står i stedet for et W i
> firmanavnet. Og selv da vil jeg tvivle på, at Sony har en sag.

Jeg formoder det er en advokat der har skrevet... Hvorfor spilder de deres
egen og andres tid på den måde?

JonB

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-07-03 16:04

Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> skrev:

> Jeg formoder det er en advokat der har skrevet... Hvorfor spilder
> de deres egen og andres tid på den måde?

Fordi de håber og tror, at folk har en misforstået respekt for breve
fra advokater lidt ligesom i tvivlsomme inkassosager.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 01-07-03 16:30

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]

Nej, det skulle jeg da slet ikke mene.

> [...]
> de har noget at komme efter, med mindre logoet står i stedet for
> et W i firmanavnet. Og selv da vil jeg tvivle på, at Sony har en

Helt enig. Der er tale om to helt forskellige stilarter, og da der
endvidere ligeledes er tale om vidt forskellige brancher, er der endnu
mindre, altså slet intet, at komme efter.

Det kunne være sjovt at høre fra Sony og deres advokat, hvorledes de
mener, logoet skulle være et plagiat.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fredgaard!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fredgaard

Fra : xXx 1902.dk xXx

Dato : 01-07-03 19:31

"xXx 1902.dk xXx" <salg@NOSPAM1902.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ændre
> hans logo?
>
> Mit umiddelbare svar til ham var at de kunne de ikke.

Hej igen

Tak for svarene ... det var også min første indskydelse, at de ikke havde
nogen sag, og det må man jo sige er blevet bekræftet nu.

Med Venlig Hilsen
Martin Callsen