Andet multimedie
bentjuul 3670
Hjælp til Indesign
Fra : Trine K. Petersen

Dato : 01-07-03 13:25

Hejsa, jeg sidder og leger med Indesign (sikkert den første version, da det
er den eneste jeg har). Jeg har lavet noget flot, og vil skrive det ud, men
det kommer kun ud i sort/hvid. Hvordan kan det være??

Det irriterer mig groft, da det er en ansøgning jeg er ved at lave. Måske
det ikke kan sammen med Windows XP?

Fra : Madsen

Dato : 01-07-03 13:36

Trine K. Petersen skrev:

> [...]
> version, da det er den eneste jeg har). Jeg har lavet noget flot,
> og vil skrive det ud, men det kommer kun ud i sort/hvid. Hvordan

Det kan være fordi at den første version af InDesign krævede en
PostScript-printer, så vidt jeg husker. Der var i hvert tilfælde
snak om det på et tidspunkt. En løsning på det problem kunne være
at gemme som en PDF fra InDesign og så udskrive PDF'en via Acrobat
Reader eller lignende, medmindre at du virkelig sidder med en
PostScript-printer selvfølgelig.

Det kan også blot være printdialogboksen i InDesign som står til
gråtoner. <http://home18.inet.tele.dk/madsen/indesign/print_grey.png>.

Madsen.

Fra : Trine K. Petersen

Dato : 01-07-03 13:50

> [...]
> at gemme som en PDF fra InDesign og så udskrive PDF'en via Acrobat
> Reader eller lignende, medmindre at du virkelig sidder med en

Nej sådan en printer har jeg ikke.
Jeg har prøvet at eksportere filen til PDF. Men det resulterer bare i, at
den frasorterer alle de flotte CMYK farver jeg har sadt og lavet, og det
laver også det GIF billede om, som jeg ellers har sadt ind. Grøn bliver
sort, og billedet får et mystisk udseende med streger omkring, hvilket
originalen ikke har.

> Det kan også blot være printdialogboksen i InDesign som står til
> gråtoner. <http://home18.inet.tele.dk/madsen/indesign/print_grey.png>.

Jeg kan ikke komme ind i farveindstillingen ved udskrift, for så kommer den
der 'Ulovlig handling'.

Fra : Madsen

Dato : 01-07-03 13:58

Trine K. Petersen skrev:

> [...]
> sadt ind. Grøn bliver sort, og billedet får et mystisk udseende
> med streger omkring, hvilket originalen ikke har.

Lyder mystisk. Har du den fulde Acrobat-pakke, eller har du kun
readeren?

> Jeg kan ikke komme ind i farveindstillingen ved udskrift, for så
> kommer den der 'Ulovlig handling'.

Det lyder ikke til at den installation af InDesign er tip top i orden.
Har du prøvet at geninstallere den?

Madsen.

Fra : Trine K. Petersen

Dato : 01-07-03 14:42

> Lyder mystisk. Har du den fulde Acrobat-pakke, eller har du kun
> readeren?

Kun reader!!

> Det lyder ikke til at den installation af InDesign er tip top i orden.
> Har du prøvet at geninstallere den?

Har prøvet flere gange...I dag kan jeg huske, hvorfor cd'en med Indesign har
lagt i skuffen. Jeg havde samme prob. for omk. 1 år siden, da jeg
installerede den.

Fra : Madsen

Dato : 01-07-03 14:55

Trine K. Petersen skrev:

> Har prøvet flere gange...I dag kan jeg huske, hvorfor cd'en med
> Indesign har lagt i skuffen. Jeg havde samme prob. for omk. 1 år
> siden, da jeg installerede den.

Spørgsmålet er om InDesign 1.0 i det hele taget er kompatibel med
WinXP.

Madsen.

Fra : Trine K. Petersen

Dato : 01-07-03 18:18

> Spørgsmålet er om InDesign 1.0 i det hele taget er kompatibel med
> WinXP.

Ja, det har du nok ret i. Det er nok der problemet ligger.
Men Madsen, tusind tak for hjælpen alligevel.

Hilsen Trine

Fra : Madsen

Dato : 01-07-03 21:20

Trine K. Petersen skrev:

> Ja, det har du nok ret i. Det er nok der problemet ligger.

Det tror jeg, men er ikke sikker.

> Men Madsen, tusind tak for hjælpen alligevel.

Det var så lidt.

Madsen.