Andet multimedie
pdf form
Fra : schlafen

Dato : 30-06-03 23:05

Jeg har en blanket som jeg gerne ville kunne udfylde elektronisk og har
scannet den og lavet en pdf-fil.

Jeg har forsøgt med "text field tool" og kan sagtens lave en tekstboks, men
da hvert enkelt bogstav/tal skal stå indenfor et bestemt område på
formularen går det galt.

Fx feltet fornavn - skal jeg lave små tekstbokse til hvert bogstav eller
findes der en nemmere metode..?

-og hvis jeg skal lave tekstbokse til hvert bogstav/tal - findes der så en
funktion så cursor selv hopper til næste felt eller der dømt tabulator?

mvh
Lars

Fra : Studio Smalbro

Dato : 30-06-03 23:49

Det lyder som om du har en af disse formularer hvor der er små hak til hvert
bogstav. Det giver ikke rigtig mening i forbindelse med pdformularer fordi
teksten jo typisk skal submittes som fdf data. Det ville give mening hvis
formen skulle gemmes grafisk - evt printes - og maskinaflæses. Er det det
der er tilfældet?
Kh
Bjørn

Fra : schlafen

Dato : 30-06-03 23:45

Hej Bjørn,
ja du har ret - formen skal gemmes grafisk og printes til
maskinaflæsning....

mvh

Fra : B. Smalbro

Dato : 01-07-03 08:31

Du kan jo godt trække en tekstboks henover hele feltet og så definere en
monospaced font som Courier. Men det kan sikkert være svært at få den til at
passe helt i "hul". Har maskinaflæsningen brug for de små hakker mellem
bogstaverne? Kan man ikke bare sløjfe dem?

Fra : schlafen

Dato : 01-07-03 20:44

Ja, det er nærmest umuligt at få det til at passe i "hullerne" - så jeg blir
nok nødt til at lave tekstbokse for hvert "hul" i feltet...(findes der en
måde at kopiere en tekst boks på - jeg synes ikke jeg får det til at virke
med copy/paste - det ville være rart med en masse ens bokse...)

Alternativt må jeg undersøge om man kan sløjfe de små hakker mellem
bogstaverne...

mvh
Lars

Fra : Henrik Torp

Dato : 01-07-03 08:28

"schlafen" <larsXXXhuusfeldt@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en blanket som jeg gerne ville kunne udfylde elektronisk og har
> scannet den og lavet en pdf-fil.

Nu vi er ved pdf-form - er der nogen der ved om Acrobat 6 har fået væsentlig
nye funktioner på området?

Venlig hilsen
Henrik Torp

----------------------------
I forbindelse med nyhedsgrupper bruges henriknojunktorp@hotmail.com ved
personligt svar.

Fra : B. Smalbro

Dato : 01-07-03 10:46

Ikke rigtig. Man har samlet funktionerne i en dedikeret toolbar, og der er
kommet ny javascriptfunktioner til der afspejler lagfunktionaliteten og den
bedre integrering af signatur. Men jeg syntes stadig man savner en "rigtig"
brugerflade til forms, hvor man ikke i eet væk skal åbne vinduer og
konfirmere og indstille.
Kh
Bjørn

Fra : Henrik Torp

Dato : 03-07-03 01:56

"B. Smalbro" <studio@smalbro.dk> wrote in message news:<DEcMa.6769$Kb2.260407@news010.worldonline.dk>...

> [...]
> bedre integrering af signatur. Men jeg syntes stadig man savner en "rigtig"
> brugerflade til forms, hvor man ikke i eet væk skal åbne vinduer og

Omfatter den bedre integrering af signatur TDC's digitale signatur?

Det med brugerfladen er jeg også irriteret over.

I det nye pc-world er Microsofts InfoPath omtalt. Kan tilsyneladende
bruges til at lave formularer. Ved du om det er bedre end Acrobat?

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Studio Smalbro

Dato : 03-07-03 18:55

Hej
Acrobat 6 har integrering med TDC's digitale signatur. Adobe var fuld af
gedulgte henvisninger til pdf som statslig filudvekslingsstandard, men det
har været lidt svært at få verificeret.

Jeg har ikke rigtig erfaring med InfoPath endnu. Umiddelbart lyder det sjovt
og eftersom det er Microsoft der står bag, så bliver det sikkert også stort.

Kh
Bjørn

Fra : Henrik Torp

Dato : 04-07-03 01:53

> [...]
> gedulgte henvisninger til pdf som statslig filudvekslingsstandard, men det

Den må jeg have! (nu ikke kun derfor)

> Jeg har ikke rigtig erfaring med InfoPath endnu. Umiddelbart lyder det
sjovt
> og eftersom det er Microsoft der står bag, så bliver det sikkert også
stort.

Det kan man så glæde sig over, hvis man er i det humør. Skulle undre mig
meget om skidtet kan køre på andet end Microsoft servere, databaser.
--
Venlig hilsen
Henrik Torp