Elektronisk camping antenne - hvad skal je~
Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 30-06-03 21:19

Pris og ydelse skal selvfølgelig hænge fornuftigt sammen.

Hvilken antenne bruger du og er du tilfreds med resultatet?

Erik - Odense

Fra : Thore

Dato : 01-07-03 21:33

On Mon, 30 Jun 2003 22:19:02 +0200, "Erik M. Nielsen"
<genealogiSPAMFILTER@antispam.dk> wrote:

>Pris og ydelse skal selvfølgelig hænge fornuftigt sammen.
>
>Hvilken antenne bruger du og er du tilfreds med resultatet?
>
>Erik - Odense

Hej...jeg var uheldig for nogle år siden at knække/bukke min antenne
(uden forstærker)...fik af en bekendt en af de der hvide "paddehatte"
fra Nokia..førte kablet ned osv...synes den var dårlig...ville montere
en forstærker til 12V drift...(alt i Cv'en er 12V)...ledte og ledte, men
alle de forstærkere jeg fandt der kunne køre på 12V var sq for dyre...

I 2001 kom der så en tilbudsavis ind ad døren fra Harald Nyborg...med en
komplet antenne (stort set samme "paddehattedesign") med kabel,
forstærker til 12VDC og 220V AC og hele svineriet til 249,-
Sådan en købte jeg og monterede...og fra en P-plads hvor vi bor i
Albertslund (ca 15-17 km fra Øresund i luftlinie ryger svensk TV 4 lige
lugt i kassen (mener der er over 30 km til senderen..:)
Sidste år holdt vi i Gedser færgehavn sent aften og så lige lidt TV...:)
NDR osv lige i kassen...bevares, der er stort set kun vand i mellem, men
alligevel...

Jeg synes det var en rigtig god investering...men jeg aner ikke om de
stadig har dem...men det er prisniveauet for en rimelig god antenne.

Venlig hilsen / Best regards

Thore 'S' 1952 - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund
Croma 2.0 ie 1993 - Pluto 1.2 60SX 1997 - Adria Unica 502 LH 1996

(fjern 'Z'-erne hvis du mailer direkte)

Fra : Ole M

Dato : 02-07-03 18:52

Man skal tænke på at de såkaldte paddehatte kun er gode hvis signalerne ikke
bliver reflekteret fra bygninger og andet.
Er man sådanne steder har man en masse dobbelt billeder
som kan gøre det noget morsomt at se TV.
En antenne forstærker kan ikke forstærke et dårligt billede, kun hvis
støjtallet i TV modtageren er højere en end støjen i antenneforstærkeren,
her kan man så vinde noget. Det kan være noget af en umulighed at finde det
støjtal i TV modtageren.
Der er også noget tab i antennekablet, ca. ca. 0,17 dB pr meter, så i en cv
er der ikke meget tab.
Den bedste antenne er en retnings bestemt antenne, men igen det kommer an på
hvor man er.
For nogen år siden så jeg en lille antenne, der bestod af nogle snoede
ringe, og hvortil der skulle bruges en lille strømforsyning.
Jeg skilte antennen ad, og så, at det eneste strømforsyningen skulle bruges
til var at få lys i en lille lysdiode, der var ingen forstærker i.

Hilsen Ole