Valuta Prag/Tjekkiet
Fra : Bent Knudsen

Dato : 30-06-03 20:25

Hej

Er der nogen der ved lidt om, hvilken valuta, man bør
have med derned (den lokale, DDK eller Euro)

P.f.t.

mvh
Bent

Fra : Mads Vestergaard

Dato : 30-06-03 20:51

Hej

Er der nogen der ved lidt om, hvilken valuta, man bør
have med derned (den lokale, DDK eller Euro)

mvh
Bent

Hej Bent

Jeg ville foreslå at du tager et visakort med og bruger det. Visakortet
giver den bedste kurs.

Hvis du ikke har et Visakort skal du bruge Euro danske kroner er ikke hvad
de har været

Mvh

Mads Vestergaard

Fra : LHS

Dato : 30-06-03 22:12

Hej

Vi var på bilferie i påsken i det sydlige tjekkiet ( som så mange gange før
og vi skal afsted igen om et par uger). Min erfaring var at vekslekursen ved
grænsen med euro i veksleboderne gav en kurs på omkring 3.9 (dvs. 3.9 Koruna
pr. dkr) men ved hævning i visa automater (inkl. 30 kr. gebyr, når jeg
hævede mellem 6 - -8000 Koruna) fik jeg en dagskurs på op til 4.2 pr. dkr..
En kammerat bandende også over veksle kurserne i Prag i veksle boderne i
forhold til hvad jeg kunne hæve for (og så går der næsten en uge efter man
kommer hjem fra ferie før de sidste regninger kommer hjem via visa.)

Så hold jer langt væk fra veksling i veksleboderne ved grænsen, veksle
aldrig sort på gaden og hæv evt. i automater eller køb med visa i diverse
forretninger, mange indkøbscentre kan man betale visa.

Sørg iøvrigt for at have rimeligt små penge (og mange mønter hvis i skal på
wc) det er ikke altid man får lov til at købe is til ungerne for 15 Koruna
hvis man betaler med en 1000 seddel...

Rigtig god ferie (hvor skal i hen ??)

lars HS

Fra : Rasmus

Dato : 30-06-03 23:14

"LHS" <shane@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

> wc) det er ikke altid man får lov til at købe is til ungerne for 15 Koruna
> hvis man betaler med en 1000 seddel...

Mænd pisser sku da ikke på et betalings-wc, men bag en hæk

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-07-03 14:52

Rasmus devnull@sunsite.dk skrev dette:

> Mænd pisser sku da ikke på et betalings-wc, men bag en hæk

Det er ikke alle der opfører sig som svin

- der lige er hjemkommet efter et 14-dages
ophold i den originale og oprindelige
Budweisers herlige hjemby

Fra : T.T.

Dato : 01-07-03 18:54

Brug kun Visa hævekort. Kortet kan også benyttes i mange restauranter og
forretninger.
I Prags nord- og sydlige dele findes Tesco supermarked. Enormt sted. Billig
med mange ting. Adressen på den nordlige er:
Bydel: Letnany. Gade: Veselska 663, 199 00 Praha 9. Se:
www.jizdnirady.cz/JRCis.asp?tt=c&cl=E5
ang. transport i Prag.
Eller spørg på flg. adresse:
http://www.andel3w.dk/antuser/danish/default.htm
Danske studerende. Giver hurtigt gode råd om alt i byen.
God tur. Dejlig by.