eaten alive / sgu nok den *værste*film der~
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 30-06-03 17:11

http://www.blackstar.co.uk/video/item/7000000056419

ihvertilfæled at se på :) den er ikke noget teknisk vidunder ....man
for fornemelsen af den er skudt med et af de gamle smal films kamera.

men jeg troede caligula tog prisen som den værste men den her slå den
med alt ....voldtægts scnenerne er så hvad de er .... men de her
steder / optagelser hvor folk bliver ædt levne jeg tror sgu ikke man
vil kunne se forskel på det også hvordan det i *virkligheden* vil se
ud..... der er også nogen yderst ubehagelige optagelser af dyr der
æder hianden ... jeg er ikke helt færdig med at fordøje den - er der
andre der har set den ? og evt. noget lignenen ?

Mv.
Bo M Mogensen
--
"I can't feel you anymore, I can't even touch the books you've read
Every time I crawl past your door, I been wishin' I was somebody else instead.

Fra : Morten DH

Dato : 30-06-03 17:41

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> æder hianden ... jeg er ikke helt færdig med at fordøje den - er der
> andre der har set den ? og evt. noget lignenen ?

Jeps, ikke min personlige favorit i genren men udemørket... Stort set alle
andre italienske kannibalfilm fra den periode (slut 70'erne til midt
80'erne) indeholder nogenlunde det samme - bl.a. scenerne med
dyremishandling og voldtægt går igen... og så selvfølgelig kasteration - er
sikker på min dansklærer fra gymnasiet ville kunne få noget ud af det...

Kan ikke helt huske hvilken en af filmene det er, men der er noget med
producer og instruktør har været slæbt i retten for at bevise scenerne ikke
var ægte - og hvis vi skal være rigtig søde så kan man i "Mountain of the
cannibal god" faktisk se voldtægt af dyr

Hvis du vil se flere så har Kenneth en del af dem på
www.absurd-online.dk/shop

Fra : Rasmus Mejer Christe~

Dato : 30-06-03 19:45

> [...]
> var ægte - og hvis vi skal være rigtig søde så kan man i "Mountain of the
> cannibal god" faktisk se voldtægt af dyr

Det var vist Ruggero Deodato's "Cannibal Holocaust" - jeg kan dog ikke helt
huske hvilken scene det handle om...?

- Nogen der kender til den famøse "piratfisk-scene" fra filmen?

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 30-06-03 21:16

On Mon, 30 Jun 2003 20:44:30 +0200, "Rasmus Mejer Christensen"
<Rasmus87@c.dk> wrote:

>ikke
>

>Det var vist Ruggero Deodato's "Cannibal Holocaust" - jeg kan dog ikke helt
>huske hvilken scene det handle om...?
>
>- Nogen der kender til den famøse "piratfisk-scene" fra filmen?

jeg gør om en uges tid :)
har lieg bestilt den !
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Rasmus Mejer Christe~

Dato : 30-06-03 21:09

- Desværre findes scenen ikke i filmen - der er stor tvivl om den nogensinde
har eksisteret.
Det eneste som findes er et uklart still-billede fra filmen hvor
eftersigende et lig er bundet til en pæl for derefter at blive nedsat til de
sultne piratfisk...

- Jeg har i øvrigt selv filmen - se bl.a. frem til en meget ubehagelig
skilpadde-scene...

- Rasmus

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 30-06-03 21:48

On Mon, 30 Jun 2003 22:08:41 +0200, "Rasmus Mejer Christensen"
<Rasmus87@c.dk> wrote:

> [...]
>sultne piratfisk...
>
>- Jeg har i øvrigt selv filmen - se bl.a. frem til en meget ubehagelig

nej sig sgu da ikke der er totur af skilpader ?
mennesker det er hvad det er men dyr specilt skilpader det er sgu for
lavt !
så vil jeg sgu ikke ha den !
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Rasmus Mejer Christe~

Dato : 30-06-03 21:49

Ja det er nok det værste ved filmen - og det er fuldstændig overflødigt!
- Dette var i øvrigt også med til at instruktøren fik så meget ballade for
den - hvilket også må siges var på sin plads...

Fra : ML-78

Dato : 30-06-03 21:37

> [...]
> Det eneste som findes er et uklart still-billede fra filmen hvor
> eftersigende et lig er bundet til en pæl for derefter at blive nedsat til de

Spændende historie bag den scene i øvrigt. Forvirringen synes at have opstået
fordi den nævnes i flere gamle anmeldelser, mens instruktøren selv har hævdet,
at den aldrig er filmet - og andre gange hævder, at den er filmet, men blev
fjernet ved postproduktionen.

http://www.dark-waters.com/features/cannibal-holocaust-footage.htm

ML-78

Fra : Peter Holst

Dato : 01-07-03 02:55

Cannibal Holocaust

1979 Italian film by Ruggero Deodato (Protected)

The BBFC passed off the extensive cuts list with the comment: Cuts
required to scenes involving real cruelty to animals and to eroticised
sexual violence

* The killing of a muskrat has been deleted
* Our intrepid adventurers witness the riverside murder and
mutilation of a woman presumably by her husband. We don't get to witness:
o the girl being dragged through the mud and having her legs
forced apart
o the girl struggling and being raped with a wooden dildo
o the man raising a mudball with spikes and the subsequent
shot of genital mutilation
* Another woman getting raped on the river bank has been removed
* The disembowelling of a giant turtle has been predictably deleted
* A monkey gets his head sliced open and its blood is drained into
a bowl...but not in the censored version
* The kicking of a tethered pig has been removed
* The rape one of the adventurers by her companians has been reduced
* The cannibals eventually overpower the adventurers. The woman in
the party gets stripped and raped but not in the UK version.
* The womans death scene is missing nudity shots.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-07-03 02:58

Hej!

Peter Holst wrote:

> * The womans death scene is missing nudity shots.

Een af grundene til at jeg ikke forstår censur. Man fjerner lidt hud fra en
scene og så er den helt ok?! Jamen, kvinden bliver sgu da dræbt - er det ikke
værre? Åbenbart ikke....

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Fooling around is like screwing around - without dinner "

Fra : John Hinge

Dato : 01-07-03 10:07

On 01 jul 2003 Kim Voss Schrader was heard to say:

> Een af grundene til at jeg ikke forstår censur. Man fjerner lidt
> hud fra en scene og så er den helt ok?! Jamen, kvinden bliver sgu
> da dræbt - er det ikke værre? Åbenbart ikke....

It's okay to depict graphical violence as long as you don't use
any naughty language....

Personligt ser jeg helst andre film for at få den pointe banket ind.

Jeg har ikke set den i tråden omtalte film, og da jeg er ret
pylret ville jeg nok heller ikke finde den underholdende.
Jeg har set milde film såsom Evil Dead, Army of Darkness og
den slags 'sjove' splatterfilm (Freddy filmene weee) og jeg vil
nok holde mig til den ende af genren fortsat..

--
John Hinge - shayera / .sPOOn. http://www.spoon.dvd-klub.dk
"You're basing your Pixie Farie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 01-07-03 15:56

On Tue, 01 Jul 2003 03:57:55 +0200, Kim Voss Schrader
<teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>scene og så er den helt ok?! Jamen, kvinden bliver sgu da dræbt - er det ikke

Nu skal jeg lige ha en ting på plads mener du eller står der : at der
renet faktisk er en kvinder der bliver dræbt i virkligheden eller som
en del af filmen .... ?

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : ML-78

Dato : 01-07-03 18:59

> Nu skal jeg lige ha en ting på plads mener du eller står der : at der
> renet faktisk er en kvinder der bliver dræbt i virkligheden eller som
> en del af filmen .... ?

Der bliver selvfølgelig ingen dræbt i filmen - når sådanne påstande alligevel
engang imellem har været fremme er det altid vandrehistorier og PR-stunts. Der
menes at censuren er tåbelig fordi den finder en nøgenscene værre end en
voldelig dødsscene.

ML-78

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 01-07-03 20:57

On Tue, 1 Jul 2003 19:58:31 +0200, "ML-78"
<dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote:

>Der bliver selvfølgelig ingen dræbt i filmen -

Nå jeg tænkte da lige et øjeblik hwa helv...

> [...]
>menes at censuren er tåbelig fordi den finder en nøgenscene værre end en

ja men det er jo amerikaner ... det er farlige at tænde en smøg ind
trække en pistol ....

men nu hvor vi er ved det - så mener jeg nu bestemt der er en scne i
en 007 film hvor stuntmanden rent faktisk dør i et motorcykel uheld
(?) og det er vist med i filmen !

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 30-06-03 20:56

On Mon, 30 Jun 2003 18:41:21 +0200, "Morten DH"
<morten@FJERNdrejoe.dk> wrote:

>Jeps, ikke min personlige favorit i genren men udemørket...

jeg synes nu heller ikke den er fremagene men jeg har bare ALDRIg SET
noget lignen - men ok nu samler jeg heller ikke specilt meget på
horror og slet ikke splatter - menjeg synes nu det der gør den så
usædvanelig er at det jo ikke er en splatter som jeg forstår en
splatter = man kan se tarme indvolde og blod er kunstigt - her virker
det det VIRKELIGT !!!

>Stort set alle
>andre italienske kannibalfilm fra den periode (slut 70'erne til midt
>80'erne) indeholder nogenlunde det samme - bl.a. scenerne med
>dyremishandling og voldtægt går igen...

ok jeg vil da ha fat i nogen flere af dem jeghar set han har lavet 2
efter -
I etane alive tager man så udgangspunkt i jones fra jones town menjeg
mener nu det var til sydamerika han slog sig ned om han reelt ikke
deltog i det kolektive selvmord og forsvandt ved jeg så ikke noget om?
men det ville da være spænende at vide !

>og så selvfølgelig kasteration - er
>sikker på min dansklærer fra gymnasiet ville kunne få noget ud af det...

klart !

> [...]
>var ægte - og hvis vi skal være rigtig søde så kan man i "Mountain of the
>cannibal god" faktisk se voldtægt af dyr

hold kæft den må jeg eje om jeg så skal betale mig fra det :))

>Hvis du vil se flere så har Kenneth en del af dem på
>www.absurd-online.dk/shop

fed side de er godt nok dyre :(
og dog 169 kr jeg har sgu lige bestilt den :)

jeg leder foriøvrigt efter en anden film måske du kan hjælpe mig
spilberges bedste film imho. jeg tror den kom på dansk som solens rige
den er fantastistisk !
men jeg kan sgu ikke finde den nogen steder ??

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Morten DH

Dato : 02-07-03 16:41

> [...]
> usædvanelig er at det jo ikke er en splatter som jeg forstår en
> splatter = man kan se tarme indvolde og blod er kunstigt - her virker

Så skal du nok ikke begive dig i kast med at se Guniea Pig filmene -
http://us.imdb.com/Title?0161635 kan få selv mig til at krybe sammen på
sofaen og stille popkornene fra mig

> hold kæft den må jeg eje om jeg så skal betale mig fra det :))

Så skal du lige være opmærksom på at den findes i flere klippede udgaver på
DVD hvor denne scene ikke er med...

Empire of the Sun - http://us.imdb.com/Title?0092965 så vidt jeg ved er den
desværre ikke ude på DVD endnu...

Fra : Per

Dato : 01-07-03 08:00

> [...]
er
> sikker på min dansklærer fra gymnasiet ville kunne få noget ud af det...

Er man ikke lidt syg i låget hvis man gider se sådan noget :?

Fra : Jeppe Møller

Dato : 01-07-03 15:20

> er
> >

> Er man ikke lidt syg i låget hvis man gider se sådan noget :?

Hvad hvis man laver det?
Og hvad hvis man kommenterer på det i en NG??
hmmm...
/JeppeM

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 01-07-03 15:59

On Tue, 1 Jul 2003 08:59:42 +0200, "Per" <pzk@JEGHADERSPAMcrayon.dk>
wrote:

>er
>>

>Er man ikke lidt syg i låget hvis man gider se sådan noget :?

en slags mulighed men som du jo nok er klar over er det jo et debat
forum om film med alt hvad der er og menes om film - jeg tror ikke
lige det stedet for at diskutere pysologien hos dem der ser filmen !

om man er syg i låget eller ej er i sig selv uinteresant imho.
så længe der er tale om en relevandt oplevelse !

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Per

Dato : 01-07-03 08:00

Fra : Peter Holst

Dato : 01-07-03 18:34

Per wrote:

> Er man ikke lidt syg i låget hvis man gider se sådan noget :?

har lieg bestilt Eaten Alive og Cannibal Holocaust.
og jeg ER syg i låget ;))))

Peter
http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=NeroTrace

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 01-07-03 20:55

On Tue, 01 Jul 2003 19:33:49 +0200, Peter Holst <peter@holst-fm.dk>
wrote:

>har lieg bestilt Eaten Alive og Cannibal Holocaust.
>og jeg ER syg i låget ;))))

ja det er jo relativt ;)
jeg har faktisk parpire på jeg er MEGET syg i hovedet ;)))
men jeg vil nu snarre kalde det interessert i noget der om ikke for
andre så for mig er grænse overskriden !
jeg ivl sige hvis jeg bliver til nærmelsesvist lige så dårlige at
Cannibal Holocaust. som jeg blev af eat alive så er det oplevelsen
værd !

>http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=NeroTrace

pæn samling , jeg kan godt se det er en fejl jeg ikke har fået 28 Dage
Sener : endnu .....

Fra : Morten DH

Dato : 02-07-03 16:35

"Per" <pzk@JEGHADERSPAMcrayon.dk> skrev i en meddelelse
> Er man ikke lidt syg i låget hvis man gider se sådan noget :?

Tja det er vel en smagssag, hvad med en nation af bognørder som ser en film
om fantasi-folk og småbøssede alfer der drøner rundt efter en ring?!? Og jeg
har faktisk ikke set filmen eller læst bøgerne; men skal da nok se filmen en
dag

Fra : Kenneth Flatau

Dato : 30-06-03 18:49

Jeg synes ikke den er rige tværtimod, men jeg er også meget stor tilhænger
af zombie og cannibal film!

Fra : Henrik Larsen

Dato : 30-06-03 22:25

> [...]

> æder hianden ... jeg er ikke helt færdig med at fordøje den - er der
> andre der har set den ? og evt. noget lignenen ?

Filmen er noget totalt lort og egentlig temmelig atypisk for instruktøren,
Umberto Lenzi som bl.a. har lavet nogle herlige politifilm med Maurizio
Merli. DE kan selvfølgelig ikke fås på DVD...

Vh Henrik

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 01-07-03 02:07

On Mon, 30 Jun 2003 23:25:22 +0200, "Henrik Larsen"
<info@cultmovies.dk> wrote:

>"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev i en meddelelse

>Filmen er noget totalt lort

Hmm umodelbart vil jeg sige : ja !
og dog så beundre jeg hans vilje til at være grænse brydene - jeg
havde ihvertilfælled ikke set noget lignene !

det minder mig om en gamel bekendt jeg havde der var narkoman og
bindegal han havde også en fantasi om at stjæle en bil også bryde ind
på et sted hvor man opbevare lig også stjæle et lige tage et lsd trip
imens han kørte rundt med det her lige !

vi betragtede ham normalt som idiot - men der var afligevel et eller
andet over netop dette forhavene som det var svært andet ind nære en
form for absurd beundring over !

Mv.
Bo M Mogensen