Dual Simkort i en mobil, brugbar eller nog~
Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 30-06-03 13:33

Kære NG

Jeg har gennem nogen tid siddet og luret lidt på de der "dobbelte"
simkort dimser man fx kan købe hos T-Hansen samt andre. Men er de
overhovedet brugbare til noget eller er det bare en omgang juks der
giver flere problemer ned det gavner?
Flemming Jacobsen
(Mulig mangel på mellemrum skyldes defekt tastatur)

Fra : Claus Sørensen

Dato : 30-06-03 15:21

Det virker uden problemer på en 8210
"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev i en
meddelelse news:n7b0gvcma4qloa0lpn686sd78g4umesqje@4ax.com...

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 30-06-03 18:29

On Mon, 30 Jun 2003 16:20:50 +0200, "Claus Sørensen"
<bananclaus@get2net.dk> wrote:

>Det virker uden problemer på en 8210

Jeg har så en 3510 som jeg regner med at bruge det på, med. Men hvordan
skifter man så mellem de 2 kort?

Fra : Nielsen

Dato : 30-06-03 19:47

Du giver dem hver sin kode og skriver koden på de kort du vil boote op. Og
så er det andet bare slukket. Så hav alle telefonnumre og person kontakter
liggende på mobilen. Det virker fint på min 7210 Tdc og Telmore.

Mvh
Simon

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev i en
meddelelse news:4ps0gv4jie28mtclhtbt6k7715u95h758t@4ax.com...

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 30-06-03 21:29

On Mon, 30 Jun 2003 20:46:41 +0200, "Nielsen" <mobjerg@FJERNtdcadsl.dk>
wrote:

>Du giver dem hver sin kode og skriver koden på de kort du vil boote op. Og
>så er det andet bare slukket. Så hav alle telefonnumre og person kontakter
>liggende på mobilen. Det virker fint på min 7210 Tdc og Telmore.

Dvs at den "autodetecter hvad kort den skal bruge ud fra hvad pinkode
man indtaster, eller hvad.

Fra : Nielsen

Dato : 30-06-03 23:52

Nej og ja. Hvis vi siger den ene har pinkode 1564 og den har 1565. Så når du
taster 1564 prøver den på begge og så den der giver adgang åbner den for og
den anden bliver deaktiveret, da det stadig venter på kode og ikke åbnes.
Der ryger ca. 5 % af standbytiden fordi den har 2 kort tændte. Men hvis du
har samme kode på begge to så kan du ødelægge softwaren i telefonen meget
heftigt.

Mvh
Simon

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev i en
meddelelse news:q871gvg3md0e268mtqo9ue0qe3i9u7sn0p@4ax.com...

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 01-07-03 09:59

On Tue, 1 Jul 2003 00:52:00 +0200, "Nielsen" <mobjerg@FJERNtdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>har samme kode på begge to så kan du ødelægge softwaren i telefonen meget

Og jeg plejer nemligt at have samme kode på begge kort . Havde håbet
på at der måske var en smartere løsning. Men er det cover du har til
Dual SMS købt hos T-hansen?.

Fra : Bo Larsen

Dato : 01-07-03 11:52

Thunderbird[7100] wrote:
> håbet
> på at der måske var en smartere løsning. Men er det cover du har til
> Dual SMS købt hos T-hansen?.

Jeg så, på et tidspunkt, et cover to SIM-kort. Det der var det smarte var,
at man skiftede mellem de to kort vha. en lille skyde-kontakt i siden af
coveret.
Men om jeg kan huske hvor det var, jeg så det? Ikke udover at det var på
nettet!
--
Med Venlig Hilsen

Bo Larsen
Systemadministrator
Flyvevåbnets Officersskole

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 01-07-03 13:09

On Tue, 1 Jul 2003 12:52:13 +0200, "Bo Larsen" <Larsen_bsc@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>coveret.
>Men om jeg kan huske hvor det var, jeg så det? Ikke udover at det var på

Har selv siddet og rodet rundrt og der hvor at du har fundet det har nok
været hos www.thansen.dk der fandt jeg det ihvertfald.