6610 vs 6100
Fra : Nikolaj Riis Josephs~

Dato : 30-06-03 12:25

Hej
Hvad har i af erfaringer med ovenstående nokia modeller (6610 og 6100)
Har fået tilbudt telefonerne til samme pris, hvilken et skal jeg vælge?.
Feks.
Er radioen i 6610 brugbar?

VH
Nikolaj Riis Josephsen

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 30-06-03 13:15

Nikolaj Riis Josephsen skrev:

> [...]
> Hvad har i af erfaringer med ovenstående nokia modeller (6610 og 6100)
> Har fået tilbudt telefonerne til samme pris, hvilken et skal jeg vælge?.

Ja! jeg bruger min en del når jeg køre i tog...

Jeg stod også og skulle vælge imellem 6610 og 6100, men valgte 6610, pga.
radio og pga. design (som selvf. er en smagssag).

--

Mvh. Peter.
____________________________________

Fra : Christian Poulsen

Dato : 30-06-03 13:52

> Jeg stod også og skulle vælge imellem 6610 og 6100, men valgte 6610,
> pga. radio og pga. design (som selvf. er en smagssag).

Esato sammenligner 6100 og 6610 :
http://www.esato.com/phones/index.php?phone=56&cp=45

Nokias egen sammenligner af 6100 og 6610 :
http://makeashorterlink.com/?M34841915

Radio til 6100 :
http://www.nokia.com/nokia/0,5184,28066,00.html

Jeg ville også selv vælge Nokia 6100.

Fra : Rander

Dato : 30-06-03 19:38

Mon, 30 Jun 2003 14:52:27 +0200 brugte Christian Poulsen 15 linier på at
fortælle dette til dk.teknik.telefoni.mobil:

>Radio til 6100 :
>http://www.nokia.com/nokia/0,5184,28066,00.html

Kig lige oppe i højre hjørne - det står at radioen kun passer til 3100!

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Det er dårlig opførsel at bringe en idiot til tavshed,
og grusomhed at lade ham fortsætte. (Benjamin Franklin)

Fra : Nielsen

Dato : 30-06-03 19:49

Det passer ikke. Den kan godt sættes til 6100. Da porten har de samme
funktioner. Man skal bare have en omformer som kan købes hos enhver mobil
forhandler.

Mvh
Simon

Fra : Nielsen

Dato : 30-06-03 19:56

Hov forkert. POP-porten i 6100 har ikke helt samme funktioner. Men den kan
sagtens sættes til. Du får bare ikke stereo og kan ikke se på telefonen at
der er radio sat til. Du skal dog stadig have omformeren. Som koster ca. 150
kr. Uoriginal. Den kan ikke fås original.

Mvh
Simon

Fra : Christian Poulsen

Dato : 30-06-03 19:53

> Kig lige oppe i højre hjørne - det står at radioen kun passer til 3100!

Læs FAQ på samme URL :

2. What phones are compatible with the Nokia Radio Headset?
The Nokia 3100 and Nokia 6100* phones.

* Early versions of the Nokia 6100 phone are not compatible. To
check the compatibility of your Nokia phone please contact your
dealer or Nokia Customer Care.

Fra : Rander

Dato : 30-06-03 19:34

Mon, 30 Jun 2003 13:24:43 +0200 brugte Nikolaj Riis Josephsen 11 linier på
> [...]

>Hvad har i af erfaringer med ovenstående nokia modeller (6610 og 6100)
>Har fået tilbudt telefonerne til samme pris, hvilken et skal jeg vælge?.

Den er ikke bare brugbar, den er faktisk overraskende god!

Jeg har gennem tiden haft MANGE af de der små lommeradioer, men den
indbyggede i 6610'eren slår dem alle med flere længder!

Eneste irritationsmoment ved 6610'eren synes jeg faktisk er stikket til
headsettet - der er ikke nogen knap man skal trykke på for at frigøre det,
men man skal nærmest "brække" det af. Jeg er spændt på at se det kan holde
på længere sigt...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Selv på den højeste trone i verden sidder man på sin røv. (Michel de Montaigne)

Fra : Nikolaj Riis Josephs~

Dato : 01-07-03 11:33

Så vidt jeg kan se er forskellene mellem telefonerne:
6610:
Radio
Lidt stører end 6100
Kun 5 linjers tekst i display (imod 8 linjer i 6100)
Lidt kortere standbytid end 6100

og så selvfølgelig ikke det samme design.

Er dert andre forskælle?

Fra : Nikolaj Riis Josephs~

Dato : 01-07-03 19:18

> Kun 5 linjers tekst i display (imod 8 linjer i 6100)
Hvordan kan det være at der er forskæl på linje antallet? er det ikke
hardware messigt det samme display der sidder i de to telefoner?

Fra : Enegy

Dato : 03-07-03 15:52

Nikolaj Riis Josephsen wrote:
> [...]
> Kun 5 linjers tekst i display (imod 8 linjer i 6100)
> Lidt kortere standbytid end 6100
>
> og så selvfølgelig ikke det samme design.

der er nu også 8 linier i min n6610 med lille skrift str

energy