USA
Fra : Henrik Hedegaard

Dato : 30-06-03 08:21

Hej
Vi er 2 par, der måske tager til USA, CA, næste år, i 2 / 3 uge.
Dette er noget af det vi gerne vil se, er der andre ting, man bør se når man
nu er i CA.

Las Vegas (jeg har hørt at det tager 9 timer fra L.A i biler, passer det?)
Grand Canyon (hvor langtid tager det i bil fra Las Vegas til Grand Canyon?)

Sea World, San Deigo
Tijuana, nu hvor vi er i San Diego (kører der ikke bus fra San Diego til
Tijuana?)

L.A:
Bustur rundt og se de kendte
Hollywoord, Hollywoord boulevard
Rodeo Drive
Universal Studio
Disneyland, park
Magic Mountain
Malibu Beach
Venice Beach
Santa Monica

Fra : Streetteam

Dato : 30-06-03 08:31

Du kan køre til vegas på 5 - 6 timer fra LA.

Fra vegas til grand canyon er der ?? Grand Canyon er 450 km lang og 16 km
bred, så det afhænger af hvor du vil hen i Grand Canyon , men jeg vil
anbefale at tage rundturen, altså et smut ind i Utah og se bruce canyon og
Zion samtidig så kan du jo passende køre gennem monument valley.

Jeg var turen igennem , så ovennævnte, hover dam, cowboy byen bodie, lake
tahoe, Yosimete osv. på 18 dage.

Men ellers søg i gruppen , der har været de første 100 svar på dette emne
for alle har været i CA

Mvh ST

Fra : Henrik Hedegaard

Dato : 30-06-03 08:40

Hej
Vi vil bare gerne ud og se noget af Grand Canyon, bare det nærmest Las
Vegas...

Fra : Streetteam

Dato : 30-06-03 09:12

Der går endags busture fra Las Vegas til Grand Canyon.
Man kan købe billetter foran f.eks. curcus circus

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 30-06-03 14:40

> Der går endags busture fra Las Vegas til Grand Canyon.
> Man kan købe billetter foran f.eks. curcus circus
>

> "Henrik Hedegaard" <hh@post4.netmaster.dk> skrev i en meddelelse

Det er lidt synd. Tag 3 overnatninger. 1 på kanten, stå tidligt op og gå ned
i bunden på Phantom Ranch og overnat der i en dag. Gå op og overnat på
kanten igen. Den sidste kan undværes, men det er hårdt at skulle køre efter
opstigningen. At stå på kanten og kigge ned er som at se København fra en
DC9 *s*. Det er pænt, men intet i mod at være dernede.

Hvis I ikke har tiden så spring det over til næste gang i kommer forbi.

Kennet

Fra : Henning Nielsen

Dato : 30-06-03 21:44

> [...]
> Der går endags busture fra Las Vegas til Grand Canyon.
> Man kan købe billetter foran f.eks. curcus circus

Hej
Jeg vil gerne "støtte" advarslen mod 1-dages turene. Jeg har selv prøvet en,
og man når kun at køre derud - kigge ud over kanten - og så hjem igen. Så
mindst en overnatning derude - gerne flere. Ellers hold jer helt væk (men
det vil nu være dumt)
Venlig hilsen
Henning

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 30-06-03 09:14

> [...]
> Vi er 2 par, der måske tager til USA, CA, næste år, i 2 / 3 uge.
> Dette er noget af det vi gerne vil se, er der andre ting, man bør se når

Søg på google og find de andre indlæg i gruppen. Der er de første 500
indlæg, også fra folk der bor i CA.

Kennet

Fra : Henrik Hedegaard

Dato : 30-06-03 13:13

Er der for langt at kører fra San Diego til Las Vegas?

Fra : Henrik Bøggild

Dato : 30-06-03 17:24

> Er der for langt at kører fra San Diego til Las Vegas?

Næ, ikke hvis du har noget imod at køre bil.

Vi forlod San Diego midt på eftermiddagen, kørte indtil omkring kl. 21,
videre næste morgen og var så i Grand Canyon lidt efter middag. Turen er en
800 - 900 km. Vi kørte ikke over Phoenix, men tog en noget mere direkte vej.
Det betød nogle gange lidt mindre veje, men der er ikke ret meget trafik i
ørkenen, så det gøre egentlig ikke noget.

Henrik

Fra : Henrik Hedegaard

Dato : 01-07-03 07:15

Ja de 800 - 900 km, det er jo til Grand Canyon, hvad nu hvis vi kører fra
San Diego direkte til Las Vegas og ikke mere...
Hvor lang tid vil det tage?

Fra : Henrik Bøggild

Dato : 01-07-03 18:05

> Ja de 800 - 900 km, det er jo til Grand Canyon, hvad nu hvis vi kører fra
> San Diego direkte til Las Vegas og ikke mere...
> Hvor lang tid vil det tage?

Sorry, det var mig der ikke læste spørgsmålet ordentligt. Der er ca. 500 km
fra San Diego til Vegas, så det kan gøres på ca. 5 timer plus pauser.

Henrik