Multi software til mail ?
Fra : Kurt

Dato : 30-06-03 00:04

Hejsa

Kender nogen noget software som både kan agere mailserver og almindelig
POP3/SMTP client på samme tid ?
Og endnu bedre hvis det også kan hente mails på webmails som OFIR, SOL mv.
via scripts eller winbatch ?

Programmet skal selvfølgelig kunne håndtere at kunne hente mails få flere
accounts uden at skulle skifte profil, og hver account skal selvfølgelig
kunne have sin egen SMTP server. Outlook 2000 kan IKKE dette, men Mozilla
mail kan, dog er det en tåbelig måde den håndterer SMTP serveropsætningen
på, da man er usikker på hvilken server af de konfigurerede den anvender.

Fra : Anders Lund

Dato : 30-06-03 05:48

On Sun, 29 Jun 2003 23:04:11 +0000 (UTC), Kurt wrote:

> Kender nogen noget software som både kan agere mailserver og almindelig
> POP3/SMTP client på samme tid ?

Jeg kan ikke lige se hvorfor man skulle bygge de to ting sammen.

> Programmet skal selvfølgelig kunne håndtere at kunne hente mails få flere
> accounts uden at skulle skifte profil, og hver account skal selvfølgelig
> kunne have sin egen SMTP server. Outlook 2000 kan IKKE dette,

Jeg kan da ellers godt vælge en SMTP server for hver konto jeg laver. Prøv
lige at kigge på det én gang til. Du går bare i Tools -> Accounts og
trykker Add (Funktioner -> Konti og trykker Tilføj), hvor du bare skal
følge den guide der kommer frem. Her kan du tilføje lige så mange POP3
konti med tilhørende SMTP servere.

--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
"The real question is this: If no human being can ever

Fra : Kurt

Dato : 30-06-03 21:02

Anders Lund <spam2003@andersonline.dk> wrote in

> Jeg kan da ellers godt vælge en SMTP server for hver konto jeg laver.

Ja det kan jeg også, men du har misforstået spørgsmålet.
Man skal kunne håndtere flere mailaccounts samtidig, således at man ser en
liste med f.eks 10 mailadresser, og en indikation af at nu er der kommet
mail til f.eks nr.4 og når man åbner denne og svarer så skal den anvende
denne konto´s SMTP.
Lad nu være med at svare (ligesom 99% andre) at Outlook2000 kan. Den kan
IKKE. Den kan kun poppe dem, men IKKE svare via specifik SMTP og signatur.
EOD

Mozillamail kan, men ikke godt nok, da der en en bugzilla på SMTP delen som
fortsat ikke fungerer.

Fra : Anders Lund

Dato : 01-07-03 06:13

On Mon, 30 Jun 2003 20:02:03 +0000 (UTC), Kurt wrote:

> Lad nu være med at svare (ligesom 99% andre) at Outlook2000 kan. Den kan
> IKKE. Den kan kun poppe dem, men IKKE svare via specifik SMTP og signatur.
> EOD

Og så er det nu at man skal sige "Sure skid"?

Mit lille forsøg her til morgen viste ellers at der bliver svaret via den
SMTP server som man har specificeret under kontoen:

Oprettede 2 POP3 konti på min mail server.
Oprettede dem i Outlook 2000, valgte min udbyders udgående server for den
ene og min egen udgående server for den anden.
Sendte en mail til begge konti.
Svarede tilbage på begge konti.
Tjekkede mail headders for at se hvilken vej de var taget og fandt ud af at
de havde taget hver sin vej.

Signatuen kan jeg dog ikke lige se at der er noget at gøre ved.

Fra : N/A

Dato : 01-07-03 15:20

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 01-07-03 15:20

Kurt skrev:

> [...]
> ser en liste med f.eks 10 mailadresser, og en indikation af at nu er
> der kommet mail til f.eks nr.4 og når man åbner denne og svarer så

Outlook Express kan, hvis du sorterer indkomne emails til forskellige
mapper (højreklik på mappen | fanebladet Binding).

Hvis jeg har forstået dit spørgsmål og det er slet ikke sikkert ud fra
det forslag til svar du selv hidtil har givet. Hvilket problem
forsøger du at løse?