Andet multimedie
bentjuul 3670
dat fil i psp 8.01
Fra : Ricko.

Dato : 29-06-03 17:01

Hej jeg kan pludselig ikke åbne et redigeret billede sendt via psp8.01 som
dat fil , den skriver at funktions - id ikke er registreret. hvad gør jeg
her , i psp 7.04 kan jeg godt

--
Ricko.

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 29-06-03 21:33

In news:bdn2c9$acb$1@news.net.uni-c.dk ,
Ricko. <familie@bluemail.dk> typed:
> Hej jeg kan pludselig ikke åbne et redigeret billede sendt via
> psp8.01 som dat fil , den skriver at funktions - id ikke er
> registreret. hvad gør jeg her , i psp 7.04 kan jeg godt

Nu kan dat filer jo være alt muligt underligt, men hvis du siger at du kan
åbne den i 7,04, kan du så ikke tjekke i "image info" hvilken type fil det
drejer som om. Det ville måske gøre det nemmere at finde ud af, hvorfor 8,01
ikke vil åbne den.

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Ricko.

Dato : 30-06-03 07:07

Hej det skal forstås sådan at jeg tager et bill. frem ipsp 8.01 og lægger en
efekt på og så trykker på filer og derefter send , så er det at psp 8.01
sender det som en dat fil , og den kan jeg ikke åbne hvis jeg feks. sender
den til mig selv , heller ikke en kammerat jeg har kan åbne den når han får
den , jeg har lagt lidt i binaere så du kan prøve at se hvad jeg mener , det
likker under PSP.8.01

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 30-06-03 11:25

In news:bdojv3$svq$1@news.net.uni-c.dk ,
> [...]
> har kan åbne den når han får den , jeg har lagt lidt i binaere så du
> kan prøve at se hvad jeg mener , det likker under PSP.8.01

Ja ok nu kan jeg se hvad du mener. Men jeg har nu ikke nogen problemer med
at åbne det i PSP 8.00, og hvis jeg tjekker image info deri, kan jeg se at
det faktisk bare er en omdøbt JPG fil...
Så prøv at ændre navnet fra billede.dat til billede.jpg og se om du så ikke
kan åbne det.
Med hensyn til den fejl i får (i XP?) så lader det til, at det er windows
som nægter at lade dig åbne den. Jeg åbnede min, ved at i første omgang at
gå ind i PSP, og klikke "open files" og derefter sikre mig at den stod på
"vis alle filtyper" (eller lign) og valgte så billede.dat..... og det
virkede fint.
Det undelige er dog, at når jeg vælger "send" på mine billeder, smider den
dem bare ind direkte som en vedhæftet fil i min Outlook Express (Men det
kommer self' an på hvilket email program du bruger)
Så jeg kan ikke få den til at sende dem som *.dat filer.

Fra : Ricko.

Dato : 30-06-03 16:42

Det kan ikke have noget med xp at gøre for psp 7.04 åbner den uden problemer
??????? så det må være en fejl i psp 8.01.

Fra : emj

Dato : 30-06-03 17:51

On Mon, 30 Jun 2003 17:42:11 +0200, "Ricko." <familie@bluemail.dk>
wrote:

>Det kan ikke have noget med xp at gøre for psp 7.04 åbner den uden problemer
>??????? så det må være en fejl i psp 8.01.

Det er efter min mening ikke nogen fejl. Jeg kan overhovedet ikke få
det til at blive en *.dat fil, når jeg sender fra PSP8.01. Jeg sender
via Outlook og bruger winXP
Hilsen emj

Fra : emj

Dato : 30-06-03 17:58

On Mon, 30 Jun 2003 08:06:51 +0200, "Ricko." <familie@bluemail.dk>
wrote:

>jeg har lagt lidt i binaere så du kan prøve at se hvad jeg mener , det
>likker under PSP.8.01
Dat -filen i binæer åbner ganske uden problemer i min PSP8.01
Prøv at slette dine temporære internetfiler og prøv så igen.
Hilsen emj