Beskatning af campingvogne
Fra : Anja

Dato : 29-06-03 11:01

Hej Igen

Ja så er jeg her igen!
Hvordan er det med beskatning at campingvogne som er købt i udlandet?

Anja

--
Tjek www.holdum.dk det kan være vi lige har det du mangler...

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-03 11:26

Ja det er nemt, der er ingen.

Har selv hente familiens sommervogn syd for grænsen, den skal bare synes og
evt. vejes.
Den skal heller ikke være type godkendt i denmark, da der er en undtagelse
for campingvogne for dette.

Så syn og plader kostede ca. kr. 2200.

Held og lykke.

mvh
Soli

Fra : Anja

Dato : 29-06-03 11:40

--
"soli" <.> skrev i en meddelelse
> Ja det er nemt, der er ingen.

Dejligt - for der er mange penge at spare ved at købe syd for grænsen...

> [...]
> evt. vejes.
> Den skal heller ikke være type godkendt i denmark, da der er en undtagelse

Okay - det troede jeg da jeg har nogle bekendte som for 10 år siden hentede
en Kip hjem og den skulle de have tegninger m.m på - så den kunne blive type
godkendt men det er også længe siden..

> Så syn og plader kostede ca. kr. 2200.

De penge er hurtigt tjent hjem...

> Held og lykke.

Tak

Fra : Henning Keseler

Dato : 01-07-03 15:53

> [...]
> en Kip hjem og den skulle de have tegninger m.m på - så den kunne blive type

Men husk hvis det er en ny campingvogn skal du have et Datacertificat udfyldt
af fabrikanten eller hans repræsentant, som typisk er den danske importør,
hvilket han nok vil kræve betaling for.

Du kan se erklæringen her:

http://www.trm.dk/graphics/synkron-library/faerdselsstyrelsen/dokumenter/Fagomraader/krav/dataerklaeringer/engelsk_caravan.pdf

Jeg fik udfyldt datacertificatet hos Hobby fordi jeg købte en 2002 model i
efteråret hvor 2003 modellerne var ude hos forhandlerne,
Hvis jeg havde valgt 2003 modellen ville Hobby ikke udstede certificatet,
den skulle jeg betale den danske importør for at udstede.

Mvh. Henning

Fra : Carsten Stage

Dato : 29-06-03 12:16

Anja wrote:

> Ja så er jeg her igen!

Hej igen igen...

> Hvordan er det med beskatning at campingvogne som er købt i udlandet?

Lad os starte med at indsnævre det til vogne købt i EU lande...

I så fald er der ikke hverken moms (som du jo betaler i det EU land hvor du
handler) eller afgifter at betale til den danske statskasse.

Hvis du søger lidt i gruppen så vil du finde ud af at det er et emne der før
har været fremme. På en typisk 100000 Kr's vogn kan du spare en 20-30000 ved
at handle i Tyskland. Også på brugtvogne er der store besparelser at hente.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Rene Larsen

Dato : 29-06-03 14:14

kender i så nogle gode søge sider med masser af CV i tyskerland??

der må også gerne være camplet iblandt....

Mvh

Rene

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-03 18:27

Søg på www.mobile.de eller www.ebay.de

Fra : Henning Keseler

Dato : 01-07-03 15:42

"Rene Larsen" <rene.larsenFJERNXXXDETTE@pc.dk> skrev i en meddelelse

> kender i så nogle gode søge sider med masser af CV i tyskerland??
>
> der må også gerne være camplet iblandt....

Har selv fundet min nye cv via:

http://markt.camping-cars-caravans.de/markt/

mvh. Henning

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 29-06-03 17:49

Det er enormt kompliceret når man køber en båd på en trailer i et andet eu
land, da man ikke må køre med prøveplader der ikke har samme nationalitet
som bilen og de prøveplader man lejer i danmark ikke må bruges i udlandet.

Hvordan klarer man den med en campingvogn ??

/Bjarke

PS: dem jeg kender der har hentet bådtrailere i udlandet har endt med at
leje en autotrailer, hvor de så sætter bådtrailer og båden op på. lidt
besværligt ....

Fra : Carsten Stage

Dato : 29-06-03 19:52

Bjarke Christensen wrote:

> [...]
> andet eu land, da man ikke må køre med prøveplader der ikke har samme
> nationalitet som bilen og de prøveplader man lejer i danmark ikke må

Det er ikke den oplevelse som mange efterhånden har haft når de har købt
campingvogn i Tyskland! På med tyske prøveplader til grænsen hvor du bytter
til de danske du har skaffet i forvejen.

Altså ingen danske prøveplader i Tyskland - og ingen tyske prøveplader i
Danmark.

> PS: dem jeg kender der har hentet bådtrailere i udlandet har endt med
> at leje en autotrailer, hvor de så sætter bådtrailer og båden op på.
> lidt besværligt ....

Ja, det lyder unægtelig som en uskøn løsning - også sikkerhedsmæssigt.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
Citer kun det du svarer på eller kommenterer - og gør det under det
citerede. Smid det væk, som du ikke direkte kommenterer. Det står

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 29-06-03 22:14

OK. Hvordan lejer man prøveplader i tyskland. Nogle specielle procedurer
hvis den skal hænge efter en dansk bil. Kan man aflevere dem oppe ved
grænsen eller skal man hele vejen tilbage hvor man lejede dem (eller er det
"klistermærker" som i dk) ??

Bjarke

Fra : Carsten Stage

Dato : 29-06-03 22:30

Bjarke Christensen wrote:

> [...]
> dem oppe ved grænsen eller skal man hele vejen tilbage hvor man
> lejede dem (eller er det "klistermærker" som i dk) ??

Svarene burde være at finde i den tråd du kan finde her:

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&newwindow=1&threadm=3d874134%240%247377%24edfadb0f%40dspool01.news.tele.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Dtyske%2Bpr%25C3%25B8veplader%2Bgroup:dk.fritid.camping%26hl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26newwindow%3D1%26group%3Ddk.fritid.camping%26selm%3D3d874134%25240%25247377%2524edfadb0f%2540dspool01.news.tele.dk%26rnum%3D1

Jo - det var en lang link...

Blandt andre PHK der har købt campingvogn i Tyskland har et godt svar...

Endelig, kunne du ikke se lidt på det der står i min signatur nedenfor? Både
for din egen og også for andres skyld...

Med venlig hilsen,

Carsten Stage