Hvilket billedbehandlingssystem ?
Fra : Lars Dohn

Dato : 28-06-03 19:25

Til min slægtsforskning bruger jeg Legacy, som er fortræffeligt til at gemme
billeder med kommentarer, men...

Jeg har indscannet 2 foto albums fra min mormor (og der kommer flere til fra
andre sider).
Problemet er nu :

Jeg vil gerne kunne tilføje en historie/tekst til enkelte billeder eller
serier af billeder.
Når vi sidder og snakker om billederne går det rimeligt hurtigt og jeg ville
derfor gerne kunne sidde og skrive "historien" til billeder samtidigt. Det
er jo trods alt her, at alle de små herlige guldkorn kommer ?

Håber I kan hjælpe.

Lars Dohn.

Fra : Ulla Vitus Bering

Dato : 28-06-03 19:56

Hej Lars

> [...]
> derfor gerne kunne sidde og skrive "historien" til billeder samtidigt. Det
> er jo trods alt her, at alle de små herlige guldkorn kommer ?

Jeg bruger et gratisprogram der hedder PixVue. Det kan downloades fra
www.pixvue.com

Det er let at bruge. I programmet kan du også lave slideshows.

Mange hilsner
Ulla

Fra : Mogens L. Jensen

Dato : 28-06-03 20:11

Hej

Prøv at hente BR's PhotoArchiver

http://www.br-software.com/

Fra : Mogens L. Jensen

Dato : 28-06-03 20:15

Jeg prøver lige igen....

Prøv at hente programmet BR's PhotoArchiver fra http://www.br-software.com/
Man kan benytte det gratis i en periode og så evt. købe det.

Jeg synes selv at det er et godt program.

mvh

Mogens Jensen

Fra : John Friis Løndal

Dato : 29-06-03 09:24

I programmet ACDsee har kan man indtaste en beskrivelse til hvert
billeder, man kan oven i købet lave en web side meget let med alle
kommentarerne på.
Man kan også indtaste beskrivelse direkte i metadata, men her er man
begrænset af meta definitionen

My Best Regards from Agerskov, Denmark
Geologist and Geophysicist John Friis Londal
Privat Email : londal@mail.dk
Privat homepage : http://home3.inet.tele.dk/jloendal/

Fra : Jakob Hoffmann

Dato : 29-06-03 09:48

Hej Lars.

Jeg har brugt programmet MyAlbum. Det er freeware og kan downloades fra
http://www.myalbumpro.com - og er også på dansk.

Mvh Jakob

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 29-06-03 20:03

> [...]
> derfor gerne kunne sidde og skrive "historien" til billeder samtidigt. Det
> er jo trods alt her, at alle de små herlige guldkorn kommer ?

I Family Tree Maker kan du skrive en 152 karakterers lang beskrivelse om
hvert enkelt billede, ud over at du kan give billedet en 256 karakterer lang
tekst, og kategorisere det i de selvvalgte kategorier, du selv ønsker (kunne
være f.eks. Dåbs billeder, Konfirmations billeder, - bryllupsbilleder er
placeret i Ægteskabs scrapbogen - "livs"-billeder, Billeder af dødsannonce,
Billede af gravsten, blot for at nævnre nogle, men du bestemmer helt selv
teksterne).

Eller - hvis dette ikke var nok, kunne du i scrapbogen indlægge et Word
(eller andet tekstbehandlingsdokument, der overholder Microsofts OLE
standard), og der skrive alt det du vil.

2.000 billeder/objekter per person & 2.000 billeder/objekter per ægteskab er
grænsen.

Så er et eksternt program overflødeligt.
--
Ole P. Bielefeldt
Ry

ole.bielefeldt@adslhome.dk