server cpu
Fra : Torben Christofferse~

Dato : 28-06-03 17:38

Hej ville lige høre om en celeron 1,8-2,0 prossesor er fin nok til en server
og hvilket bundkort man evt. skulle købe til.

Venlig hilsen

Torben

Fra : Kim

Dato : 28-06-03 18:43

Torben Christoffersen wrote:

> Hej ville lige høre om en celeron 1,8-2,0 prossesor er fin nok til en server
> og hvilket bundkort man evt. skulle købe til.

Dit spørgsmål er lidt ligsom, hvor stor bil skal jeg købe?

Det afhænger af hvor stor du har behov for :) Så kom med lidt
oplysninger om hvad den skal bruges til...hvis du vil have et ordentligt
svar...

/Kim

Fra : Gert Knold

Dato : 28-06-03 19:06

Hej Torben

Jeg gætter på det er en Willa-Mette du har kig på, men jeg vil sige at pga.
den lave cache er den ikke meget værd som server.

Hilsen Gert

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 28-06-03 19:50

Gert Knold wrote:
> Hej Torben
>
> Jeg gætter på det er en Willa-Mette du har kig på, men jeg vil sige
> at pga. den lave cache er den ikke meget værd som server.

Kender du hans behov?

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Gert Knold

Dato : 29-06-03 13:59

Jeg tror han skal andet end bare, lade den være fil-server :)

Fra : Kim

Dato : 29-06-03 14:09

Gert Knold wrote:

> Jeg tror han skal andet end bare, lade den være fil-server :)

Jeg tror han skal bruge den som brødrister...men hvad vi begge tror er
intet værd :)

Så lad ham komme med lidt flere fakta så han kan få et ordentligt svar....

Fra : Leony

Dato : 29-06-03 10:42

> [...]

> Hej ville lige høre om en celeron 1,8-2,0 prossesor er fin nok til en
> server og hvilket bundkort man evt. skulle købe til.

Umiddelbart lyder det som overkill, men det afhænger jo af hvilken
server du vil lave.
Skal den have tynde klienter tilknyttet eller er det en web/ftp server
du vil lave?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 29-06-03 10:45

Torben Christoffersen wrote:
> Hej ville lige høre om en celeron 1,8-2,0 prossesor er fin nok til en
> server og hvilket bundkort man evt. skulle købe til.

Jeg vil sige nej, både på grunde af den lille cache, på grund af
strømniveauet og fordi det er overkill med mindre det er tungt
databasearbejde og så findes der bedre cpu'er. f.eks. PIII

(1.8 versionen bruger 89W og 2.0 versionen 71W)
http://users.erols.com/chare/elec.htm

mvh
Anders Lorentzen

Fra : Torben Christofferse~

Dato : 30-06-03 01:19

Det skal bare bruges til web server, det er fordi den jeg har nu larmer
meget og det skal stå i arbejdsværelse ,så ville have en der ikke larmer så
meget og så billigt som muligt har lige nu en athlon 700 fra krigens start
og den larmer pænt

Venlig hilsen

Torben

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-06-03 08:34

In dk.edb.hardware, Torben Christoffersen <minibus@vip.cybercity.dk>
says...
> Det skal bare bruges til web server, det er fordi den jeg har nu larmer

Hvor mange hits regner du med?

En aflagt maskine var måske mere hensigtsmæssig?

XFUT:dk.edb.hardware.server

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 30-06-03 08:55

> [...]
> ikke larmer så meget og så billigt som muligt har lige nu en athlon
> 700 fra krigens start og den larmer pænt

Så skift køleren! :)
CPU'en er hurtig nok!
(Køb f.eks .en Spire Whisperrock IV til 99kr hos shg.dk)

mvh
Anders Lorentzen

Fra : Torben Christofferse~

Dato : 30-06-03 11:00