Chieftec og PSU
Fra : Erik Dan

Dato : 28-06-03 09:55

Er strømforsyningen i dette Chieftec Dragon kabinet egentlig noget værd ?
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404737944

/ Dan

Fra : Aragorn23

Dato : 28-06-03 10:47

Der sidder et kanon godt PSU i det kabinet, også er det dejligt lydsvagt!

Men igen, hvis der skal sidde mange dele i maskinen, skal du nok ha en
kraftigere PSU!

Til almen brug med DVD,CDRW og et stort HD, jamen der kører den kanon!

--
Mød mig på www.pcsalg.webbyen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-03 11:06

Erik Dan skrev:

> Er strømforsyningen i dette Chieftec Dragon kabinet egentlig noget
> værd ?
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404737944

Hvis du trykker på linket til SHG, så
vil der komme et billede at kabinettet.
Under billedet er der et link hvis du er
i tvivl om psu'en.
Der kan du så læse mere om hvilke krav
der anbefales.

--
/Gevaldi
Har du mere end 4 linier i din signatur så læs her:

Fra : Erik Dan

Dato : 29-06-03 09:26

"Erik Dan" <mirage@frimaerke.dk> skriver

Tak for jeres svar, tror jeg bestiller 1.stk af dette nydelige kabinet.

/ Dan

Fra : Bernhard Ege

Dato : 29-06-03 14:42

"Erik Dan" <mirage@frimaerke.dk> wrote in message
> Er strømforsyningen i dette Chieftec Dragon kabinet egentlig noget
værd ?
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404737944

Een af mine venner har et Chieftec kabinet og medfølgende PSU. Ikke et
Dragon, men PSU'en er 340W og formodentlig den samme. Hans PSU stod af
rimelig tidligt (kan ikke huske alderen, men ikke meget over 1 år
gammel). Han valgt et købe en Antec 430W.

Jeg har selv købt et Chieftec kabinet som jeg er rimelig godt tilfreds
med (ikke Dragon, kan ikke huske navnet, ikke high tower, men ed 340W
psu). Jeg har selv i en periode nedgraderet til en 300W Fortron PSU som
var mere stabil en den Chieftec 340W PSU. I sidste ende valgte jeg dog
at købe en Antec 430W PSU som jeg er rimelig tilfreds med.

Udstyr der skal trækkes (i døgndrift):
AMD Barton 2GHz (11*182MHz)
1GB DDR RAM (182MHz)
4 HD, 1 DVD, 1 CDRW
ATI Radeon 9700
nforce2 (asus) bundkort

Chieftec strømmen var ustabil, Fortron klarede sig betydelig bedre
(færre fluktuationer, men jeg synes alligevel jeg var bedre tjent med at
opgradere) og Antec en smule bedre igen (men ikke meget).

Havde jeg vidst at Chieftec strømforsyningen var så ringe, så havde jeg
undladt PSU da jeg købte kabinet og valgt en løs PSU ved siden af.

mvh Bernhard