nyt kabinet/bundkort/cpu?
Fra : J.Pedersen

Dato : 27-06-03 20:55

Min gamle Enermax psu er ved at stå af.
Så nu skal jeg ud og finde et billigt alternativ.
Pengene er små så det skal gøres billigt!!
Da mit kabinet er meget dårligt indrettet og mit
K7S5A ATX bundkort resetter Bios jævnligt
(Dette er en fejl fra ECS`s side og har intet med
strømforsyningen at gøre), vil jeg købe bundkort
(socketA) og kabinet (m. PSU) i et hug. Og så lige en
XP 2400+ nu jeg er igang og har skidtet skilt.

Min nuværende konfig:
K7S5A ATX
XP 1600+
Silent viking køler
1x 256 kingston 2100 ddr
1x 256 kingston 2700 ddr
GF4 mx 440 grafikkort
creative lydkort
netkort
Sony brænder
cdrom drev
2 stk harddiske
noname kabinet.

Så I kan nok se det ikke er nogen RacerPuter
og det har jeg egentlig heller ikke behov for.

Jeg syntes selv at følgende kabinet passer mig fint:
http://www.pcfocus.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=1533
Men måske er der noget bedre i den prisklasse ? (max 500)

Men hvad hulen ska jeg vælge af billige bundkort? Der skal selvfølgelig
ikke være problemer med mine ram. Og lidt muligheder i Bios må
der da gerne være. Ellers bare stabilt.
Jeg er godt nok lidt loren på at vælge et ECS igen!

Kan CPU opgraderingen svare sig 1600 xp -- > 2400 xp ??
Når jeg ikke er særlig jævnlig gamer, men dog behandler en del billeder?

Råd modtages med tak.
hilsen fra Jesper

Fra : D9N

Dato : 27-06-03 22:50

"J.Pedersen" <jesperpedersen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Da mit kabinet er meget dårligt indrettet og mit
> K7S5A ATX bundkort resetter Bios jævnligt
> (Dette er en fejl fra ECS`s side og har intet med

har du prøvet at lave en bios opdatering ??? for min gør det ikke mere
efter den sidste opdatering.

men skal du have et godt og stabilt kort kan jeg anbefale at kigge på Epox
8RDA+ det er et ret godt board, hvor du også kan smide Barton på.

vh
D9N

Fra : J.Pedersen

Dato : 28-06-03 09:09

> har du prøvet at lave en bios opdatering ??? for min gør det ikke mere
> efter den sidste opdatering.

Ja jeg har prøvet flere officelle og 2 overclock bioser. Derudover div.
indstillinger i bios. Har læst i flere udenlandske forum at det er en fejl
på kortet, som man selv kan fixe hvis man er ferm med en loddekolbe.
Så hellere et nyt kort.

> men skal du have et godt og stabilt kort kan jeg anbefale at kigge på Epox
> 8RDA+ det er et ret godt board, hvor du også kan smide Barton på.

Har lige kigget på det på edb priser, ser ud til at det er masser
af muligheder med dette bundkort. Desværre vil mine langsomme ram
nok ikke være med.

Hilsen Jesper

Fra : Lauge

Dato : 28-06-03 12:12

On Fri, 27 Jun 2003 21:54:34 +0200, "J.Pedersen"
<jesperpedersen@ofir.dk> wrote:

> [...]
>http://www.pcfocus.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=1533
>Men måske er der noget bedre i den prisklasse ? (max 500)

Find et chieftec du kan betale! eller hvis du ikke sætter så stor pris
på god indretning igen så snup et enlight.
Det andet kan ikke anbefales.

> [...]
>
>Kan CPU opgraderingen svare sig 1600 xp -- > 2400 xp ??
>Når jeg ikke er særlig jævnlig gamer, men dog behandler en del billeder?

Lad da være med at opgradere cpu medmindre du syntes det går for
langsomt! jeg har ingen problemer med hastigheden på en 1600xp til
både 2d og 3d.

Og hvis du endelig skal ud og købe nyt mobo så lad være med at købe
det sidste nye skrig og heller ikke det billigste du kan finde (ECS)

Fra : J.Pedersen

Dato : 28-06-03 17:00

> Find et chieftec du kan betale! eller hvis du ikke sætter så stor pris
> på god indretning igen så snup et enlight.
> Det andet kan ikke anbefales.

Du har ret! hellere satse på noget med lidt højere
kvalitet. Det bliver et Chieftec.

> Lad da være med at opgradere cpu medmindre du syntes det går for
> langsomt! jeg har ingen problemer med hastigheden på en 1600xp til
> både 2d og 3d.

Du har ret, den kan altid skiftes (og koster nok ikke
mere end 500 kr om få måneder)

> Og hvis du endelig skal ud og købe nyt mobo så lad være med at købe
> det sidste nye skrig og heller ikke det billigste du kan finde (ECS)

Det er det jeg efterlyser. Men hvilket vil være passende
til mine "gamle" ram (der kostede en formue
Man kan få Asus fra omkring 500-600 kr. og efterhånden en del andre mærker i
den prisklasse.
Tak for dit svar.
hilsen Jesper

Fra : Finn og Angela

Dato : 29-06-03 23:29

> [...]
> der da gerne være. Ellers bare stabilt.
> Jeg er godt nok lidt loren på at vælge et ECS igen!

Msi kt3 ulta 2 får gode bedømmelser på edb-priser

Hilsen finn