Problemer med ny PC
Fra : Coach [4130]

Dato : 27-06-03 06:25

Jeg har netop samlet en ny PC, og efter installation af WinXP Home, får jeg
en fejlmeddelelse hver gang jeg skal lukke PC'en ned.

Den skriver:

"Der er næsten ikke mere virtuel hukommelse tilbage, Windows ændrer
sidefilen automatisk til xxxx....."

Når jeg bruger PC'en, er så noget som at bruge menuen "start" meget langsom.

Åbning af programmer er langsomt,
men overførsel af filer til andre medier er hurtigt.

Maskinen er:

Celeron 1,7 gHz socket 478
256 MB PC133 SDram
Intel 845 GLLY board
40 GB Seagate Harddisk
LiteOn 40x10x40 brænder
24x CDrom
osv. osv.

kan I hjælpe med lidt tips
evt. links til fejlsøgning.

Jeg har tænkt lidt på dårlige RAM?

mvh
Bri@n

Fra : Sander

Dato : 27-06-03 22:15

Du kunne prøve at kigge i din logfil for at se om der skulle være
noget der kunne fortælle noget om hvad der sker, hvis der står
noget der, Start - Administration - logbog.

Du kunne også i Enhedshåndtering prøve at kigge hvilken
computertype den er sat op til, (første punkt i enhedshånd-
tering.). Og så evt. opdatere driveren her for at ændre til en
anden type for at se om det hjælper.

(På mit Asus p4s333 skal jeg selv ind og ændre computertypen
til "Pc med avanceret konfigurations og strømstyringsgrænseflade
ACPI", for at den kører uden problemer.)

Alternativt kan det også være et antivirusprogram hvis du har
installeret et sådant.

Sander.

Fra : Sp@cey

Dato : 29-06-03 17:10

Jeg tror du har for lidt RAM. 256 Mb er absolut Minimum.
Sp@cey

"Before you open your mouth to speak, please make sure it's an improvement
upon the silence."

Fra : Rune Friis Jørgensen

Dato : 30-06-03 01:17

Du skal sætte din virtuelle hukommelse til at være en fast størrelse, det
gøres ved at sætte start-størrelse og max-størrelse til det samme.
Så undgår du at Windows skal ændre på sidefilens størrelse, og dermed også
at sidefilen bliver fragmenteret, hvilket går ud over hastigheden.

Med den nævnte fejlmeddelelse, tyder det på at du har angivet en al for
lille størrelse på din swapfil.
Sæt den minimum til 256 MB gerne 500 MB

Rune