[RF] Massacre
Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 27-06-03 01:28

Massacre på Odeon Scene, torsdag 19:30

Bill Laswell på bas, Charles Hayward på trommer, Fred Frith på guitar,
bare fødder og rodeskuffe.

Halvotte var Odeon-teltet godt fyldt, hovedsaglig med metalhungrende
kiddies, som givetvis ikke havde den mindste anelse om hvad der var
stillet op til her. Knapt én time senere var der ca. en tredjedel
tilbage, og omtrent halvdelen af dem var begejstrede nok til at bede om
mere...

Varigheden af showet var tydeligvis begrænset af den stramme
programlægning på Odeon (som på de andre scener), så ekstranummeret
indskrænkede sig til en symbolsk 'Free-Form Fusion Fanfare' på under ét
minut.

Selve sættet bestod af to (2) følte, dynamiske, improvisatoriske
udflugter; den første på 26 min., det andet lidt kortere.

Laswell og Hayward var skiftevis solid opbakning til Friths myriader af
unikke påfund, og intense og sikre solister, når lejligheden bød sig.

I Friths butik med hjælpemidler var der det sædvanlige udvalg af
børster, pensler, kæder, slide-"ting", en shaver, en juniorviolinbue, en
hjemmestrikket dæmper, og en E-Bow, som han efterhånden har øvet sig så
meget med, at han formår at producere noget egentlig musikalsk med den.
Jeg savner stadig at høre nogen andre gøre det.

Nogle vil utvivlsomt give det mærkatet fusionsjazz, men jeg vil hellere
sige at det var tre alsidige, stærke musikerpersonligheder, der
ufortrødendt har dyrket en vidtfavnende improvisationsmusik, i mindst en
snes år efter at det sidst var bare moderat fashionabelt. Gi´mig mer´.

hvm
--
"Consumere diem, quam minimum credula postero."

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 27-06-03 02:26

> [...]
> stillet op til her. Knapt én time senere var der ca. en tredjedel
> tilbage, og omtrent halvdelen af dem var begejstrede nok til at bede om

øøh er det bare et band med samme navn eller har metal bandet Massacre
skiftet stil eller nermere genre?

Jeg har selv ikke hørt noget Massacre de sidste mange år.

-The Baptizer
www.area42.dk

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 27-06-03 09:25

Johnny Jakobsen skrev:

> øøh er det bare et band med samme navn eller har metal bandet Massacre
> skiftet stil eller nermere genre?
>
> Jeg har selv ikke hørt noget Massacre de sidste mange år.

Det må være dem her du tænker på:
http://www.anus.com/metal/massacre.html
Det band vi så igår pladedebuterede i 1981, altså ti år før Florida
metalbandet.

hvm
--
"Consumere diem, quam minimum credula postero."

Fra : Michael Hjorth

Dato : 27-06-03 12:09

On Fri, 27 Jun 2003 02:27:49 +0200, Henrik Veber Madsen wrote:

> Massacre på Odeon Scene, torsdag 19:30
>
> Bill Laswell på bas, Charles Hayward på trommer, Fred Frith på guitar,
> bare fødder og rodeskuffe.

Ja, det var en stor oplevelse at høre dem. Imponerende hvad Fred Frith kan
få ud af en guitar. Desværre var lyden lidt mudret, bassen lød som en gang
grød, og det er sku' synd for Laswell at hans eminente basspil blev sovset
sådan til.

Michael.

Fra : kautaq

Dato : 27-06-03 22:36

Henrik Veber Madsen wrote:

> Massacre på Odeon Scene, torsdag 19:30
> Bill Laswell på bas, Charles Hayward på trommer, Fred Frith på guitar,
> bare fødder og rodeskuffe.

Holddakæftermand hvor er jeg misundelig.
Det er bare et eksempel ud af flere tusind på at RF
er suveræne når det handler om at tænke alternativt
og ikke kun lefle for det kommercielle.

> [...]
> stillet op til her. Knapt én time senere var der ca. en tredjedel
> tilbage, og omtrent halvdelen af dem var begejstrede nok til at bede om

Fedt

1000 tak for anmeldelsen, det var næsten som at være der selv.
(snøft)

> Gi´mig mer´.

Me too!!!

--