Tids forskel..
Fra : MipZhaP

Dato : 27-06-03 00:40

Hey, jeg har et problem som jeg håben en kan hjælpe med at
løse...

Jeg har en dato, f.eks. den 23 Juni - 2003 kl. 00:00 og jeg vil
gerne have PHP til at udskrive tiden mellem den dato og nu...

Hvordan gør jeg evt. dette på en nem måde??

På forhånd tak.

Mvh Marc aka. MipZhaP

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 27-06-03 01:28

MipZhaP skrev:
> [...]
> gerne have PHP til at udskrive tiden mellem den dato og nu...
>
> Hvordan gør jeg evt. dette på en nem måde??

Fra hukommelsen:

<?php

$hour = 0;
$minut = 0;
$second = 0;
$month = 6;
$day = 23;
$year = 2003;

$diff = time() - mktime($hour,$minut,$second,$month,$day,$year);

$diff = round(($diff / 86400), 0);

echo "Forskellen er ca. $diff dage";

?>

Eller noget lign. Slå funktionerne op i manualen for uddybelse.

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : MipZhaP

Dato : 27-06-03 13:27

> Fra hukommelsen:
>
> <?php
>
> $hour = 0;
> $minut = 0;
> $second = 0;
> $month = 6;
> $day = 23;
> $year = 2003;
>
> $diff = time() - mktime($hour,$minut,$second,$month,$day,$year);
>
> $diff = round(($diff / 86400), 0);
>
> echo "Forskellen er ca. $diff dage";
>
> ?>
>
> Eller noget lign. Slå funktionerne op i manualen for uddybelse.

> [...]
Hm, jeg kan ikke få round functionen, den siger call undefined
function ()., og kan ikke lige umiddelbart komme i tanke om en anden
måde at afrunde tal på. Så er der en der kan?

Fra : Benny Nissen

Dato : 27-06-03 14:25

> Hm, jeg kan ikke få round functionen, den siger call undefined
> function ()., og kan ikke lige umiddelbart komme i tanke om en anden
> måde at afrunde tal på. Så er der en der kan?

Kan du ikke bruge floor ? Den afrunder nedad:

http://dk2.php.net/manual/en/function.floor.php

--
Benny

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 27-06-03 21:17

MipZhaP skrev:

> Hm, jeg kan ikke få round functionen, den siger call undefined
> function ()., og kan ikke lige umiddelbart komme i tanke om en anden
> måde at afrunde tal på. Så er der en der kan?

Det er jo mystisk, da function er "built in" og er altså ikke afhængig
et modul, du så måske skulle loade. Jeg kopierede lige mit eksempel ind
og testede det her, og det fungerer efter hensigten.

Har du kopieret eksempelt eller skrevet den ind, for så kunne måske være
en skrivefejl.

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : MipZhaP

Dato : 29-06-03 01:10

Tonni Aagesen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
> og testede det her, og det fungerer efter hensigten.
>
> Har du kopieret eksempelt eller skrevet den ind, for så kunne måske være

Fandt problemet, takker for hilfen

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 29-06-03 08:17

MipZhaP skrev:

> Fandt problemet, takker for hilfen

Hvis du lige kommer med løsningen, så kan vi andre også lære af det :)

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>