Vis føste 40 tegn
Fra : Michael Korsgaard

Dato : 26-06-03 12:21

Hej Gruppe.

Først vil jeg lige sige at jeg synes denne gruppe er den fedeste!

Hvis jeg nu henter noget fra en database fra et text-felt og så kun vil vise
de første 40 tegn. Hvordan gør jeg det?

--
MVH
Michael

Fra : Mads Møllegaard

Dato : 26-06-03 12:31

> Hvis jeg nu henter noget fra en database fra et text-felt og så kun vil
vise
> de første 40 tegn. Hvordan gør jeg det?

function strCrop($input,$len = "40") {
return substr($input, 0, $len);
}

så kan du angive 2. parameter hvis du vil angive antal tegn, ellers tager
den bare de 40 tegn!

Mvh

Mads Møllegaard
www.startout.dk

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 26-06-03 12:37

Mads Møllegaard wrote:

> [...]
> }
>
> så kan du angive 2. parameter hvis du vil angive antal tegn, ellers tager

Ehm 2 spørgsmål.

1. Hvad er pointen i at hente 100000000 tegn ud af MySQL og så parse den
i PHP bagefter?? (Hvis man altså kender MySQL funktion ;) ved ikke om
det er tilfældet her?).

2. Er er pointen i at lave en funktion til en funtion?

mvh
Johan

Fra : Mads Møllegaard

Dato : 26-06-03 12:45

> Ehm 2 spørgsmål.
>
> 1. Hvad er pointen i at hente 100000000 tegn ud af MySQL og så parse den
> i PHP bagefter?? (Hvis man altså kender MySQL funktion ;) ved ikke om
> det er tilfældet her?).
det er fordi der hvor jeg bruger det, skal jeg både bruge den forkortede del
og hele teksten

> 2. Er er pointen i at lave en funktion til en funtion?
skrive fejl!

Fra : Mads Møllegaard

Dato : 26-06-03 12:46

> 2. Er er pointen i at lave en funktion til en funtion?
jada, det synes jeg ! og derfor gør jeg det!

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 26-06-03 12:58

Mads Møllegaard wrote:

> jada, det synes jeg ! og derfor gør jeg det!

Well... synes det er lidt det samme som hvis man bruge noget ala...

function skrivTekst($foo) {
return $foo;
}

mvh
Johan

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 26-06-03 12:35

Michael Korsgaard wrote:
> Hej Gruppe.
>
> Først vil jeg lige sige at jeg synes denne gruppe er den fedeste!
>
> Hvis jeg nu henter noget fra en database fra et text-felt og så kun vil vise
> de første 40 tegn. Hvordan gør jeg det?

SELECT SUBSTRING(feltNavn,0,40) FROM tabel ...

Spørgsmål burde være sendt til dk.edb.database ;)

mvh
Johan

Fra : Benny Nissen

Dato : 26-06-03 19:20

Hvad med bare at sætte DISPLAYSIZE til 40 i MySQL ?

--
Benny