Arrownet.dk nogen erfaringer ?
Fra : jonas

Dato : 25-06-03 21:54

Hejsa

Er her nogen i forummet der har www.arrownet.dk som udbyder af fast
forbindelse og hvis ja, hvilke erfaringer har I så med arrownet ?

Mvh.
Jonas

Fra : Felix

Dato : 26-06-03 00:38

On Wed, 25 Jun 2003 22:54:25 +0200, jonas wrote:

>Er her nogen i forummet der har www.arrownet.dk som udbyder af fast
>forbindelse og hvis ja, hvilke erfaringer har I så med arrownet ?

Mine erfaringer (gennem 6 mdr.) er yderst tilfredsstillende.
Min download er ofte på 320 i stedet for de bestilte 256 Kbit/s.

Ved fejlmelding (kom igennem pr. telefon med ca. 5 min. ventetid)
af et kabelmodem, sendte de samme dag et nyt + en
erhvervspakke-label, som gjorde det gratis for mig at returnere
det defekte.

Men prisen er lidt høj, kr 129,- pr. md. for ubegrænset [1]
adgang, 10 Mb hjemmeside og 10 email adresser.

Jeg har endnu ikke udnyttet det med hjemmesiden p.gr.a. manglende
tid og behov. Men der er 'vidst nok' en form for begrænsning -
hæng mig ikke op det, det er blot en svag errindring fra
gennemlæsning af kontrakten. Tjek det lige først hvis du har
behov.

Der har været én planlagt kortvarig afbrydelse af forbindelsen i
de 6 måneder (opgradering af forbindelsen). Den bekendtgordes på
hjemmesiden nogle dage i forevejen.
Desværre kigger jeg ikke dér ret tit.

m. v. h.

[1] Nogen har i en tidlige tråd brokket sig over hvad "ubegrænset
adgang" egentligt indebærer. Undersøg det selv.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 26-06-03 01:18

Hej Felix, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Men prisen er lidt høj, kr 129,- pr. md. for ubegrænset [1]
> adgang, 10 Mb hjemmeside og 10 email adresser.

Ekskursivt: Er det 10 "rigtige" mailadresser (selvstændige POP3'er)
eller blot aliasser?

Få skriver det faktisk på deres site. Mest sært heller ikke alle der
vitterlig leverer X ægte mailadresser.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Felix

Dato : 26-06-03 01:58

On Thu, 26 Jun 2003 02:17:35 +0200, Rudi Stegen wrote:

>Ekskursivt: Er det 10 "rigtige" mailadresser (selvstændige POP3'er)
>eller blot aliasser?

Jeg kan ikke svare korrekt på dit spørgsmål. Men alle adresser
skal hedde mit_valg@lokaludbyder.com hvor jeg selv bestemmer hvad
"mit_valg" skal være. "lokaludbyder.com" er fastlåst til navnet
på den lokale forening.
Så det er nok blot aliasser.

>Få skriver det faktisk på deres site. Mest sært heller ikke alle der
>vitterlig leverer X ægte mailadresser.

Nu oplever jeg det ikke som et ægte problem. Hvis formålet blot
er at undgå spam, kan løsningen være fin nok, idet de ti adresser
til enhver tid kan ændres/nedlægges/lukkes.

Jeg selv bruger p.t. en "fake" mailadresse (ender på .invalid så
ingen server belastes af spam). Senere vil jeg angive min rigtige
mailadresse i min signatur, så jeg kan kontaktes på normal vis.
Men det får vente, til aftnerne igen bliver lange.

Som jeg har forstået det, svarer det til problematikken om
definationen på "ubegrænset adgang til internettet"?

m. v. h.

Fra : Carsten Stage

Dato : 26-06-03 07:06

Rudi Stegen wrote:

> Ekskursivt: Er det 10 "rigtige" mailadresser (selvstændige POP3'er)
> eller blot aliasser?

Det er den ægte vare med selvstændige POP3'er, brugernavne og passwords.

Ellers virker deres forbindelse rimeligt. Kun rimeligt da der har været en
del nedbrud - som jeg håber skyldes startvanskeligheder. Vi har via
antenneforeningen kun været på Arrownet siden marts måned.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 26-06-03 11:54

Hej Carsten Stage, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Det er den ægte vare med selvstændige POP3'er, brugernavne og
> passwords.

Tak for svaret. Så har jeg endnu en "plusudbyder" på området at skrive
bag øret, når nogen spørger.

Er jeg den eneste, der finder det sært, at dem med den ægte vare ikke
skriver det på deres site?
Det ville da være gratis reklame af den positive slags (reel
information) at tilføje den linje.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Carsten Stage

Dato : 26-06-03 12:06

Rudi Stegen wrote:

> Er jeg den eneste, der finder det sært, at dem med den ægte vare ikke
> skriver det på deres site?

Mon ikke at det har med at gøre at Arrownet primært udbydes i samarbejde med
antenneforeninger og at der i så fald udsendes skriftligt materiale til
antenneforeningens medlemmer... Sådan var det hos os.

> Det ville da være gratis reklame af den positive slags (reel
> information) at tilføje den linje.

Rigtigt. Nu ved jeg ikke hvordan de markedsfører sig selv overfor
antenneforeningerne men mon ikke at det er en af de ting der fremhæves i det
der bliver sendt til interesserede.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 26-06-03 12:26

> [...]
> samarbejde med antenneforeninger og at der i så fald udsendes
> skriftligt materiale til antenneforeningens medlemmer... Sådan var

Lige i det tilfælde har du selvfølgelig ret i, det er lidt overflødigt.
(Jeg forudsætter her, at Arrownet kun leverer på denne eller lignende
måder. Jeg kender dem ikke andet overfladisk, hvorfor jeg ikke ved, om
de også leverer på andre).

Men udbydere som fx CC og Tiscali (de eneste jeg positivt ved leverer
ægte adresser, skønt der sikkert også er andre, der gør [1]) nævner
intet om det udover (hos Tiscali) "op til 10 gratis mailadresser" (hvad
angår CC er det vist 5 eller så, men de skriver det i samme stil).

Formentlig er grunden, at reklamefolket som hovedregel ikke aner, at
der er forskel...

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Dino

Dato : 26-06-03 08:20

Den 26-6 2003 skrev Rudi Stegen i dk.edb.internet.udbydere:

> Ekskursivt: Er det 10 "rigtige" mailadresser (selvstændige POP3'er)
> eller blot aliasser?

Som Carsten skriver, det er 10 ægte POP3. Og de lejer news hos Uni-C, men
den service er kun tilgængelig, hvis antenneforeningen abbonerer på den.
Og det vil "min" ikke. :0(

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Carsten Stage

Dato : 26-06-03 08:45

Dino wrote:

> [...]
> men den service er kun tilgængelig, hvis antenneforeningen abbonerer
> på den. Og det vil "min" ikke. :0(

OK - det var jeg ikke klar over! Her (dalbynet.dk) var det bare en del af
pakken som der ikke blev talt noget om. Jeg er helt tilfreds med at der er
newsadgang!

Fra : jens

Dato : 29-06-03 19:21

"Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> OK - det var jeg ikke klar over! Her (dalbynet.dk) var det bare en del af
> pakken som der ikke blev talt noget om. Jeg er helt tilfreds med at der er
> newsadgang!

Om der er news eller 10 mailadresser er helt afhængigt af hvad den
pågældende antenne forening har opnået af aftaler.

I Jelling var det 5, news adgang er her, men i AAB vejle har de så vidt jeg
husker kun 25 danske tekstgrupper, no binaeries.
(Her bliver der jævnligt tilføjet nye grupper... senest noget med daimi et
eller andet

Hvis der er binaer skal det med at hvis man bruger den som test af
forbindelsen bliver man _altid_ positivt overrasket, news serveren har ikke
begrænsning af båndbredden som visse andre jeg har hørt om.

Arrownets Tlf support er tilsyneladende blevet strammet op, for et par
måneder siden var der konsekvent først en 6 punkts digi menu, og derefter 20
minutters ventetid, nu er der 2 punkter i menue... status eller personlig
ekspedition alder de det vist, (IPtellefon er blevet skrinlagt, har jeg
ladet mig oplyse), og ventetiden er reduceret til 3 -5 minutter.

At mailsupporten, og telefon supporten så kan være værdiløs er en anden sag.
, (den kan hvis man får fat i den rigtige være både effektiv og
god.)

Hvis det lykkes at overbevise supporten om at en fremsendt dims er i
stykker, ankommer der nyt indenfor 48 timer med posten, vil de have det
gamle retur er det portofrit. (det har det været hidtil da, men lad os nu se
imorgen....igen).

Mvh Jens

Fra : kim seidelmann

Dato : 04-07-03 21:44

ja jeg har gode erfaringer med arrownet de er billige og ingen problemmer

Fra : jens

Dato : 04-07-03 21:53

"kim seidelmann" <ks@danbonet.dk> skrev i en meddelelse
> ja jeg har gode erfaringer med arrownet de er billige og ingen problemmer

Er du nabo til hovedkontoret, eller direktøren ?

Mvh jens