manglende vare
Fra : Sune Seeger

Dato : 25-06-03 14:03

Hejsa Folkens

I Oktober måned sidste år købte jeg en blæser til min computer som skulle
passe både til en socket 370 processor og en socket 478 (Pentium 4)
processor, da jeg på daværende tidspunkt havde en socket 370 processor,
brugte jeg bare det beslag der skulle bruges dertil og ikke kiggede efter om
der manglede noget i pakken, da der ikke var nogen stykliste vedlagt og jeg
ikke vidste hvordan en Pentium 4 blæser skulle samles, men nu har jeg så
erhvervet mig en Pentium 4 og kan nu se at der mangler et beslag og har
gjort det lige fra starten af.

Så vil jeg gerne høre hvad jeg har af rettigheder/krav til evt. at få en ny
køler, et nyt beslag eller afslag i pris på en anden køler eller om jeg
overhovedet ikke kan stille noget op.

På forhånd tak

Mvh

Sune Seeger

Fra : Henning

Dato : 25-06-03 15:18

>Så vil jeg gerne høre hvad jeg har af rettigheder/krav til evt. at få en ny
>køler, et nyt beslag eller afslag i pris på en anden køler eller om jeg
>overhovedet ikke kan stille noget op.

Der er gået 10 måneder, så "rimelig tid" til at påberåbe sig fejl og
mangler ved det leverede er vist overskredet? Hvad snakker vi om i
pris - 200,-?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Sune Seeger

Dato : 25-06-03 18:16

> Der er gået 10 måneder, så "rimelig tid" til at påberåbe sig fejl og
> mangler ved det leverede er vist overskredet? Hvad snakker vi om i
> pris - 200kr.

også når man ikke kan se hvad det er der skal bruges og skal være i pakken,
prisen var mellem 450-550kr

Fra : Jesper Jensen

Dato : 25-06-03 22:03

Efter købeloven § 81 (da jeg går ud fra der er tale om forbrugerkøb)
bestemmer at forbrugeren skal reklamere inden rimelig tid efter at manglen
er opdaget. Så rent teoretisk kan man godt påberåbe sig manglen, og kræve
den udbedret, men det er nok svært at bevise, at manglen først er opdaget
nu.

Mvh Jesper

Fra : Sune Seeger

Dato : 25-06-03 23:27

> Så rent teoretisk kan man godt påberåbe sig manglen, og kræve
> den udbedret, men det er nok svært at bevise, at manglen først er opdaget
> nu.
>
> Mvh Jesper

Mange tak for svarerne.

Jeg har sendt firmaet en email og ser hvad der sker, da det ikke er noget
jeg vil gøre det store ud af, da jeg har en ven der måske kan lave et nyt
beslag,

Mvh Sune