Gåtur med snor
Fra : Jonas

Dato : 25-06-03 12:46

Hej!

Jeg vil gerne have lært min Lhasa apso pige at gå i snor. Nogle gode tips og
tricks til hvordan jeg lærer hende, at det ikke er verdens undergang, at få
en snor på?

Jonas :)

Fra : Zemma Luise Zimling ~

Dato : 25-06-03 15:30

Hej Jonas.

Da Jonas og jeg fik Sisse, så lagde hun sig også ned og peb, når hun fik
snor på.

Men så begyndte vi at give hende snor på i tide og utide (forstå mig nu
ret), selvom vi ikke skulle ud og gå tur. Samtidig satte vi os ned og
sludrede med hende og gav hende godbidder eller legede roligt med hende.
Faktisk fik hun også snor på (efter råd fra træner), når vi skulle have
hende til at stresse ned. Hvis hun ræsede rundt indendørs om aftenen, så var
det simpelt hen på med sele og snor, og så sætte sig ned og stryge hende
langsomt, mens vi sad og slappede af.
Filosofien var, at hun så ville forbinde snoren med noget hyggeligt og rart.

Om det er den "rigtige" måde at gøre det på, det ved jeg ikke, men det
virkede på vores lille hundehvalp...

Held og lykke,
Zemma Luise Zimling Westh
Kildebakken 61, 1 tv