KIPPERED
Fra : Hugh Watkins

Dato : 24-06-03 20:04

Kippers are split and smoked herrings

I have just wasted a lot of time with WinKip

it saved København Ø

as Kobenhavn O

and I got 36 names in before I noticed

I have uninstalled it and reinstalled it
and am now giving up

and sendin my first fiche back to DDA unfinished

unless I can find a solution

a Legacy program is a polite word for it with its antiquated DOS interface and short file names

!!!****##****/)=?=)(¤&?T(

Hugh W

been to http://winkip.dk/vejl/install.html

and http://dis-danmark.dk/forum/list.php?f=3

--

http://www.genealogi.co.uk

Danish County Message Boards

http://boards.ancestry.com/mbexec?htx=board&r=rw&p=localities.scan-balt.denmark.counties

Fra : Göran Wennerström

Dato : 25-06-03 19:16

"Hugh Watkins" > skrev

> [...]
>
> I have uninstalled it and reinstalled it
> and am now giving up
>
> and sendin my first fiche back to DDA unfinished

Hej, du skal lave om på landekoden i "Borland Data engine", for at få det
til at virke, men en begynt indtasting, kan man ikke lave om på, har jeg
forstået fra Otto, som dengang skrev at han havde værktøj til at lave det
om, men det er vist lidt sent at spørge ham om nu!!!

Er du intreseret i hvordan jeg fik færøske og danske bogstaver at virke i
Winkip, så skriv igen.

Venlig hilsen Göran.

Fra : Hugh Watkins

Dato : 26-06-03 00:20

"Göran Wennerström" <gw@post.olivant.fo> wrote in message news:3ef9e80f$0$32480$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> om, men det er vist lidt sent at spørge ham om nu!!!
>
> Er du intreseret i hvordan jeg fik færøske og danske bogstaver at virke i

Hej Göran

Jeg har boede i Klaksvik, Tórshavn og Porkeri og er stedevek meget glade for Føroyar

Jeg brug et engelske system WIn2000

og ane ikke hvad jeg skal laveded

http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?f=3&i=2182&t=2181

Hans Martin Laustsen henisede mig til

http://winkip.dk/vejl/bde.htm

jeg også sletted mig som bruger og alt jeg kunne finde

men det VIL vere Kobehavn O

jeg ane ikke hvis det er et hjemlight cache en eller anden sted

Jeg har Star Office og det ver nemmer at brug et spread sheet

Hjelp !

Hugh W

Fra : Göran Wennerström

Dato : 26-06-03 23:53

"Hugh Watkins" skrev >

> Jeg har boede i Klaksvik, Tórshavn og Porkeri og er stedevek meget glade
for Føroyar

Ja, et skønt land, som selve Fog nu besøger

> http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?f=3&i=2182&t=2181

Ja, samme problem.

> Hans Martin Laustsen henisede mig til
>
> http://winkip.dk/vejl/bde.htm

Ja, den virker i Danmark, men der er jo andre lande til også.

Ok, lav isteden for alle disse 3 drivere om, og husk at gemme filen.

C:\IDAPI\IDAPI.CFG Page, Driver Name: DBASE - Parameters:
Langdriver 'WEurope'ANSI'

C:\IDAPI\IDAPI.CFG Page, Driver Name: PARADOX - Parameters:
Langdriver 'WEurope'ANSI'

C:\IDAPI\IDAPI.CFG Page, System Parameters:

Langdriver 'WEurope'ANSI'

Så skulle det virke, men husk at det skal være en ny dokumentation/ft, den
gamle vil blive vist uden stregen i ø'et.

Venligst skriv igen om du får/ikke det til at virke.

Hej igen fra Göran.

Fra : Hugh Watkins

Dato : 28-06-03 00:17

"Göran Wennerström" <gw@post.olivant.fo> wrote in message news:3efb7975$0$24627$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
>

> Så skulle det virke, men husk at det skal være en ny dokumentation/ft, den
> gamle vil blive vist uden stregen i ø'et.

AND a big thank you

I got it our of the norton recycle bin

and the above made it work OK

Now next I want to create a new skabalon

because FT 1860 is no good for Købstad

eg Randers 17/627

mangle missing :-

Rode 3

gade Staldgaardgade

nr. 544

tilhorende = ejer godsejer Frerderick Dahl

and URL eg http://www.arkivalieronline.dk/Data/folketælling/FT1860/00014/00313.tif

I got a copy of an 1858 map from Randers Lokalhistorisk arkiv

so street names are easy to check

I have the index = register to scan into a spread sheet

but you guys think I should import it into WinKip

I see no point in transcribing the whole when you can see the images on line

a street index first
then a surname index

is my plan
but are the URL fixed
anybody care to ask DDA ?
please

Hugh W

from http://www.arkivalieronline.dk/Data/folketælling/FT1860/00013/01108.tif

Ref Sogn / Købstad / Matr. Herred Amt / Kvarter LøbeNr Filnavn
1009 Randers købstad Randers 00013 01108.tif 1

1009 Randers købstad Randers 00014 00402.tif 716

http://www.arkivalieronline.dk/Data/folketælling/FT1860/00014/00402.tif