Lille ny killing
Fra : Hanne Rasmussen

Dato : 24-06-03 18:30

Hej
jeg har en lille killing - 4 uger - "reddet" af min datter undervejs til
dyrelægen for at blive aflivet.
Den trives - vokser og lever af killingemodermælkserstatning fra
dyrelægen. Så langt så godt.
Den skal stadig tørrres bagi for at tisse (nogen gange kommer der en sø
på gulvet) - og også for at få afføring.
Så kommer problemet - hvordan får jeg den til at lære at bruge
kattebakke. Der er stillet en lille en op, i det rum hvor den bor - i
passende afstand fra madskålen (hvor der er killinge-tørkost den leger
med - den kan nemlig ikke finde ud af spise det endnu).
Kattebakken leger den også med - hovedet ned i, og så rundt på fuld
drøn, meget sjovt for killingen, og kattegrus over det hele.
Men den skulle jo gerne efterhånden lære at bruge den til det egentlige
formål ;->
OG et andet problem, den har hård mave, og der går flere dage mellem der
kommer noget ud, og så sker det under store protester fra missen, når
jeg holder fast, og bliver ved med at tørre bagi.

Gode råd modtages gerne

Med venlig hilsen
Hanne Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Jernladyen

Dato : 24-06-03 18:51

"Hanne Rasmussen" skrev d. 24-06-03 18:30 dette indlæg :
> [...]
> dyrelægen. Så langt så godt.
> Den skal stadig tørrres bagi for at tisse (nogen gange kommer der en

> på gulvet) - og også for at få afføring.

Hej Hanne.
Ved du godt, du skal massere dens mave med en varm, fugtig klud? Det
hjælper den med at få gang i tarmene og gør det ud for moderens vask.
(fik vi at vide af dyrlægen)
Den lille vildkattekillinge på ca. 4 ugen vi fik, blev sat på bakken et
par gange. Hun var ikke længe om at fatte systemet. Hun kom derud når
hun havde spist, leget, sovet og så lidt ind imellem også. Hun var en
lille klog en, så hun lærte meget hurtigt, hvad bakken skulle bruges
til.
Desværre lærer de ikke kattesprog, så du kan formodentlig ikke have
flere katte sammen med den du har nu. Vores blev tævet utallige gange,
da hun blev lidt større. Måske var det derfor, hun blev syg og skulle
aflives.
Hilsen Jette

http://www.kandu.dk/

Fra : Hanne Rasmussen

Dato : 24-06-03 20:05

Tak for rådet, jeg har nik mere maseret numsen end maven - så jeg er
gået gang. Lige nu virker den som om den ikke har det godt med maven så
jeg håber det hjælper.
Mht. andre katte - jeg har to på 9 år ca. hunner, men de er ligeglde med
den og forlader helst det rum den lille er i. jeg forsøger at få dem til
at være sammen uden det store held - men jeg er stædig .-)
Med venlig hilsen
Hanne Rasmussen

Fra : Jernladyen

Dato : 25-06-03 00:21

"Hanne Rasmussen" skrev d. 24-06-03 20:05 dette indlæg :
> [...]

til
> at være sammen uden det store held - men jeg er stædig .-)

Vores kat, der bankede vildkattebarnet (Mia) noget så læsterligt, er en
eks.hankat. Han opførte sig som om han var hendes mor, mens hun var
lille. Da hun var omkring 16 ugers alderen, vendte billedet. Hun
irriterede ham åbenbart grænseløst det meste af tiden, og så overfaldt
han hende på det groveste. Til sidst turde hun ikke gå på gulvet, og
hver gang han var i nærheden, hvæsede hun efter ham og sprang så op og
gemte sig på reolen eller bordet. (han går aldrig op i højden, det
højeste er min seng.)
Men det betyder jo altså ikke, at din kat kommer til at lide samme
skæbne - heldigvis. Katte er jo heldigvis forskellige. Hver gang vi
bestemte os til, at nu kunne det være nok, nu skulle han enten gives væk
eller aflives, så skyndte han sig at blive en sød kat igen - et par
måneder. Så var den gal igen. Til sidst blev jeg så vred på ham, at jeg
fortalte ham, at NU var det slut. Nu røg knoppen. Siden jagede han hende
aldrig mere. Men hun var så skræmt, at det aldrig gik op for hende. Jeg
tror simpelthen, det var stress, der gjorde at hun blev syg. (hun sked
blod i enorme mænger).
Hilsen Jette

http://www.kandu.dk/