Andet multimedie
Ens filer, alligevel forskellige!!!!
Fra : Dan Henriksen

Dato : 24-06-03 16:56

Hej,

Jeg har et meget mystisk problem!

Jeg har 2 filer der er helt identiske hår jeg måler på farverne, og filerne
har også samme farveprofil indlagt. Den ene fil er blevet lagt op på en ftp
server og senere hentet tilbage. Intet er blevet ændret, men nu optræder de
i samme Quark dokument med forskellige farver og bliver også printet med
forskellige farver, de ligger ikke langt fra hinanden MEN der er forskel!

Quark har farvestyringen slået fra.

Hvad kan problemet være? Filen kan da ikke blive ændret af at blive overført
digitalt via nettet?

Nogen her der kan hjælpe?

Venligst Dan

Fra : Tomasz

Dato : 24-06-03 19:23

"Dan Henriksen" <dan@1way2print.net> skrev i en meddelelse
> Jeg har et meget mystisk problem!
> Hvad kan problemet være? Filen kan da ikke blive ændret af at blive
overført
> digitalt via nettet?

Hej
Jeg oplever ret ofte at eps filer bliver udenlagt når man lægger dem på
nettet eller sender dem med posten. Hvad angår andre typper grafik ved jeg
ikke. Men det er en god ting at komprimere sin grafik med fx StuffIt,
Winzip.......
MVH
Tomasz

Fra : Steen Larsen

Dato : 24-06-03 20:32

In article <3ef896ff$0$13163$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Tomasz wrote:

> [...]
> nettet eller sender dem med posten. Hvad angår andre typper grafik ved jeg
> ikke. Men det er en god ting at komprimere sin grafik med fx StuffIt,

Nogle Mac-filer indeholder en resource-del (preview på EPS f.ex.) som ikke kan trnasporteres via FTP/mail. EPS-filen kan dog sagtens bruges den skal blot åbnes med PS og gen-arkiveres for at få preview tilbage.

Fra : Tomasz

Dato : 24-06-03 20:48

"Steen Larsen" <macsteen@remove.lykking.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
kan trnasporteres via FTP/mail. >EPS-filen kan dog sagtens bruges den skal
blot åbnes med PS og gen-arkiveres for at få preview tilbage.

Tak, det må jeg prøve næste gang.
Hvor er det godt at åbne munden en gag imellem

Mange hilserner
Tomasz

Fra : Lars E. Knudsen

Dato : 25-06-03 08:35

Hej

"Steen Larsen" <macsteen@remove.lykking.dk> wrote in message

> Nogle Mac-filer indeholder en resource-del (preview på EPS f.ex.) som ikke
kan trnasporteres via FTP/mail. EPS-filen kan dog sagtens bruges den skal
blot åbnes med PS og gen-arkiveres for at få preview tilbage.

Alle filer med binært indhold SKAL "pakkes ind" ved hjælp af Stuffit, Winzip
eller lign.
E-mail systemet kan sagtens gå ind og forsøge at fortolke de binære data,
der altid vil ligge i bitmap-billeder, fonte osv.

Jeg har aldrig oplevet, at der sker forandringer med filer, der er
komprimeret og "pakket ind" og sendt via E-mail.
- Heller ikke preview på EPS fra Mac!!!

Lars E. Knudsen
DTP-Consult

Fra : Dan Henriksen

Dato : 27-06-03 12:53

Mange tak for alle svarene, jeg blev lidt klogere

Dan

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 24-06-03 20:53

Dan Henriksen <dan@1way2print.net> writes:
>Quark har farvestyringen slået fra.
det er formentlig her fejlen ligger. Slå farvestyring til og tjek hvad den
referer til (formentlig pantone) så skulel de gerne passe med farvekoderne.

--
Frank Løkkegaard
Et hus uden bøger er fattigt, også når skønne tæpper dækker dets gulve og