Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
aldis medion 4 mega pixel
Fra : LHS

Dato : 24-06-03 06:29

Hej
Aldi har et medion 4 mega pixel digitalkamera (til 2500). Er der nogen i
gruppen der har efaring med do og er det et rimeligt køb til pengene, jeg
tænker specielt på optikken .

Lars HS

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-06-03 07:24

"LHS" <shane@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> gruppen der har efaring med do og er det et rimeligt køb til pengene, jeg

Jeg kender en der har det, optikken er ikke særlig god. Mine forældre har et
Canon PowerShot S10. Det er 2.1 MP. Hvis man kan få et sådant eller
tilsvarende Canon til de samme penge køb det.

Det er meget bedre selv om det er 2.1 MP.

--
mvh/rg. Christian
In C we had to code our own bugs. In C++ we can inherit them.

Fra : Rene Larsen

Dato : 24-06-03 07:43

hvis du gerne vil have et 4.1 m pixels.. så kig for bi

http://www.computercity.dk/Product/Product_cam.aspx?Identifier=DK27154

Kameraet tager nogle gode billeder synes jeg ihvertfald. har en bekends som
har medion og mine billeder er klart bedre der er virkelig en mærkbar
forskel.

her er en lille test af dette kamera bemærk der er 2 sider hvor der på side
2 er billeder som er taget med kameraet..

http://www.hardwareonline.dk/vis_test.asp?tID=101&s=1

mvh

rene

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-03 11:11

"Rene Larsen" <rene.larsenFJERNXXXDETTE@pc.dk> wrote in message
> [...]
som
> har medion og mine billeder er klart bedre der er virkelig en mærkbar

Hvis du mener at HP 812 tage gode billeder, så skulle du prøve et Canon. Det
er bare så meget bedre. Jeg (min FDF kreds) fik stjålet et canon A40 og som
erstatning blev der indkøbt et HP 812. Det skulle vi aldrig have gjort.
Canon´en er måske ikke helt så let at bruge, men leverer klart bedre
billeder.
Det er selvfølgelig bare min mening.

Søren H. N.

Fra : Rene Larsen

Dato : 25-06-03 12:08

Nu har jeg jo som sagt ikke prøvet et canon A40 endnu...

Så jeg tog ud fra vedkommendes krav omkring et medion kamera, og dette
kamera kendte jeg dog til og synes ikke billedekvaliteten er efter
prisen....

Hvor jeg må indrømme at HP 812´s billede kvalitet er langt mere suveren
efter prisen.

Mht til dit Canon a40 tja... så kan jeg kun sige jeg har den oplevelse til
gode...

Men læs testen og se billederne som jeg har linket til ... der kan du
blandtandet se billeder på side 2.. Hvis man skal på pege et minus ved HP
812 er det mangel på indstillings muligheder... Hvor jeg vil mene at det er
der hvor Canon A40 får en smule fordel....

http://www.hardwareonline.dk/vis_test.asp?tID=101&s=1

P.S. upload nogle af dine billeder fra dit hp 812 kamera så skal vi kigge på
dem.. og se om det er dig som er for hurtig på aftrækkeren og ikke kan vente
på den auto fokusk som godt kan tage lidt tid.....

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-06-03 15:40

LHS wrote:
> Hej
> Aldi har et medion 4 mega pixel digitalkamera (til 2500). Er der
> nogen i gruppen der har efaring med do og er det et rimeligt køb til
> pengene, jeg tænker specielt på optikken .

Jeg går ikke ud fra at du har prøvet at søge i gruppen før du spurgte ?

Det er vist et af de mest drøftede kameraer her i gruppen, men det
godtnok snart flere uger siden, at det har været drøftet i større stil.

Så prøv evt at søge via Google Groups - så finder du en masse indlæg om
det.

Det bliver solgt under flere navne og typenumre - men kameraerne er
stort set det samme 4.1 mpixel kamera.

Det har været solgt af Aldi, Fona, El-Giganten, Telebutikkerne og flere
andre.

--
M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-06-03 15:40

Fra : ebbem

Dato : 14-07-03 05:49

"LHS" skrev d. 24-06-03 06:29 dette indlæg :
> [...]
> Aldi har et medion 4 mega pixel digitalkamera (til 2500). Er der nogen
> gruppen der har efaring med do og er det et rimeligt køb til pengene,

I denne uge har aldi igen et 4,1 mpix medion kamera på tilbud. Kr 2299
Der er ikke angivet modelnummer, så jeg har været lidt på jagt
Der er tale om et Skanhex sx-410z3
alias
samsung digimax 410. (billigste pris på edbpriser kr 3387)
Findes også under andre betegnelser.
Efter hvad jeg kan vurdere et "rigtig godt begynderkamera"
http://www.xs4all.nl/~gej/nieuwecamera/skanhex410z3.html
Har mere om kameraet.
Der er ikke noget om kameraet på Medions hjemmeside

http://www.kandu.dk/

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-07-03 10:05

ebbem <ebbem.news@kandu.dk> wrote:

> [...]
> http://www.xs4all.nl/~gej/nieuwecamera/skanhex410z3.html Har mere om
> kameraet. Der er ikke noget om kameraet på Medions hjemmeside

Man kan til gengæld se på fabrikantens egen hjemmeside. Jeg kan se, det
er lidt svært at stave til "Aspherical lens", når man er fra Taiwan.

<http://www.skanhex.com.tw/Products.asp?Model=SX-%20410Z3&Sub_ID=22&Lang
uage_ID=E>

Og det er ikke en enlig svale:

<http://www.skanhex.com.tw/Products.asp?Model=SX-%20330Z3&Sub_ID=22&Lang