Mangel ved mobiltelefoni
Fra : Ivar Madsen

Dato : 22-06-03 13:55

Jeg har købt mig en SonyEricsson T68i for at kunne bruge dens e-mail
klient, det er ene og alene derfor jeg har skiftet telefon.

Jeg er kunde hos Sonofon og har benyttet mig af deres "ny telefon"
ordning, hvor man får samme tilskud til køb af telefon, som nye kunder
gør det.

Efter noget start besvær har jeg fået GPRS op og køre. Inden da lykkes
det mig at sende en e-mail til mig selv som test, dette er ikke længer
muligt. Sonofon siger at jeg kun kan sende til andre sonofon kunder,
jeg har på deres hjemmesides form brokket mig over det, og meddelt at
såframt det ikke er løst inden Mandag aften vil jeg flytte
teleselskab. Der er ikke længer 6 måneders bindning ved køb af ny
telefon, så det skulle ikke være så besværligt.

Men telefonen er jo alså løst til Sonofon i 6 måneder, så jeg kan ikke
frit vælge teleseleselskab, uden at få låst telefonen op. Kan jeg
kræve at få låst telefonen op U/B pga. mangel på produktet?
Kan jeg kræve handlen ophævet og få mine penge for telefonen tilbage?

Det er jo helt klart en mangel ved telefonabonnetet, mens selve
telefonen ikke fejler noget. Og telefon og telefonabonnement hænger jo
sammen.

Ivar Madsen