Campingpas
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 19-06-03 17:17

Hej

Jeg har lige været nede på det lokale turistkontor for at købe et
vandrekort. Jeg kommer i tanke om at jeg da også har brug for et
campingpas og køber det samtidig. Jeg synes det var lidt voldsomt at
vandrekortet kostede 60 kroner og campingpasset 260 kroner, så jeg gik
på nettet, hvor jeg ser at et campingpas kun koster 90 kroner og at
resten formentlig har været et medlemsskab af en lokal turistforening.

Jeg fik ingen kvittering for noget, kun vandrekortet og campingpasset.
Jeg fik intet at vide om at jeg nu var medlem af en turistforening, ej
heller blev jeg spurgt om jeg i forvejen var medlem.

Kan det på nogen måde regnes for en "mangel" at man får noget ekstra
med, som man ikke fik at vide eller havde bedt om? Altså har jeg nogen
mulighed for at hæve købet?

Jeg skal stadig have campingpasset, men jeg vil gerne selv vælge
hvilken turistforening jeg vil være medlem af.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 19-06-03 20:06

> [...]
>
> Jeg skal stadig have campingpasset, men jeg vil gerne selv vælge
> hvilken turistforening jeg vil være medlem af.

Mon ikke det er et internationnatl campingpas i modsætning til et nordisk?

Mvh,

Martin Rise Christensen

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 19-06-03 21:36

"Martin Rise Christensen" <martin@rise.dk> writes:

> Mon ikke det er et internationnatl campingpas i modsætning til et nordisk?

Jo, det er naturligvis et internationalt campingpas jeg taler om.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-06-03 13:35

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> writes:

> Kan det på nogen måde regnes for en "mangel" at man får noget ekstra
> med, som man ikke fik at vide eller havde bedt om? Altså har jeg nogen
> mulighed for at hæve købet?

Nu har jeg fundet købeloven og set lidt på §76, pkt. 3, hvor der står:

Der foreligger en mangel ved salgsgenstanden, hvis sælgeren har
forsømt at give køberen oplysning om forhold, der har haft betydning
for køberens bedømmelse af genstanden, og som sælgeren kendte eller
burde kende.

Kan jeg bruge det til noget? Det vil jeg selv mene at jeg kan, men nu
er jeg jo ikke jurist.

Hvis jeg kan, må jeg kunne vælge at få alle pengene tilbage, da man
ikke kan sælge et internationalt campingpas uden medlemsskab af en
eller anden forening. Eller hvad?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-06-03 14:08

> Kan jeg bruge det til noget? Det vil jeg selv mene at jeg kan, men nu
> er jeg jo ikke jurist.

Der kan vel ikke være tale om en mangel, hvis du har fået mere end du har
betalt for..

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.cf-offroad.dk - Udstyr til 4x4, fælge, spil, snorkler, OME m.v.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-06-03 14:18

"Morten Fruergaard" <mitfornavn@mit efternavn.com> writes:

> Der kan vel ikke være tale om en mangel, hvis du har fået mere end du har
> betalt for..

Jeg har betalt 280 kroner for et campingkort til 90 kroner. De sidste
penge dækker et medlemskab af den lokale turistforening. Jeg blev ikke
oplyst om dette, eller spurgt om jeg i forvejen var medlem.

Fra : Ole Andersen

Dato : 20-06-03 14:54

Trine Kornum Christiansen wrote:
> Jeg har betalt 280 kroner for et campingkort til 90 kroner. De sidste
> penge dækker et medlemskab af den lokale turistforening. Jeg blev ikke
> oplyst om dette, eller spurgt om jeg i forvejen var medlem.

Har du talt med turistinformationen om det?

--
Ole Andersen, Copenhagen, Denmark * http://palnatoke.net
There is no remedy for love but to love more.

Fra : SoftMan Brian

Dato : 20-06-03 16:17

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message
> Jeg har betalt 280 kroner for et campingkort til 90 kroner. De sidste
> penge dækker et medlemskab af den lokale turistforening. Jeg blev ikke
> oplyst om dette, eller spurgt om jeg i forvejen var medlem.

siden:
http://www.hanses-campingsider.dk/campingpas.htm
virker meget relevant for dig... bla mht. skandinavisk/internationalt