kontanthjælp
Fra : Floatin

Dato : 18-06-03 12:34

Min kæreste har været til møde med en fra kommunen og fået af vide at hendes
kontanthjælp nu falder ca 1000 kr pr mdr.

Således kan hun nu ikke en gang betale huslejen!

Hun ryger ned omkring 4000 kr pr mdr.

Er udeboende og 21 år.

Er der ikke et eller andet eksisstensminimum som man SKAL have. Nu er det jo
ikke alle steder man sådan lige kan finde en bolig med huslejer på 2000 kr!

Fra : Holger Danske

Dato : 18-06-03 12:35

Floatin <pokkersosse6@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Er der ikke et eller andet eksisstensminimum som man SKAL have. Nu er
> det jo ikke alle steder man sådan lige kan finde en bolig med

Hun kan søge boligsikring, det er desværre det eneste hun kan

--
H.D. (sig) -- Kun døde fisk flyder med strømmen --
Kom ikke -- Skønhed afhænger af øjnene der ser --

Fra : Tina

Dato : 18-06-03 13:30

"Floatin" <pokkersosse6@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
jo
> ikke alle steder man sådan lige kan finde en bolig med huslejer på 2000

Hvorfor falder hendes kontanthjælp?

Tina

Fra : Holger Danske

Dato : 18-06-03 14:10

Tina <misstinadk@hotmail.com> wrote:
> "Floatin" <pokkersosse6@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor falder hendes kontanthjælp?
>
> Tina

På grund af forsørgerpligt, vil jeg tro..

Min kone, som pt. er på bistand, går 512.- efter skat, et nyt tiltag, vidst
nok foranlediget af Bertel Harrder, for at få flere danskere af fremmed
etnicitet til at arbejde mere, som om der var arbejde til alle !!

Fra : Floatin

Dato : 18-06-03 14:34

jeg tror det var noget med nedskæringer eller sådan noget! Der er ingen børn
med i spillet.

vedr arb: tjahh.... slå op på af.dk og se hvor mange jobs der er i
vestsjælland! især i odsherredområdet er der masser af muligheder for en
21-årig ufaglært med dårlig ryg!

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 18-06-03 14:47

"Floatin" <pokkersosse6@hotmail.com> skrev:

> jeg tror det var noget med nedskæringer eller sådan noget! Der er
> ingen børn med i spillet.

Har din kæreste ikke fået en begrundelse fra kommunen?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Floatin

Dato : 18-06-03 15:19

jo, nedskæringer - skal spare - blabla

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 18-06-03 15:21

"Floatin" <pokkersosse6@hotmail.com> skrev:

> jo, nedskæringer - skal spare - blabla

Det er så ikke en god nok begrundelse. Mig bekendt er kontanthjælpen
stærkt lovreguleret og ikke noget, der er op til en tilfældig
kommunalmedarbejders humør.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 18-06-03 18:01

In <3ef074df$0$13247$edfadb0f@dread15.news.tele.dk> "Floatin" <pokkersosse6@hotmail.com> writes:

>jo, nedskæringer - skal spare - blabla

Kraev en skriftlig begrundelse. Det har du krav paa.

/Mvh
Martin

Fra : Tina

Dato : 18-06-03 20:31

> jeg tror det var noget med nedskæringer eller sådan noget! Der er ingen
børn
> med i spillet.

Der må være en grund til, at der bliver skået så kraftigt i hendes
kontanthjælp lige pludselig.

Skylder hun tidligere udbetalt kontanthjælp?
Har hun ikke overholdt alle aftaler om møde, aktivering, osv?
Har hun ikke overholdt sin oplysningspligt?

Der ryger ikke pludselig 1000 kr efter skat fra ens kontanthjælp, hvis der
ikke ligger noget bag.

Tina

Fra : Lars Knudsen

Dato : 20-06-03 09:26

Hejsa,

> På grund af forsørgerpligt, vil jeg tro..

Nu skrive Floatin "kæreste" og ikke kone. Det gør en forskel da man da så
vidt jeg ved kun har forsørgerpligt når man er gift.

Vi havde det samme da min forlovede blev arbejdsløs, vi bor sammen i hus som
jeg ejer, hun kører i en bil som jeg ejer og er selvsagt ikke gift.
Alligevel mente kommunen at "din mand tjener jo ganske pænt, så du kan ikke
få noget". Men det vedholdt de kun til hun gjorde dem opmærksom på, at vi
som sagt ikke var gift og jeg derfor ikke har forsøgerpligt. Sjovt som de
godt kan finde ud af at kigge på samboens indkomstforhold, men ikke gør sig
den ulejlighed at checke om man har forsørgerpligt

** Lars

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 18-06-03 19:50

Floatin wrote:

> Min kæreste har været til møde med en fra kommunen og fået af vide at hendes
> kontanthjælp nu falder ca 1000 kr pr mdr.

Få en skriftlig begrundelse.
Og det er vel ikke sådan, at I har fået fælles bopæl, så der er en
"hustand" ?

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Tina

Dato : 18-06-03 20:27

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Få en skriftlig begrundelse.
> Og det er vel ikke sådan, at I har fået fælles bopæl, så der er en
> "hustand" ?

Først når man er gift, får det betydning for kontanthjælpens størrelse.
Indtil da er kontanthjælpen uafhængigt af bopælsforhold.

Tina

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 21-06-03 17:45

Tina wrote:

> Først når man er gift, får det betydning for kontanthjælpens størrelse.
> Indtil da er kontanthjælpen uafhængigt af bopælsforhold.

Ikke helt :

Ankestyrelsen fandt, at udgangspunktet ved tildeling af hjælp efter bistandsloven er ligedeling, når den, der søger hjælp, har fælles husførelse med andre end en ægtefælle.