Regning fra TDC ang selector
Fra : Ukendt

Dato : 18-06-03 09:51

Hejsa.

Jeg ville høre om andre herinde har fået små regninger på henholdvis 15kr,
30kr. 45kr. osv?
Jeg har haft selectoren i et år nu, købt i en TDC butik.

Jeg købte kun selector, med et org. kort hvor kort-gebyret var 120kr. pr år.

Efter et halvt år, fik jeg den første regning.

Der stod noget ligende;

"For at sikre lervering af kabeltv, bedes du indbetale nedstående beløb.
At betale: 15kr.
Faktureringsgebyr: 15kr."

Jeg kunne ikke se hvorfor jeg skulle betale 15kr. ligepludselig. Slet ikke
betale 15kr. for at betale de 15kr.
Jeg synes det lignede en fejl, eller den klassiske,
hvis-folk-betaler-er-det-bare-penge-ned-i-lommen.

To måneder senere cirka, uden at have hørt for de ikke betalte 15kr. fik jeg
en ny på 30kr.
Den røg også i skraldespanden.

Senere en på 45kr.
Der stod intet om gebyr, rykker eller noget.

Det var bare noget der skulle betales, gud ved hvorfor.

Nu er der så gået lidt over et år, og jeg skal betale 120kr. for kortgebyr.
Igår fik jeg så en rykker ind af døren, på 180kr.
Hvis jeg ikke betalte dem med det samme ville jeg få en rykker på 100kr.

Jeg ringede til TDC, og fik forklaret at de 180kr. er kun rykker-gebyr, jeg
mangler stadig at betale de 120kr.

Nu sidder jeg så med en regning på 400kr, hvor jeg kun vil betale de 120kr.
af dem.

1. Jeg har ingen regning fået for 'kort-gebyr' på 120kr. som aftalt.
Derimod 3-4 små regninger, som ikke aftalt. De kom bare dumpende i utide.
2. Jeg får en rykker pludselig på 180kr. igår, og idag 400kr. Er det ikke
lige lovligt hurtigt?

Jeg har ikke snakket med TDC idag, jeg ved ikke hvor jeg står.
Nogen der kan hjælpe mig?

Evt, andre der har modtaget disse små beløber på 15-30kr. og ved hvad de
skal være godt for?

Mvh
FB

Fra : Martin Møller

Dato : 18-06-03 10:02

"FB" <nomail> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nogen der kan hjælpe mig?
>
> Evt, andre der har modtaget disse små beløber på 15-30kr. og ved hvad de

Hvorfor kontakter du ikke TDC igen?

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-03 10:17

"Martin Møller" <mm.randers@musikskole.dk> wrote in message
> Hvorfor kontakter du ikke TDC igen?

Som skrevet, jeg ved ikke hvor jeg står, og ville høre om andre har fået
disse regninger.
Jeg kontakter også TDC, først vil jeg se om nogen herinde kunne hjælpe mig.

Jeg har jo ingen regning for kort-gebyret fået, altså de 120kr.
Hvordan kan de så sende en rykkergebyr på 280kr.?

Skal siges at jeg er flyttet her i februar. Ved ikke om de har sendt til den
gamle adresse, men det ved de vel.

mv´h
FB

Fra : Tommy Hansen

Dato : 18-06-03 10:42

> Jeg har ikke snakket med TDC idag, jeg ved ikke hvor jeg står.
> Nogen der kan hjælpe mig?

Ja, betal dine regninger, eller i det mindste kontakt firmaet. Det holder jo
ikke bare at smide regningen væk, og så klage over at skal betale
rykkergebyr.

--
Vh
Tommy

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-03 10:53

"Tommy Hansen" <tommyhh@XXXtdcadsl.dk> wrote in message
> Ja, betal dine regninger, eller i det mindste kontakt firmaet. Det holder
jo
> ikke bare at smide regningen væk, og så klage over at skal betale
> rykkergebyr.

Derfor har jeg krydspostet i dk.forbruger .
De regninger jeg har fået har intet med kortgebyret at gøre.

Hvis du nu læser mit indlæg igen;

"For at sikre lervering af kabeltv, bedes du indbetale nedstående beløb.
At betale: 15kr.
Faktureringsgebyr: 15kr."

Jeg har skrevet under på at jeg skal betale 120kr. pr år, ikke andet.
Jeg ved at disse små regninger har intet med rykkergebyret at gøre, jeg
skrev dem med da jeg også skrev i dk.forbruger.

Glem de små regninger, det er ikke derfor jeg har fået rykkergebyr.

De siger at jeg har fået en regning på 120kr. plus 15kr. i
faktureringsgebyr.
Men det har jeg ikke, og det er den regning de rykker efter.

Håber det står klart nu.

mvh
FB

Fra : Tommy Hansen

Dato : 18-06-03 11:40

> De siger at jeg har fået en regning på 120kr. plus 15kr. i
> faktureringsgebyr.
> Men det har jeg ikke, og det er den regning de rykker efter.

Om du har fået girokort, er lige meget, det er dit ansvar at betale.

Vh
Tommy
www.tommyhh.dk
Fjern XXX ved direkte svar

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-03 11:49

> Om du har fået girokort, er lige meget, det er dit ansvar at betale.

Hvordan kan det være mit ansvar når jeg intet har fået?
Jeg har ingen regning fået, og har nu fået en rykker for noget jeg ikke har
fået.

Det lyder da ikke logisk, hvis det er min skyld, at de ikke har sendt
regningen, eller at de har sendt den på min gamle adresse!

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-06-03 12:34

FB wrote:

> "Tommy Hansen" <tommyhh@XXXtdcadsl.dk> wrote in message

> Hvordan kan det være mit ansvar når jeg intet har fået?

Du siger selv at du indgået en aftale med TDC om et eller andet
kortgebyr.

Og når der ikke dukke en regning op, så skal du faktisk køre sælger
opmærksom på ,at du har lyst til at opfylde din del af aftalen (at
betale kortgebyret).

> Det lyder da ikke logisk, hvis det er min skyld, at de ikke har sendt
> regningen, eller at de har sendt den på min gamle adresse!

Aaaaahhhh, er du sikker på at du har meddelt adresseændring korrekt.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Martin Møller

Dato : 19-06-03 09:49

> [...]
>
> Det lyder da ikke logisk, hvis det er min skyld, at de ikke har sendt
> regningen, eller at de har sendt den på min gamle adresse!

Du ved da at du modtager en ydelse som koster 120 kr. om året. Selvom TDC
glemmer at sende dig en regning er ikke ens betydende med at du så ikke skal
betale. Du kan godt betale selvom du ikke har fået en regning.

Martin

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 19-06-03 09:53

"Martin Møller" <mm.randers@musikskole.dk> skrev:

> [...]
> Selvom TDC glemmer at sende dig en regning er ikke ens betydende
> med at du så ikke skal betale. Du kan godt betale selvom du ikke

Det er en ofte gentaget påstand men det kan man altså ofte ikke. Bla.
pga. manglende indbetaler-ID, der gør det umuligt for betalingsmodtager
at se, hvor pengene kommer fra. Ydermere vil man ikke altid ved løbende
abonnementer kunne være sikker på, hvad der rent faktisk skal betales.
Det må man sige, at spørgerens regninger er et godt eksempel på.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 19-06-03 12:08

> [...]
skal
> betale. Du kan godt betale selvom du ikke har fået en regning.

Det kan godt være man godt KAN betale, men det er vel ikke rimeligt at TDC
sender en rykker på et ikke opkrævet beløb. Der har vel i situationen aldrig
været tale om ikke at betale det oprindelige beløb, eller ikke anderkende at
man skylder det oprindelige beløb. Der alene tale om rimeligheden,
lovligheden af at sende en rykker på et skyldigt, men ikke opkrævet beløb.

Hvis det er en helt i orden fremgangsmåde at drive foretning på, så undrer
det mig enormt meget at der ikke er flere firmaer der benytter den
fremgangsmåde som standard. Det er da 100 kr. lige ned i lommen hver gang,
for det er vel de fleste der forventer at modtage et girokort når der
opkræves penge, og ikke blot en rykker efter forfaldsdatogen.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-06-03 11:35

FB skrev:

>Jeg kunne ikke se hvorfor jeg skulle betale 15kr. ligepludselig.
>To måneder senere cirka, uden at have hørt for de ikke betalte 15kr. fik jeg ...

Jeg forstår det sådan at du arkiverede regningen lodret uden at
sige noget til TDC? Det er nær det dummeste du kan gøre.

Ved uberettigede opkrævninger skal man som minimum kontakte
firmaet én gang og meddele at man ikke kan anerkende
opkrævningen.

>Nu er der så gået lidt over et år, ...

>2. Jeg får en rykker pludselig på 180kr. igår, og idag 400kr. Er det ikke
>lige lovligt hurtigt?

Hurtigt? Der er gået over et år.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-03 11:48

"Bertel Lund Hansen" <nospamfor@lundhansen.dk> wrote in message

> Hurtigt? Der er gået over et år.

Du misforstår.
Jeg fik rykker igår på 180. Idag en på 280kr.

Det kalder jeg for hurtigt!

Fra : Martin Møller

Dato : 19-06-03 09:51

> "Bertel Lund Hansen" <nospamfor@lundhansen.dk> wrote in message

> Du misforstår.
> Jeg fik rykker igår på 180. Idag en på 280kr.
>
> Det kalder jeg for hurtigt!

Ja, men du fik forinden småregninger på 15 kr. uden at du foretog dig en
skid. Det er da noget af det dummeste man kan gøre.

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-03 10:41

> Ja, men du fik forinden småregninger på 15 kr. uden at du foretog dig en
> skid. Det er da noget af det dummeste man kan gøre.

Overhovedet ikke. Dem har jeg slet ikke hørt for. De høre til
skraldespanden, så let er det.
Det er TDC der sender regninger ud for at se om kunder vil give gratis
penge.

Hvorfor bruge tid på at sige jeg ikke skal betale for dem, når jeg intet
høre om de regninger alligevel?
Tydeligt at se at det er med vilje at man får nogle regninger hist og pist.

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-03 12:09

Tænkte lige på noget.

Jeg betaler jo forud.

Jeg betalte første gang da jeg købte den d 03/06/02
Så de 120kr. de vil have plus 280kr. i rykker, er fra den 03/06/03 til den
03/06/04.

Så hvis jeg siger den op nu, skal jeg vel kun betale fra den 03/06/03 til
idag d. 18/06/03 ?
Det kan jeg ikke se noget galt i.

mvh
FB

Fra : Tommy Hansen

Dato : 18-06-03 13:04

> Så hvis jeg siger den op nu, skal jeg vel kun betale fra den 03/06/03 til
> idag d. 18/06/03 ?
> Det kan jeg ikke se noget galt i.

Det kommer an på hvilke betingelser, nogle kræver 3 månders varsel.

--
Vh
Tommy

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-03 13:14

> Det kommer an på hvilke betingelser, nogle kræver 3 månders varsel.

Ja pyt. Snakkede med en flink herre fra deres kundeservice, han synes selv
det var en kort varsel, at jeg skulle betale 300kr. i forgårs og igår 400kr.
Han sagde at de 300kr. skulle være indbetalt den 03/06/03, men datoen på
papiret stod der den 16/06/03. Altså iforgårs.

Det kunne han godt se, at jeg ikke havde en chance for at betale så.

Han sender en ny på 300kr. og så er det hele glemt.
Sagde foruden min selector op (altså kort-gebyret), da den gamle model
virker fint uden det dumme kort, bare så længe man ikke abonnemerer på nogen
kanaler, som ikke findes i min kabelpakke.

Alt i den fineste orden.
Tak for det. Jeg fik da lært noget nyt idag, og det er altid rart ;)

Mvh
FB