Altid plads til flere gode griller
Fra : Abildgaard 3140

Dato : 23-06-03 22:57

WEBER er det mantra, som skråles overalt via reklamer og journalister, der
ellers får penge for at vejlede upartisk.

Kan det være sandt, at firmaet ikke har eller bør få reelle konkurrenter?

Selv elsker jeg min fattigmandsweber til familieguf året rundt, bruger den
murede med plads til fadøller i magsvejr og den gamle støbejerns-grill, hvis
sagen skal være bøf for to. Men her til aften blev jeg via en markedsgruppe
fristet til at besøge
http://gourmani.com/cgi-bin/main/default.asp?lng=dk
hvis produkter bestemt ikke ser tossede ud.

Er der nogen, der har erfaringer med gourmani?

--

|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 23-06-03 23:13

"Abildgaard 3140" <pialykke@fjernmigget2net.dk> skrev i en meddelelse

> WEBER er det mantra, som skråles overalt via reklamer og journalister, der
> ellers får penge for at vejlede upartisk.

Tjah... jeg er sprunget over weber og har købt en Dancook.
http://www.dancook.dk/

Ene og alene fordi jeg synes Weber er hæslige at se på.

> [...]
> murede med plads til fadøller i magsvejr og den gamle støbejerns-grill,

Jeg vinkede sidste år farvel til en 15 år gammel støbejernsgrill fra Morsø:
http://www.morsoe.com/dk/Products/bbq/bbq71.htm

Det var en kanongod grill! Men nu hoppede jeg altså med på kuglegrillerne
*S*

> Er der nogen, der har erfaringer med gourmani?

Har ikke prøvet. Men den lille transportable ligner en jeg kunne finde på at
købe til skovturene.

Mvh lisbeth

Fra : Anders Houmark

Dato : 24-06-03 00:31

> [...]
> ellers får penge for at vejlede upartisk.
>
> Kan det være sandt, at firmaet ikke har eller bør få reelle konkurrenter?

Der er garanteret ikke forskel i hvad en weber til 1000 kroner eller en
"noname" til 129 kan stege eller hvordan de virker.. De billige virker som
helt gode kopier af Weber, hvor de har fået det meste af designet med...
Forskellen ligger vel sagtens i materiale valg (Weber har en 10 års rust
garanti + deres maling ikke afgiver dampe) miljø rigtig forarbejdning m.m.

Herhjemme fik vi en Weber grill juleaften, og uha hvor den bliver brugt...
Langtidstegning er den bare perfekt til, kødet bliver bedre end det gør
vores ovn :)..
Et godt tip er at købe de dyre kul som måske koster 3-4 gange så meget som
de billige, men de er også meget bedre! De er varmere, de holder varmen
længere og de kan genbruges 2-3 gange. Alt det står også i Jan Glæsels Weber
Kogebog (eller hvad den hedder), men det troede vi ikke på da vi læste det,
og det var en fejl at min bror kom til at købe de dyre kul, men altså, de er
langt bedre.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk