Formac 1740
Fra : Esben rasmussen

Dato : 23-06-03 11:37

Hej

Jeg har købt mig et Formac 1740 display, men jeg er meget skuffet over
kvaliteten af billedet. Når jeg kalibrerer skærmen kan jeg ikke stille
lys/kontrast rigtigt, den KAN ikke vise cirklen inde i firkanten som bare er
sort. Jeg har prøvet at skrue helt op/ned for lys/kontrast i alle
kombinationer ... Helt sort ! det skal den da kunne ?!??!

Skrift på skærmen ligner artefacts som i en dårlig jpg komprimering. Det har
jeg nu for øvrigt ikke set så meget bedre på et Apple display.

Det skal lige siges at den er sluttet til min 12" powerbook dvs. Igennem en
adapter og skærmen er en VGA model.

Er TFT skærme bare stadig noget bras eller har jeg været uheldig ?

Den er sendt tilbage og bliver tjekket, men deres supporter mente at det
kunne hænge sammen med usb stikket og kendte ikke til Apples indbyggede
kalibrerings værktøj, så ham har ikke ubegrænset tillid til. Den skal jo
evt. Byttes til noget andet, så jeg tager også gerne imod erfaringer med
andre TFT skærme.

--
Mvh. Esben Rasmussen

Fra : Ben Knudsen

Dato : 23-06-03 17:00

Et gæt:
Det lyder som om du ikke udnytter fomac'ens maxopløsning. Har du sat
opløsningen på det eksterne display til 1280x1024 ?

Mvh Ben

Fra : Esben rasmussen

Dato : 24-06-03 07:54

On 23/06/03 17:59, in article
fc.0073fb6b0549de733b9aca0003bf17e6.549df11@net.dialog.dk, "Ben Knudsen"
<ben@net.dialog.dk> wrote:

> Det lyder som om du ikke udnytter fomac'ens maxopløsning. Har du sat
> opløsningen på det eksterne display til 1280x1024 ?

Ja, og det sjove er at det også er manualens bud, den siger bare at "native
rez" er 1600x1200 ; /

Esben