Bugs?
Fra : Lone Schmidt

Dato : 20-06-03 18:52

Som jeg umiddelbart forstår det, er bugs noget programmet selv laver,
fordi det ikke er 100% færdigudviklet, er det rigtigt? (Børnesygdomme?)
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge!)

Fra : Karl Antz

Dato : 20-06-03 19:01

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

> Som jeg umiddelbart forstår det, er bugs noget programmet selv laver,
> fordi det ikke er 100% færdigudviklet, er det rigtigt? (Børnesygdomme?)

Mnjoeh - mere præcist udtrykt er det fejl i programmeringskoden som ikke
blev opdaget før programmet blev sendt ud.

I en optimal verden burde der ikke eksistere bugs i et færdigt progtram
- men også her er idealet langt fra virkeligheden.

Udtrykkewt opstod forøvrigt pudsigt nok i pionerdagene, da computere var
gigantiske og skulle programmerees ikke ved koder men med ledninger
ogswitches. En uskyldig bille havde været så fræg at gnave sig igennem
en lednig og forårsagede derfor det rene ragnarok i computeren. Og en
bille hedder på engelsk - netop: a bug.

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Lone Schmidt

Dato : 20-06-03 20:05

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> [...]
> ogswitches. En uskyldig bille havde været så fræg at gnave sig igennem
> en lednig og forårsagede derfor det rene ragnarok i computeren. Og en

Hej Karl.
Det var et supersvar, tak min Mac-ven! ;0)
Dog forstod jeg ikke "ledninger og switches" ,men det er heller ikke
relavant.Pointen var en sjov hstorie som gør det nemmere at huske.
Desuden skal jeg sortere og holde mig til det nutidige!
Dit svar på GUI er også kanon! ;+)
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge!)