En bøn til alle edb.mac brugere ;o)
Fra : Lone Schmidt

Dato : 20-06-03 18:52

Hej allesammen.
Har jeg forresten fået sagt hvor glad jeg er for dette sted i verdenen
med dets pragtfulde indboere!!! ;-D

Det er tit at en tråd ændre emne undervejs, derfor er min bøn, om I ikke
vil være søde at ændre menuteksten, nårJeres indslag afviger fra det
oprindelige.
Dette er skrevet af en "tvangslæser" som vil vide det hele, på den
halve tid! Jeg skal lære at prioritere, og hvis der i menulinien står
præcis hvad det handler om, vil det være en stor hjælp for mig, men
måske også for andre?
Nu kommer der endnu en byge af spørgsmål, så til tasterne I dejlige
Mac-nørder!!! )) Jeres svar bedes være i flg. format: Pap-plan eller
Neon-niveau.
Merci buko
L.
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge!)

Fra : Morten Lind

Dato : 21-06-03 09:29

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

> [...]
> Nu kommer der endnu en byge af spørgsmål, så til tasterne I dejlige
> Mac-nørder!!! )) Jeres svar bedes være i flg. format: Pap-plan eller

M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-06-03 23:04

> [...]

> Det er tit at en tråd ændre emne undervejs, derfor er min bøn, om I ikke
> vil være søde at ændre menuteksten, nårJeres indslag afviger fra det

Du har helt ret, men det er lidt af charmen herinde. At der er lidt
kaos. Det er lidt det samme som, at man undlader at lave smileys. Det
giver en meget tør humor, som ikke alle forstår. Men jeg vil prøve at
huske at ændre subject. Det bør man jo.
Skal jeg være lidt fræk, så er dit subject her jo ikke for godt.
Det siger jo ikke noget om, hvad dit indlæg omhandler. Det er ligesom,
når man kører ned gennem en nyhedsgruppe, og halvdelen af indlæggene
hedder "Spørgsmål".
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Christian Bech

Dato : 21-06-03 23:47

maillone@netscape.net (Lone Schmidt) skrev:

> [...]
>
>Det er tit at en tråd ændre emne undervejs, derfor er min bøn, om I ikke
>vil være søde at ændre menuteksten, nårJeres indslag afviger fra det

Vi prøvede på et tidspunkt at vænne os til at skrive OT i emnelinjen,
når emnet bevægede sig alt for langt væk fra det oprindelige, men det
er noget man hurtigt glemmer at gøre igen.

Det, du i stedet kan gøre, er, at sætte tråden på ignore (minustasten
hvis du bruger MacSoup) når emnet ikke længere interesserer dig. Så
slipper du for at se flere beskeder i den tråd og der er næppe nogen
risiko for, at tråden kommer tilbage til emnet, hvis den først er
afsporet.
--
Christian

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 23-06-03 22:26

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> slipper du for at se flere beskeder i den tråd og der er næppe nogen
> risiko for, at tråden kommer tilbage til emnet, hvis den først er

Er det lige som "kaffe" og "-kaffe". Det sidste kender vi vist godt
herinde, nogle stykker af os, ik'?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Christian Bech

Dato : 24-06-03 11:30

MichspostIKKE@puttekasse.dk (Mich. Ottosen) skrev:

>Er det lige som "kaffe" og "-kaffe". Det sidste kender vi vist godt
>herinde, nogle stykker af os, ik'?

Jeg er skam stadig fornærmet over, at I ikke vil komme til
MacMiniInstitutkaffeTræf.
--
Christian

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-06-03 12:08

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> writes:

> Jeg er skam stadig fornærmet over, at I ikke vil komme til
> MacMiniInstitutkaffeTræf.

Hov, det er også mig.

Træffet er vel fint nok - du blev bare fornærmet da vi prøvede at
finde et passende forventningsniveau til kaffen.

Hvornår har du fx indkaldt?

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Christian Bech

Dato : 24-06-03 22:48

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> skrev:

>Hov, det er også mig.

Øv.

>Træffet er vel fint nok - du blev bare fornærmet da vi prøvede at
>finde et passende forventningsniveau til kaffen.
>
>Hvornår har du fx indkaldt?

Har jeg virkelig glemt det eller har I bare ikke kigget på
opslagstavlen uden for mit kontor?
--
Christian

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 25-06-03 23:25

Hej Chr

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Har jeg virkelig glemt det eller har I bare ikke kigget på
> opslagstavlen uden for mit kontor?

Hvor er det?????

/Seb
> --
> Christian

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Christian Bech

Dato : 26-06-03 21:37

sadyhr@mail.tele.dk (Sebastian Adorján Dyhr) skrev:

>Hej Chr

>Hvor er det?????

Katrinebjerg.
--
Christian

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 28-06-03 21:59

Hej Christian

> Katrinebjerg.

Ja det s** flot. Det ved jeg godt; men bygn- og lokalenummer ,_)

/Seb
DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 24-06-03 13:40

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> writes:

> Jeg er skam stadig fornærmet over, at I ikke vil komme til
> MacMiniInstitutkaffeTræf.

Jeg vil muligvis gerne - men først efter eksamen. Hvad er
MacMiniInstitutkaffeTræ? Er der mulighed for at møde unix-snedkeren,
og skal man køre OS X for at være med?

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-06-03 19:34

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> writes:

> Jeg vil muligvis gerne - men først efter eksamen. Hvad er
> MacMiniInstitutkaffeTræ? Er der mulighed for at møde unix-snedkeren,
> og skal man køre OS X for at være med?

Det er Christian der fremviser sit kontor med tilhørende institut i
det let nordlige Århus - han koketter dog lidt og vil ikke rigtigt ud
med en passende dato.

Der serveres formentlig kaffe uden en let anretning.

Om OS X er et krav vides heller ikke. Generelle healertalenter er nok
en fordel.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Christian Bech

Dato : 24-06-03 22:52

> [...]

>Det er Christian der fremviser sit kontor med tilhørende institut i
>det let nordlige Århus - han koketter dog lidt og vil ikke rigtigt ud

Den form for logistik falder mig meget svært.

>Der serveres formentlig kaffe uden en let anretning.

Hvis Janus kommer helt fra hovedstaden kan vi nok godt arrangere en
småkage.

>Om OS X er et krav vides heller ikke. Generelle healertalenter er nok
>en fordel.

Vil I da helbrede min Windowsmaskine?
--
Christian

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 25-06-03 14:43

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> writes:

> Vil I da helbrede min Windowsmaskine?

Ja, hvis jeg må grundformattere 'dellen og lægge Linux på svinet.

-j

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-06-03 16:03

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> writes:

> Ja, hvis jeg må grundformattere 'dellen og lægge Linux på svinet.

Havde det vaeret i mudderet var du blevet futtet direkte over i
dk.snak.seksualitet med den slags ting. Janus dog.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 25-06-03 23:25

Hejsa

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Vil I da helbrede min Windowsmaskine?

Vi tager bare strømmen permanent eller putter en pingvin i den.

/Seb
DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-06-03 02:32

Hej Seb

Stakkels pingvin, - det er da synd for den, - og her gik jeg og troede,
du var en rigtig dyreven...

- Hvad med istedet for at putte BG i den og så sætte højspænding
på...)))

Sebastian Adorján Dyhr wrote:

> Vi tager bare strømmen permanent eller putter en pingvin i den.

mvh. Erik Richard

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 25-06-03 14:46

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> writes:

> Det er Christian der fremviser sit kontor med tilhørende institut i
> det let nordlige Århus - han koketter dog lidt og vil ikke rigtigt
> ud med en passende dato.

Nyt kontor?
Nyt institut?
My titel?

-j

Fra : Christian Bech

Dato : 25-06-03 22:24

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> skrev:

>Nyt kontor?

Først til august.

>Nyt institut?

Heller ikke.

>My titel?

Den må du selv udtale dig om.
--
Christian

Fra : Christian Bech

Dato : 24-06-03 22:50

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> skrev:

>Jeg vil muligvis gerne - men først efter eksamen. Hvad er
>MacMiniInstitutkaffeTræ?

I hvert fald ikke Max Havelaar, medmindre den gode Max er gået i
forrådnelse.

>Er der mulighed for at møde unix-snedkeren,

Det er der altså ingen grund til at rejse så langt for. Vi kan bare
putte ham i en kasse og sende ham over til dig.

>og skal man køre OS X for at være med?

Host.
--
Christian

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 24-06-03 20:19

Hej Cristian

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Jeg er skam stadig fornærmet over, at I ikke vil komme til
> MacMiniInstitutkaffeTræf.

Og så kan jeg være fornærmet over ikke at være blevet inviteret! MEn
bare sig sted og dato og klokkeslet, så finde vi nok ud af noget

/Seb
DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Christian Bech

Dato : 24-06-03 22:45

sadyhr@mail.tele.dk (Sebastian Adorján Dyhr) skrev:

>Og så kan jeg være fornærmet over ikke at være blevet inviteret!

Det er der godt nok mange, der kan. Faktisk er jeg vist den eneste der
fik buddet.
--
Christian

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 25-06-03 23:25

Hejsa
Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Det er der godt nok mange, der kan. Faktisk er jeg vist den eneste der
> fik buddet.

Vil det sige, at du kun inviterede dig selv????

/Seb
DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Christian Bech

Dato : 26-06-03 11:40

sadyhr@mail.tele.dk (Sebastian Adorján Dyhr) skrev:

>Hejsa

>Vil det sige, at du kun inviterede dig selv????

Jeg var den eneste der var i nærheden. Det var install-party med
kaffe, idet jeg reinstallerede OS X for at tage opmærksomheden fra den
grimme smag af institutkaffe.
--
Christian

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 26-06-03 13:26

> [...]

> Jeg var den eneste der var i nærheden. Det var install-party med
> kaffe, idet jeg reinstallerede OS X for at tage opmærksomheden fra den

Havde du installeret Redhat 7.3 havde du fået "kaffe" med som
Javafortolker. Den er heller ikke særlig god.

Har lige købt noget Ebony på tebu i den lokale brugs. Det ser
tilstrækkeligt grumt ud til mig.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 24-06-03 21:57

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Jeg er skam stadig fornærmet over, at I ikke vil komme til
> MacMiniInstitutkaffeTræf.

Det er jo ikke det, at vi ikke vil komme, Christian. Vi vil gerne komme
!
Men tid og sted er påkrævet
Desuden bør vi gøre uskyldige sjæle - der også gerne vil med, kan jeg se
- opmærksomme på, at der er tale om _institut_kaffe.
Kan vi forvente, at den i det mindste frisklavet? Den du senest har
rumlet med må være blevet kold

Alternativet er, som jeg tidligere foreslog, at vi mødes på en café i
Århus, ik'?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Christian Bech

Dato : 24-06-03 22:48

MichspostIKKE@puttekasse.dk (Mich. Ottosen) skrev:

>Det er jo ikke det, at vi ikke vil komme, Christian. Vi vil gerne komme
>!

Og sikke mange indlæg I kunne skrive på kort tid.

>Men tid og sted er påkrævet

Mon ikke det var der, det gik galt? Altså med at jeg skulle indkalde.
Jeg er snart færdig med den sidste stak eksamensopgaver og har så
bedre tid.

> [...]
>- opmærksomme på, at der er tale om _institut_kaffe.
>Kan vi forvente, at den i det mindste frisklavet? Den du senest har

Lilla institutions-Merrild smager faktisk bedre kold.

>Alternativet er, som jeg tidligere foreslog, at vi mødes på en café i
>Århus, ik'?

Der kune godt tænkes at være nogle logistiske problemer vedr. folk med
børn, så aftenkaffe på en cafe er måske bedre end eftermiddagskaffe på
et institut?
--
Christian

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 24-06-03 23:37

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Og sikke mange indlæg I kunne skrive på kort tid.

Mac-folk er skam flittige folk.

> Mon ikke det var der, det gik galt? Altså med at jeg skulle indkalde.
> Jeg er snart færdig med den sidste stak eksamensopgaver og har så
> bedre tid.

Tjah, jeg mangler bare en eneste på torsdag. Så det er snart tid til at
slappe lidt af. Og drikke kaffe med Mac-vennerne

> Lilla institutions-Merrild smager faktisk bedre kold.

Vil du så sørge for et dejligt varmt klima og servere café freddo ?

> Der kune godt tænkes at være nogle logistiske problemer vedr. folk med
> børn, så aftenkaffe på en cafe er måske bedre end eftermiddagskaffe på
> et institut?

Nu nærmer vi os vist noget, der ligner alvor i tonen, Christian? Mine
børn er nu sikkert ret ligeglade med tidspunktet. Den ene er i Frankrig
og den anden i Sydafrika. Men jeg kommer gerne alene, hvis det er
muligt. Men du skal sikkert alarmere os i tide? ThorBear skal da vist
trampe sig vej ind til storbyen?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Christian Bech

Dato : 25-06-03 11:44

>Vil du så sørge for et dejligt varmt klima og servere café freddo ?

KOntorerne i solsiden kan godt blive temmeligt lumre sidst på
eftermiddagen.

> [...]
>og den anden i Sydafrika. Men jeg kommer gerne alene, hvis det er
>muligt. Men du skal sikkert alarmere os i tide? ThorBear skal da vist

Næ nej, det var din ide med en cafe. Med initiativet kommer ansvaret
så det møå være dig, der skal komme med et udspil.
--
Christian

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 25-06-03 23:25

Hejsa

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Næ nej, det var din ide med en cafe. Med initiativet kommer ansvaret
> så det møå være dig, der skal komme med et udspil.

Jeg kan også bare invitere jer til min græsplæne - adresse nedenfor.

/Seb

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 26-06-03 23:06

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhr@mail.tele.dk> wrote:

> Jeg kan også bare invitere jer til min græsplæne - adresse nedenfor.

Tak for et smukt tilbud (lokaldialekten omkring Låsby siger vist: tebu
?) Kan vi så ikke brygge noget der er værre end institutkaffe (er det
overhovedet muligt?) og hælde en 30 - 40 liter i halsen på ....
ham-du-véd-nok

Men jeg mener ikke, at nogen af gæsterne skal tage deres komfutere med.
Sådan en plæne er da vist fyldt med "bugs", ik'?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 28-06-03 21:59

Hejsa

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.dk> wrote:

> Tak for et smukt tilbud (lokaldialekten omkring Låsby siger vist: tebu
> ?) Kan vi så ikke brygge noget der er værre end institutkaffe (er det
> overhovedet muligt?)

Hvorfor dog det, skulle det ikke være rart og hyggeligt?

> og hælde en 30 - 40 liter i halsen på ....
> ham-du-véd-nok

Hvem, undksyld ,-)

> Men jeg mener ikke, at nogen af gæsterne skal tage deres komfutere med.
> Sådan en plæne er da vist fyldt med "bugs", ik'?

Tjoh, her er ikke så meget småt kryb; men måske det er bedre at lade
mac'erne blive inden døre.

S/eb

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 28-06-03 22:22

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhr@mail.tele.dk> wrote:

> Hejsa

> Hvorfor dog det, skulle det ikke være rart og hyggeligt?

Jo, jo, absolut, men du brød min sætning op i to dele ...

> Hvem, undksyld ,-)

Ja, det er måske (gruppe)indforstået, men der tales her om en Hr. Bech,
der lider af kaffempati. Det er vist er rigtig alvorligt angreb.

> Tjoh, her er ikke så meget småt kryb; men måske det er bedre at lade
> mac'erne blive inden døre.

Eller hjemme. Får Mac'erne færre bugs af den grund?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 29-06-03 23:45

Hejsa

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.dk> wrote:

> Eller hjemme. Får Mac'erne færre bugs af den grund?

Egl er det vel prgrammer, der får bugs; men det er nok bedre med have
uden mac'er.

/Seb
DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 25-06-03 23:25

Hejsa

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.dk> wrote:

> Den ene er i Frankrig
> og den anden i Sydafrika.

Hold da op, mine er i deres senge her i min lejlighed, dine må være
store ,-?

/Seb

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 26-06-03 23:06

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhr@mail.tele.dk> wrote:

> Hejsa

> Hold da op, mine er i deres senge her i min lejlighed, dine må være
> store ,-?

Jeg er for længst holdt op med at holde øje med hvilke senge, de sover
i. Det vil de heller ikke bryde sig om. Desuden er mit gammelmands
langsyn ikke langt nok til at se til deres destinationer

_Så_ store er de.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Christian Bech

Dato : 27-06-03 10:21

> [...]
>i. Det vil de heller ikke bryde sig om. Desuden er mit gammelmands
>langsyn ikke langt nok til at se til deres destinationer

Aht, din fremskredne alder er det måske bedst, at det er et
eftermiddagsarrangement?
--
Christian

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 28-06-03 22:22

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Aht, din fremskredne alder er det måske bedst, at det er et
> eftermiddagsarrangement?

Nu véd du næppe noget konkret om min alder, du prøver bare at regne dig
frem, gør du.

Men jeg kan sige så meget, at jeg kan sove lige så længe om morgenen som
en (hvilken som helst?) teenager. Man siger ellers, at mennesket mister
den (gode) evne med tiltagende alder. Så, hvor længe kan du sove om
morgenen, Christian (uden overdreven indtagelse af institutkaffe)? Jeg
vil også gerne have mulighed for at skyde mig ind på _din_ alder

Men kontant svar: Nej, det behøver ikke være et eftermiddagstræf

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 25-06-03 23:25

Hejsa

> [...]

> Der kune godt tænkes at være nogle logistiske problemer vedr. folk med
> børn, så aftenkaffe på en cafe er måske bedre end eftermiddagskaffe på

Hmm hvad med at tage ungerne med, hvis der er nok af ca samme størrelse,
så kan de nok klare, at vi drikker kaffe? Evt kunne fruerne, så lege med
børn og laver mad til bagefter )))

/Seb
DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50