styr på cd'er ?
Fra : ct

Dato : 20-06-03 12:40

vi har omkring 1000 cd'er med billedfiler som vi holder styr på med en
gammel filemaker.

Nu vil jeg gerne have moderniseret dette lidt i disse OSX tider, så hvad
skal vi bruge istedet ?

Jeg har en Portfolio server, kan version 5/6 ikke bruges som CD(DVD-katalog,
eller er det noget andet der er bedre i denne sammenhæng ?

claus

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 20-06-03 15:52

ct <no@way.se> wrote:

> [...]
>
> Jeg har en Portfolio server, kan version 5/6 ikke bruges som CD(DVD-katalog,
> eller er det noget andet der er bedre i denne sammenhæng ?

Der var en forespørgsel her i gruppen, tidligere på året, startet af
vist nok Rene.
Jeg og andre anefalede DiskTracker, <www.DiskTracker.com>.
Prøv den.
/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 20-06-03 16:27

> Der var en forespørgsel her i gruppen, tidligere på året, startet af
> vist nok Rene.
> Jeg og andre anefalede DiskTracker, <www.DiskTracker.com>.
> Prøv den.

Jeg havnede på Tri-Catalog, som også kan indeksere billeder, hvis man
ønsker det. Det bruger jeg dog ikke.

Hvis du skal bruge det til et billede-katalog, så er Portfolio nok klart
at foretrække.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-06-03 16:17

Hej Claus

Prøv at kigge på DiskTracker. Den er nu også i X version, og kan håndtere selv
meget store datamængder. Den er meget hurtig og man kan få direkte adgang til
en hvilken som helst fil direkte fra kataloget blot ved dobbeltklik. Er en
disk/CD/DVD fx. ikke i drevet beder den blot om at få nr. xxx sat i og såsnart
det er sket åbnes filen. Du kan hente en demo på versiontracker.

mvh. Erik Rihcard

Fra : Søren Theilgaard

Dato : 20-06-03 16:21

In article <3ef2f27a$0$24622$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, ct
<no@way.se> wrote:

> [...]
> Jeg har en Portfolio server, kan version 5/6 ikke bruges som CD(DVD-katalog,
> eller er det noget andet der er bedre i denne sammenhæng ?

Det skulle jeg mene, at den kan, men du vil nok foretrække version 6.1
til Mac OS X.

Ellers, så læs rapporten på http://macintouch.com hvor der er en del
forslag til sådanne programmer (dog mest som bedre alternativer til
iPhoto, men alligevel).

--
Søren Theilgaard

Theilgaard Consult