Macnyt og selvreferende links
Fra : David Blangstrup

Dato : 19-06-03 15:29

Er det kun mig, det irriterer helt vild at klikke på et billede, der er
linket (så den hvide handske kommer frem over billedet) bare for at
blive ført med linket til den samme side man er på? Jeg synes, det er
det dummeste, jeg har set! Det er åbenbart en måde at holde folk på
samme side på, så de ikke render deres vej. Det kan man kalde
formynderisk og nedladende.
Det er det ellers fremragende http://macnyt.dk og deres billedlinks i
artiklerne jeg snakker om. Jeg synes, det er en virkelig idiotisk uvane.
Hvorfor lader de ikke bare være med at linke billederne overhovedet?
Doh!

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 19-06-03 17:24

David Blangstrup wrote:
> [...]
> artiklerne jeg snakker om. Jeg synes, det er en virkelig idiotisk uvane.
> Hvorfor lader de ikke bare være med at linke billederne overhovedet?

Hmm jeg kan ikke rigtigt se problemet. Når du kommer ind på Macnyt.dk så
ligger der altid de seneste artikler med et lille billede som linker til
samme sted som linket "læs mere>> " det er netop på den del af siden at
link fra billederne er fine og lette at anvende. Folkene på Macnyt
skriver altså hele artiklen og tager derefter et brudstykke som sættes
på indexsiden.
Når du så kommer til hele artiklen ja så behøver du nødvendigvis ikke at
trykke på billedet igen.
Grunden må være at lette arbejdet og ikke skulle skrive den samme
artikel i flere versioner og det kan vel godt forsvares ....

Et så lille problem som egentligt ikke er et problem kan jeg altså ikke
få søvnløse nætter over...
jeg mener i øvrigt at netop Macnyt er flot, overskuelig og nem at
navigere på. Desuden er siden ikke fyldt med en masse irreterende
bannere, men kun med små reklamer som passer til det øvrige design på
siden...

Venligst
Henry Lerche Madsen

Fra : David Blangstrup

Dato : 20-06-03 08:59

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> [...]
> Grunden må være at lette arbejdet og ikke skulle skrive den samme
> artikel i flere versioner og det kan vel godt forsvares ....

Ah, endelig en god og fornuftig forklaring. Der er altså en grund til
det. Tak! Så behøver det ikke irriterere mig længere - i petitesse
afdelingen.

> [...]
> navigere på. Desuden er siden ikke fyldt med en masse irreterende
> bannere, men kun med små reklamer som passer til det øvrige design på

Det mener jeg også. Det var bare denne lille --- detalje, der
provokerede mig.

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 19-06-03 18:46

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> writes:

> [...]
>navigere på. Desuden er siden ikke fyldt med en masse irreterende
>bannere, men kun med små reklamer som passer til det øvrige design på

Det mener jeg også. Jeg læser med glæde der, nogen gange sker er for lidt,
men sådan er det vel. Det er jo bare fordi jeg vil høre gode nyheder HVER
dag
Mediamac er til gengæld ikke til at holde ud med alle de reklamer. Set er
for overdrevet
Hilsen Hanne