DR netradio og iTunes!?
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 17-06-03 16:39

Burde det være muligt at høre DR's netradio ved at klikke på links på
http://www.dr.dk/netradio/alternativ/ og få iTunes til at bruge dem.
iTunes starter fint op og det ser ud som om den genkender det som en
mpeg stream ... der kommer bare ingen lyd

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : Jonas Voss

Dato : 17-06-03 17:03

In dk.edb.mac, Martin Bredthauer wrote:

> [...]
> iTunes starter fint op og det ser ud som om den genkender det som en
> mpeg stream ... der kommer bare ingen lyd

Jeg har samme symptomer som dig.

Jeg tror det er fordi at alle .pls-filerne peger på wma-streams. Dem
tror jeg ikke iTunes kan afspille. Eller kan de?

Indholdet af p1's .pls-fil ser således ud:

[playlist]
File1=http://drlive.dr.dk/e07ch1kb64/.wma
Title1=DR P1
Length1=-1
NumberOfEntries=1
Version=2

   Asleep at the switch? I wasn't asleep, I was drunk!
-- H. Simpson

Fra : Morten Lind

Dato : 17-06-03 17:37

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> [...]
> tror jeg ikke iTunes kan afspille. Eller kan de?
>
> Indholdet af p1's .pls-fil ser således ud:

RealOnePlayer spiller DR
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Henrik Nygaard

Dato : 17-06-03 19:09

On Tue, 17 Jun 2003 19:37:27 +0200, Morten Lind wrote:

> [...]

En anden løsning er VideoLan som er en allround audio/video
afspiller. Så kan du let høre alle de stationer der sender i Windows
Media format.

www.videolan.org

- Henrik

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 17-06-03 20:09

Henrik Nygaard <gooz@vip.cybercity.dk> wrote:

> En anden løsning er VideoLan som er en allround audio/video
> afspiller. Så kan du let høre alle de stationer der sender i Windows
> Media format.

Ja, jeg har også fået VLC til at spille DR (og hurra for det!), men det
mystiske er at det er windows media player filerne, som ender på .asx
jeg kan bruge, mens .pls filerne, som jeg troede var dem jeg skulle
bruge ikke virker med VLC. Forvirringen er total - hos mig i hvert fald.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 17-06-03 20:09

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> RealOnePlayer spiller DR

Funker ikke hos mig - øv!

Fra : Bitbucket

Dato : 17-06-03 18:28

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> [...]
> iTunes starter fint op og det ser ud som om den genkender det som en
> mpeg stream ... der kommer bare ingen lyd

iTunes kan kun afspille MP3, QuickTime og MPEG-4 og DR sender alt i Real
og Windows Media formaterne, ingen af dem kan afspilles/streames i
iTunes
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 17-06-03 20:09

Bitbucket <bitbucket@devnull.invalid> wrote:

> iTunes kan kun afspille MP3, QuickTime og MPEG-4 og DR sender alt i Real
> og Windows Media formaterne, ingen af dem kan afspilles/streames i
> iTunes

iTunes påstår ellers at det er en mpeg stream!?

Fra : Bitbucket

Dato : 17-06-03 20:11

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> iTunes påstår ellers at det er en mpeg stream!?

Det er det ikke, DR streamer ikke i MP3 eller i nogen andre former for
MPEG. DR streamer kun i Windows Media og Real PLayer
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Lars Kristian Sørens~

Dato : 17-06-03 22:55

Bitbucket <bitbucket@devnull.invalid> wrote:

> Det er det ikke, DR streamer ikke i MP3 eller i nogen andre former for
> MPEG. DR streamer kun i Windows Media og Real PLayer

Korrekt. De overvejede at streame i MPEG, men det blev ved
overvejelserne. Desværre...

Lars Kr. Sørensen
musiker og musikpædagog

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 17-06-03 21:37

spam_spam_spam@talent.dk (Martin Bredthauer) writes:

> [...]
> iTunes starter fint op og det ser ud som om den genkender det som en
> mpeg stream ... der kommer bare ingen lyd

Windows Media Player til Mac spiser disse links.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 17-06-03 21:56

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Windows Media Player til Mac spiser disse links.

Ja, men det ville jo være for let Jeg synes faktisk det er
underligt at DR ikke bare vælge at streame mp3 som de fleste platforme
kan bruge - det ville da være let og fair overfor alle.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 18-06-03 12:42

> [...]

> underligt at DR ikke bare vælge at streame mp3 som de fleste platforme
> kan bruge - det ville da være let og fair overfor alle.

Det er formentlig fordi det er ALT for nemt at lave lokale kopier af
deres udsendelser med dette format, og Microsoft har lovet dem at det
er umuligt med WMA. Herudover er der licensfnidder med MP3.

Personligt ville jeg være glad hvsi man kunne abbonere på udsendelser
som MP3 filer direkte i postkassen. Men hva, jeg har villet have en
mobilsvarer der kunne det samme de sidste 5 år og det kommer nok
aldrig.

http://bigfoot.com/~thunderbear