Øøøhhhhhhhhhhh er der nogen af jer som kan~
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 16-06-03 07:40

Økologi er jo en smagssag, men at lave et site, som man ikke kan besøge
er da noget skod ?!

Måske de skulle have give designeren lidt gødning, så valget af url ikke
indeholder ø.................

Øøhhhhh sikke noget hø !

Testet i Camino under OS X

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : David Blangstrup

Dato : 16-06-03 07:45

> [...]
> er da noget skod ?!
>
> Måske de skulle have give designeren lidt gødning, så valget af url ikke

Hvad vil du dog også der, Jesper?
--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : David Blangstrup

Dato : 16-06-03 11:16

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Hvad vil du dog også der, Jesper?

Jeg kan også komme ind i Safari, øøhhh, men spillet virker heller ikke
her.

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Thomas²°°³

Dato : 16-06-03 08:03

"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse
> Økologi er jo en smagssag, men at lave et site, som man ikke kan besøge
> er da noget skod ?!

Fungerer her ...

> Testet i Camino under OS X

Explorer 5.2 OS X
Opera 7.11 Win2000

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 16-06-03 08:46

> Økologi er jo en smagssag, men at lave et site, som man ikke kan besøge
> er da noget skod ?!

Virker fint i:
Safari
Mozilla
Explorer

> Måske de skulle have give designeren lidt gødning, så valget af url ikke
> indeholder ø.................

Der er vel ingen problemer med æ,ø og å i URLs, sålænge brugeren har dem
på tasteturet.

> Øøhhhhh sikke noget hø !
>
> Testet i Camino under OS X

Er det i virkeligheden ikke et Camino-problem.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 16-06-03 09:36

En del browsere oversætter selv, men du kan også gøre det manuelt.
I stedet for øøøø så skriv oeoeoeoe.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 16-06-03 10:31

> [...]
> er da noget skod ?!
>
> Måske de skulle have give designeren lidt gødning, så valget af url ikke

Ingen problemer her i:

Camino (latest nightly)
Mozilla 1.4
Safari
Omniweb

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 16-06-03 10:42

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Ingen problemer her i:
>
> Camino (latest nightly)
> Mozilla 1.4
> Safari
> Omniweb

Måske Jespers US-system og forkert Ø er problemet.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Karl Antz

Dato : 16-06-03 10:57

> Måske Jespers US-system og forkert Ø er problemet.

Tvivler på det: kører selv med US-system og cmd-klikkede på URL'en.
Safari viste i addresselinien det forventelige volapyk istf Ø - men
siden vistes pænt og nydeligt.

hilsen ka'l

--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Karl Antz

Dato : 16-06-03 10:57

> Måske Jespers US-system og forkert Ø er problemet.

Hovsa - jeg var vist lidt for jurtig på aftrækkeren: siden kommer fint
frem, men spillet kan ikke spilles i Safari; det kan det derimod i IE.

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 16-06-03 11:27

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> Hovsa - jeg var vist lidt for jurtig på aftrækkeren: siden kommer fint
> frem, men spillet kan ikke spilles i Safari; det kan det derimod i IE.

Samme her: spillet virker ikke i Safari, men både i Camino, og Mozilla

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Jonas Voss

Dato : 16-06-03 10:52

In dk.edb.mac, [2900] Jesper Haaber Gylling wrote:

> Testet i Camino under OS X

Også her, ingen problemer. Hvilken Camino har du, og har du prøvet med
andre brusere?

Ethernet (n): Device used to catch the elusive etherfish.

Fra : Heidi N. K.

Dato : 16-06-03 12:16

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote in message news:<1fwn18r.uglki9w56wxsN%jesper@gylling.net>...
> Økologi er jo en smagssag, men at lave et site, som man ikke kan besøge
> er da noget skod ?!
>
> Måske de skulle have give designeren lidt gødning, så valget af url ikke
> indeholder ø.................

En URL kan da godt indeholde bogstavet ø.
æ, ø, og å er da blevet tilladte bogstaver...eller tager jeg helt fejl??

Hvad var i øvrig den adresse som du ikke kunne besøge??
....måske vi andre kan.

Mvh.
Heidi

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 16-06-03 12:20

Heidi N. K. wrote:
> En URL kan da godt indeholde bogstavet ø.
> æ, ø, og å er da blevet tilladte bogstaver...eller tager jeg helt fejl??
>
> Hvad var i øvrig den adresse som du ikke kunne besøge??
> ...måske vi andre kan.

Øøøh (dårlig humor), ikke på alle TLD's.

..nu har indført bogstaver som ikke er den del af A-Z og -
..com,.net osv. har også delvis dog med plugin i browseren for de flestes
vedkommende...

..dk kan ikke købes med æøå osv ;)

mvh
Johan

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-06-03 13:56

Johan Holst Nielsen <johan@weknowthewayout.com> wrote:

> .nu har indført bogstaver som ikke er den del af A-Z og -
> .com,.net osv. har også delvis dog med plugin i browseren for de flestes
> vedkommende...
>
> .dk kan ikke købes med æøå osv ;)

Hvilket jeg aldrig har fundet logikken i. Det er ski da i DK, man bruger
æ, ø og å. Og jeg ville da gerne have <münster.dk>.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 16-06-03 15:08

> Hvilket jeg aldrig har fundet logikken i. Det er ski da i DK, man bruger
> æ, ø og å. Og jeg ville da gerne have <münster.dk>.

Men meget usmart............. hvis du ikke har et dansk keyboard

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 16-06-03 16:11

> Men meget usmart............. hvis du ikke har et dansk keyboard

Nu har de fleste danskere jo sikkert et.... rigtig gættet _dansk
tastetur.
Og det er såmænd ikke sværere at finde et ø på et US tastetur, end det
er at finde snabel-a på et dansk.

Kan man overhovedet bruge Munsters U i URLS.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-06-03 21:53

spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) wrote in

> Og det er såmænd ikke sværere at finde et ø på et US tastetur,
> end det er at finde snabel-a på et dansk.

A hva ?

"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 16-06-03 22:03

Option-o på et US tastatur give ø, Option-* på et DK tastatur giver @.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-06-03 23:59

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200301@gen-v.net> wrote in

> Option-o på et US tastatur give ø, Option-* på et DK tastatur
> giver @.

Okay, det vidste jeg så ikke - troede man skulle bruge alt koder til
det.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-06-03 02:26

Hej Henrik

'Option' og 'ALT' tasten på et Mac tastatur er det samme. På nogle
tastaturer står der 'OPT' på andre 'ALT', - i Mac-slang er det også den,
der kaldes for 'skiftespor'...

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-06-03 16:10

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote in

> 'Option' og 'ALT' tasten på et Mac tastatur er det samme. På
> nogle tastaturer står der 'OPT' på andre 'ALT', - i Mac-slang er
> det også den, der kaldes for 'skiftespor'...

Med alt koder mente jeg noget i stil med ALT+0169 eller deromkring.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-06-03 17:00

Hej Henrik

OK, på den måde - altså ASCII koderne. Det er ikke nødvendig på et Mac
tastatur at skrive dem. De ligger alle prædefinerede sammen med
'hjælpetasterne COM (Command), ALT/OPT (Option, CRTL (Control) samt
SHIFT. Bruges disse 4 taster sammen med de på tastaturet værende tegn,
kan man lave næsten alle latinske samt en hel del græske (matematiske
tegn) tegn på en Mac uden ekstra hjælpeværktøjer.

Mange bruger dog et hjælpeprogram, så man kan gå direkte ind i et
vindue, hvor alle tegn er vist, og man klikker bare på tegnet, så
skrives de dér hvor cursoren står.

mvh. Erikl richard

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-06-03 15:29

Nu er der jo forskel på et Mac tastatur og et PC tastatur.

On Mon, 16 Jun 2003 23:02:55 +0200, Thomas Bjorn Andersen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-06-03 14:48

Hej Jesper

Domænenavnet '.nu' eksisterer ikke som reg. domæne. Jeg har prøvet med
Netscape 4.8/128 - ingen reaktion, - med Opera 5.0 - får beskeden om, at
domænet ikke er reg., og om jeg vil have det...

mvh. Erik Richard

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 16-06-03 18:54

> Domænenavnet '.nu' eksisterer ikke som reg. domæne. Jeg har prøvet med
> Netscape 4.8/128 - ingen reaktion, - med Opera 5.0 - får beskeden om, at
> domænet ikke er reg., og om jeg vil have det...

Husk det rigtige antal ø'er - fire styks - så kører det.

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 16-06-03 21:28

> [...]
> Netscape 4.8/128 - ingen reaktion, - med Opera 5.0 - får beskeden om, at
> domænet ikke er reg., og om jeg vil have det...

Værsgo:
Technical Information for oeoeoeoe.nu
Incept date: 2003-03-28 04:54:00
Expiration date: 2005-03-28 04:53:48
renew
Multi-Lingual Web Addressâ„¢
øøøø.nu
Technical Contact for oeoeoeoe.nu
Hostmaster Netcentralen
hostmaster@netcentralen.dk
Netcentralen ApS
Kronprinsessegade 54A
København K DK-1306 DK
Voice: +45 33322401
Fax: +45 33325940
Name Servers for oeoeoeoe.nu
Name Server 1:
ns.netcentralen.dk
195.190.146.1
Name Server 2:
ns2.netcentralen.dk
213.150.35.15
Copyright by .NU Domain LTD - http://www.nunames.nu
May not be used for any commercial purpose.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Bitbucket

Dato : 16-06-03 14:51

> [...]
> er da noget skod ?!
>
> Måske de skulle have give designeren lidt gødning, så valget af url ikke

øøøø... jeg tror du skal gå over til Mozilla, 1.5a nightly sparker anus
på Camino (hvor længe siden er det den sidst er blevet
opdateret...bortset fra nightlies?)
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Dino

Dato : 16-06-03 15:35

Den 16-6 2003 skrev Bitbucket i dk.edb.internet.webdesign:

> øøøø... jeg tror du skal gå over til Mozilla, 1.5a nightly sparker anus
> på Camino (hvor længe siden er det den sidst er blevet
> opdateret...bortset fra nightlies?)

Moz 1.3.1 kom 25/4 2003

X-Posted to dk.edb.mac,dk.edb.internet.webdesign

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : John Lauritzen

Dato : 17-06-03 09:43

Når jeg skriver adressen i min Safaris adressefelt, bliver den straks
lavet om til
http://www.%c3%b8%c3%b8%c3%b8%c3%b8.nu/
og virker.

Venlig hilsen John

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 17-06-03 12:35

Hejsa

Min Netscape 4.7 på Q950 (PPC) 7.5.5 kan ikke lide ø'erne, når jeg
prøver at åbne,. får jeg en fejl, om at siden

www.¿¿¿¿.nu ikke findes (det er spørgsmålstegn på hovedet)
Skriver jeg
www.oeoeoeoe.nu så finder den en side, som den ikke vil indlæse ,-(

/Seb

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 17-06-03 12:40

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhr@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Min Netscape 4.7 på Q950 (PPC) 7.5.5 kan ikke lide ø'erne, når jeg
> prøver at åbne,. får jeg en fejl, om at siden

Jaguaren lister omkring derude, hva

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-06-03 14:28

- Plop! - så for pokker! - jeg ramte ved siden af...

Preben Bødker Nielsen wrote:

> Jaguaren lister omkring derude, hva

mvh. Erik Richard.-)

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 17-06-03 20:11

Hej Preben.

> Jaguaren lister omkring derude, hva

Jo tak, jeg har den faktisk også her; men den vil ligesom ikke rigtig
installere på min 9600/8600 for slet ikke at tale om mon Q950

/Seb